Heb vorige week het blok van mijn ss50 helemaal opengemaakt. De tandjes van mijn kickstarter-as waren versleten en de koppeling was eraan.
Echter sinds ik hem weer in elkaar heb gestoken (allemaal nieuwe pakkingen/keerringen) wilt hij eigenlijk voor geen meter meer rijden...
Hij start prima en loopt mooi maar vanaf ik een beetje toeren wil maken begint hij te knallen (in de carb denk ik) en valt hij uit.
Cfr. de faq, welke de symptomen perfect beschreef, heb ik de nokkenafstelling veranderd. 1 tandje vroeger dan 'perfect' dus. Dit zorgde ervoor dat hij in het allerbegin (helemaal koud) beter begon te lopen. Ik kon weer wat snelheid maken. Echter vanaf hij een beetje warm werd was het weer hetzelfde verhaaltje als voordien. Als ik de nokkenasketting nog een tandje hoger zetten kwamen de kleppen tegen de zuiger.
Wat me opvalt is dat wanneer ik het ronde deksel op de kop eraf haal en aan het vliegwiel draai, hij precies 'zucht'. Ik dacht dan ook dat de kleppen niet goed sloten en hij druk verloor tijdens de compressieslag. Heb de kleppen geslepen maar hij doet het nog steeds. Is dit normaal?
Wat ik dus heb gedaan:
-Nieuwe kickstarter-as
-Nieuwe pakkingen/oliekeerringen
-Nieuwe koppeling
-Kleppen geslepen
-Klepspeling ok
-Puntjes gaan precies open op F
-Carburator proper en krijgt benzine
-Bougie vonkt mooi blauw
(-Nieuwe Michelin M45's die ik echt heel graag wil testen
Kan iemand me helpen? Ik begin er een beetje radeloos van te worden aangezien ik verder niets heb veranderd aan carburatie oid.