SS50 'bokt' in hogere toeren
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Re: SS50 'bokt' in hogere toeren
Dat is je remlichtschakelaar. Je bobine zit aan de andere kant boven het blok. Dat moet je laten zakken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
@NIX altijd fijn als jij ff reageert!!
Komt die kabel dan in het missende aansluitinkje bij mn duim?
Komt die kabel dan in het missende aansluitinkje bij mn duim?
-
Goldie
- 4T-MSB regular
- Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning - Locatie: Ergens tussen TX en HHW
Nee uit je bobine, ziet eruit als rechter deel van mijn linkje, zit in je frame, blok moet jammer genoeg / blijkbaar los om erbij te kunnen
@gold leader; dat hoop ik niet, maar het zal wel verklaren waarom de vorige eigenaar het met tape heeft proberen te redden.
Ook zal het verklaren waarom ik hem niet kan zien in mn frame..
Ook zal het verklaren waarom ik hem niet kan zien in mn frame..
Als je lui bent kan je hem ook ergens anders hangen. Het hoeft ook niet perse een ss bobine te zijn. Ook moet je de zwarte draden hebben voor de bobine en ik gok dat aan die lege stekker een.roze draad zit.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
@eric ik denk dat ik het blok er onderweg ga halen. Mooie dag ff wat te doen. Nog tips om het blok er netjes onderweg te halen? Beginnersfouten?
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Het lulligeis dat je op een standaard ss50 bobine niet een nieuwe kabel kan aansluiten, deze is 'versmolten'...
Bij sommige motoren kun je de kabel weer met een draaibeweging (rechtsom, is zeg maar grof schroefdraad, net als aan de bougiedopzijde) in de bobine krijgen, maar bij de ss50 niet.
Koop bij Coos gewoon een nieuwe bobine met daaraan vast de kabel, haal je uitlaat, ketting, bovenste blokbout en spruitstuk (van dd cilinderkop) los en kantel het blok zodat je de 2 dopmoeren links onder je zijkapje kan lossen (daar zit je bobine mee vast.
Bij sommige motoren kun je de kabel weer met een draaibeweging (rechtsom, is zeg maar grof schroefdraad, net als aan de bougiedopzijde) in de bobine krijgen, maar bij de ss50 niet.
Koop bij Coos gewoon een nieuwe bobine met daaraan vast de kabel, haal je uitlaat, ketting, bovenste blokbout en spruitstuk (van dd cilinderkop) los en kantel het blok zodat je de 2 dopmoeren links onder je zijkapje kan lossen (daar zit je bobine mee vast.
Kijk, dat zijn de tips!!!
Als ik m kantel, kan ik er goed bij en alles zo weer aansluiten?
Als ik m kantel, kan ik er goed bij en alles zo weer aansluiten?
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Moet echt nèt kunnen, hou tegelijkertijd je stekkers in je frame bij het deksel goed in de gaten, dat er geen stekkers onder te hoge spanning komen...anders even lossen.
De bobine heeft verder maar 1 aansluiting in de draadboom: zwart-wit
Ik kan best wat vergeten zijn hoor, hou mij ten goede....succes!
De bobine heeft verder maar 1 aansluiting in de draadboom: zwart-wit
Ik kan best wat vergeten zijn hoor, hou mij ten goede....succes!
Zojuist een andere bobine aangesloten. Om hem te testen heb ik hem even snel achter het klepje van de kabelboom geplaatst, hij heeft aarde want hij zit vastgeschroefd. Het probleem echter is dat hij nu ontzettend vreemd loopt. Ik krijg hem moeilijk aan en het lijkt alsof hij verzuipt. Hij stottert enorm en hij klapt als n malle.
Ps. Er zit nu ook een nieuwe bougie in.
Heb er eerst de ontstekingsdeksel, spruitstuk en uitlaat vanaf gehaald, toen toch maar besloten om de bobine eerst te gaan testen.
Snap er zelf niks meer van, heb verder niks gedaan.
Ps. Er zit nu ook een nieuwe bougie in.
Heb er eerst de ontstekingsdeksel, spruitstuk en uitlaat vanaf gehaald, toen toch maar besloten om de bobine eerst te gaan testen.
Snap er zelf niks meer van, heb verder niks gedaan.
-
Goldie
- 4T-MSB regular
'70 Z90A mad max
Kan je nog testen met de oude bobine?
@gold leader nee, deze kabel was helemaal afgebroken al. Ik heb het idee dat ie niet goed genoeg vonkt. Ik krijg hem met de kickstarter niet aan. Betekent dit dat de vonk van de nieuwe bobine niet sterk genoeg is?
Als ik hem met aanlopen aan heb, hou ik hem met moeite aan. Als ik niet mn best doe zegt ie 'blob'.
Dan is in principe de vonk niet sterk genoeg om de benzine te verbranden toch?
Als ik hem met aanlopen aan heb, hou ik hem met moeite aan. Als ik niet mn best doe zegt ie 'blob'.
Dan is in principe de vonk niet sterk genoeg om de benzine te verbranden toch?
-
Goldie
- 4T-MSB regular
'70 Z90A mad max
Trek eens een extra aarde draadje naar je bobine ophangpunt
@gold leader dat kan dus helaas niet, dan moet het hele blok er onderweg. Tussen het deel in het frame en dat punt zit een schotje
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
Heb je de stekker van de bobine 100% aan de juiste draad aangesloten?
Zo ja, hoe ziet de stekker van de draad waar je de nieuwe bobine 'in' hebt gestoken eruit?
Maakt die goed kontakt?
Als hij moeilijk doet en ploft....kijk dan eens terwijl hij loopt of je vonken ziet tussen de kontaktpunten, zo ja, vernieuw de condensator.
Verder....stomme vraag misschien, maar heb je een bobine van het juiste Voltage? Sommige ss'jes zijn al jaren geleden overgezet op een 12v systeem, terwijl anderen al 45 jaar op 6v lopen.
Zo ja, hoe ziet de stekker van de draad waar je de nieuwe bobine 'in' hebt gestoken eruit?
Maakt die goed kontakt?
Als hij moeilijk doet en ploft....kijk dan eens terwijl hij loopt of je vonken ziet tussen de kontaktpunten, zo ja, vernieuw de condensator.
Verder....stomme vraag misschien, maar heb je een bobine van het juiste Voltage? Sommige ss'jes zijn al jaren geleden overgezet op een 12v systeem, terwijl anderen al 45 jaar op 6v lopen.