Vraagje: Mijn XL50 lekt olie aan de onderkant van van de ontstekingsdeksel. Wanneer ik de deksel eraf haal ligt er een plasje olie onder in de deksel. Iemand een idee hoe dit kan? Is dit een bekend probleem met een keerring ofzo? Misschien dat iemand een tip heeft voor ik alles uit elkaar ga halen.
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Jørgen
XL50 lekt olie aan de kant van onstekingsdeksel
XL50 lekt olie aan de kant van onstekingsdeksel
C CB CD - er zit logica in.........
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Re: XL50 lekt olie aan de kant van onstekingsdeksel
Een keerring kan een keer lek gaan. Gewoon vervangen. Check wel even of je lager in orde is door te voelen of het vliegwiel omhoog en omlaag kan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
tnx Nix. Ik zal idd even goed controleren of het vliegwiel kan bewegen ivm speling op het lager.
Kun je die keerring vanaf de buitenkant vervangen of moet het hele blok open?
Kun je die keerring vanaf de buitenkant vervangen of moet het hele blok open?
Vliegwielkap eraf, dan je vliegwiel verwijderen, ontsteking grondplaat loshalen.
Dan kun je de kering loshalen aan de achterkant van de ontsteking grondplaat.
Als je nu niet helemaal weet hoe het er allemaal uitziet, kijk even in een partslist om een idee te krijgen wat je gaat tegen komen.
Je blok hoef hier echt niet voor uitelkaar. Die partslist explosie tekeningen kun je oa vinden bij cmsnl.( even naar een blok van CB50 kijken) Als je slim bent vervang je meteen de rubber o ring van je ontstekingsgrond plaat, ben je daar ook meteen vanaf, voor die de week erop ook weer gaat lekken.
Succes met de operatie
Dan kun je de kering loshalen aan de achterkant van de ontsteking grondplaat.
Als je nu niet helemaal weet hoe het er allemaal uitziet, kijk even in een partslist om een idee te krijgen wat je gaat tegen komen.
Je blok hoef hier echt niet voor uitelkaar. Die partslist explosie tekeningen kun je oa vinden bij cmsnl.( even naar een blok van CB50 kijken) Als je slim bent vervang je meteen de rubber o ring van je ontstekingsgrond plaat, ben je daar ook meteen vanaf, voor die de week erop ook weer gaat lekken.
Succes met de operatie
Graag gedaan hoor, vergeet alleen even niet wat Nix heeft geschreven ook te controleren, zodat je zeker weet dat het in orde is.
Moet te doen zijn allemaal is niet zo spannend, zet er nog wel even een bak onder om eventueel olie op te vangen.
Moet te doen zijn allemaal is niet zo spannend, zet er nog wel even een bak onder om eventueel olie op te vangen.
-
4TH
- 4T-MSB beginner
- Bezit: CB50
Wonjan WJ50 - Locatie: Sint Anthonis
Onsteking kompleet demonteren
Bij deze zit GEEN O ring
Keering vervangen
En even controleren of de neutraal zender niet lekt
Succes met de hobby
Bij deze zit GEEN O ring
Keering vervangen
En even controleren of de neutraal zender niet lekt
Succes met de hobby
Gisteren de keerring vervangen maar zo dom geweest om de keering zo ver mogelijk naar binnen te duwen. Ik had namelijk een stootrandje verwacht..... Stuk gereden en de XL lekte weer flink, keerring eruit en die was al aangevreten door de distributie tandwiel/ketting... Ja super dom.... ik weet het. Vandaag een nieuwe besteld en morgen nog een poging, vervang ik gelijk de o-ring van de neutraal schakelaar.
Kon trouwens geen enkele speling voelen op het lager dus dat lijkt in orde..
Mag dicht, XL blok is ook dicht
Kon trouwens geen enkele speling voelen op het lager dus dat lijkt in orde..
Mag dicht, XL blok is ook dicht