Hey, zit met wat problemen bij het afstellen van mijn blokje.
Is een originele SS50 blok met OT70 kop, uitgeboord naar 54x54 slag - 124cc dus.
Zit een Mikinu VM26 op met sproeier 102 en YX ontsteking met lichtspoelen.
Probleem is dat hij sputtert in de hoge toeren, het voelt eerder de ontsteking die wegvalt.
Ontsteking staat goed én kleppen staan ook afgesteld.
Carburator is reeds uitgekuist, wat gespeeld met de sproeiers zonder effect.
Er zit een Posh CF Super Battle Racing CDI op, daar heb ik echter weinig kennis van.
Blijkbaar komt deze met 6 standen met vroege/late onstekingstijden.
Heeft iemand enig idee hoe en waar ik deze kan afstellen ?
Thanks !
Posh Super Battle CDI - gesputter
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: Posh Super Battle CDI - gesputter
102? dat is te klein voor een vm26, ik gok eerder op een 22mm bami zoals ook op de chinese 125ers zitten met een te grote sproeier.
Doe eens een plaatje van de vm26?
Ik verwacht voor een vm26 eerder iets in de regio 120.
Doe eens een plaatje van de vm26?
Ik verwacht voor een vm26 eerder iets in de regio 120.
Hmm, kan ik eventueel wel proberen ja. ik dacht na het uitkuisen en proberen met kleinere sproeiers dat het niet aan de carbu zou liggen.
Deze is em

Relatief domme vraag, maar zouden die doorzichtige leidingen er ook voor iets tussen zitten ?
Ik heb deze nl. niet gemonteerd staan
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Die leidingen heeft 3/4 er al lang af geflikkerd.
102 maat is echt keihin maat, mikuni moet dat naar de 130+. Mikuni rekent anders dan Keihin (keihin is 100 1mm, bij mikuni is dat ergens iets met % doorlaat ofzo meen ik mij te herinneren, staat op daxboard dus waarom onthouden)
En dan de CDI. Tja, die posh is eigenlijk gemaakt voor op een nice. Dus groot vliegwiel, betrouwbare ontsteking mitsuba type.
Jij zit met een ?yx rotor? Iets wat sowieso al minder betrouwbaar is en ik al meermaals las niet graag in combo gaat met een race cdi (kitaco, daytona, takegawa en ja reken uwe posh daar maar bij)
102 maat is echt keihin maat, mikuni moet dat naar de 130+. Mikuni rekent anders dan Keihin (keihin is 100 1mm, bij mikuni is dat ergens iets met % doorlaat ofzo meen ik mij te herinneren, staat op daxboard dus waarom onthouden)
En dan de CDI. Tja, die posh is eigenlijk gemaakt voor op een nice. Dus groot vliegwiel, betrouwbare ontsteking mitsuba type.
Jij zit met een ?yx rotor? Iets wat sowieso al minder betrouwbaar is en ik al meermaals las niet graag in combo gaat met een race cdi (kitaco, daytona, takegawa en ja reken uwe posh daar maar bij)