Hi allemaal,
Ik heb een probleem met mijn Honda.
Mijn koplamp doet het niet maar alle andere verlichting wel (achter rem neuetaal) met of zonder accu maakt geen verschil. Als ik het aarde draad van de koplamp (groene) tegen het frame hou of de koplamp rand dan zie ik vonkjes en gaat de koplamp aan, maar het neutraal en remlicht uit. Wie kan mij helpen?
Ss50 elektronica probleem
- jobdieben
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda SS50
Re: Ss50 elektronica probleem
En als ik het toeter knopje indruk gaat het neutraal lampje feller branden
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Hoi Job
Ik zou eerst al je massapunten goed schoonmaken en vastzetten, dat geeft vaker dit soort rare problemen....
Sowieso gaan je rem- en neutraallicht normaal via je accu....maar dat je koplamp aangaat als je de aardedraad tegen je frame houdt klopt dus...
Ik zou eerst al je massapunten goed schoonmaken en vastzetten, dat geeft vaker dit soort rare problemen....
Sowieso gaan je rem- en neutraallicht normaal via je accu....maar dat je koplamp aangaat als je de aardedraad tegen je frame houdt klopt dus...
-
ivo215
- 4T-MSB addict
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Het neutraallampje gaat feller branden als je toetert, dan heb je absoluut een massa-probleem ergens, of dingen verkeerd om aangesloten.
Je neutraallampje heeft zijn eigen massaverbinding via de neutraalschakelaar.
Als je neutraallampje feller gaat branden, dan gaat er dus een grotere stroom door het lampje. Je neutraalschakelaar werkt dan als het massapunt voor de stroom die door je toeter loopt, en dat is niet de bedoeling.
Aangezien je niet klaagt over een brommer die het niet doet ga ik er van uit dat je frame wel electrisch het massapunt is, anders doet de bobine het niet. Dus dan heb ik heb 3 vermoedens:
1. Het massapunt van het achterlicht is niet verbonden met het frame, want je achterspatbord zit netjes in rubbers gemonteerd.
Oplossing: Maak een nieuw stuk groene draad van je achterlicht naar de groene draad in de draadboom.
2. De groene draad (minpool accu) staat niet in verbinding met het frame en/of het blok.
3. Er zitten draden verkeerd aangesloten. Bijvoorbeeld groen en groen-rood omgewisseld? Dit kan in de koplamp, maar ook bij de draden die uit het blok komen.
Hierdoor kunnen er hele rare dingen gebeuren met AC en DC door elkaar.
Tip, trek alles los in de koplamp, en ook onder je accukapje, en sluit alles vervolgens met goed licht er bij weer aan. Alles kleur op kleur.
Sommige imi ontstekingen hebben een groene draad in plaats van een groen-rode, om het spannend te maken.
Je neutraallampje heeft zijn eigen massaverbinding via de neutraalschakelaar.
Als je neutraallampje feller gaat branden, dan gaat er dus een grotere stroom door het lampje. Je neutraalschakelaar werkt dan als het massapunt voor de stroom die door je toeter loopt, en dat is niet de bedoeling.
Aangezien je niet klaagt over een brommer die het niet doet ga ik er van uit dat je frame wel electrisch het massapunt is, anders doet de bobine het niet. Dus dan heb ik heb 3 vermoedens:
1. Het massapunt van het achterlicht is niet verbonden met het frame, want je achterspatbord zit netjes in rubbers gemonteerd.
Oplossing: Maak een nieuw stuk groene draad van je achterlicht naar de groene draad in de draadboom.
2. De groene draad (minpool accu) staat niet in verbinding met het frame en/of het blok.
3. Er zitten draden verkeerd aangesloten. Bijvoorbeeld groen en groen-rood omgewisseld? Dit kan in de koplamp, maar ook bij de draden die uit het blok komen.
Hierdoor kunnen er hele rare dingen gebeuren met AC en DC door elkaar.
Tip, trek alles los in de koplamp, en ook onder je accukapje, en sluit alles vervolgens met goed licht er bij weer aan. Alles kleur op kleur.
Sommige imi ontstekingen hebben een groene draad in plaats van een groen-rode, om het spannend te maken.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
- jobdieben
De massa op het achterspatbord zit aangesloten. Waar zit de massa aan het frame?
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Bij het contactslot. Dat moet massa maken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- jobdieben
Als ik die aansluit doen de koplamp en het achterlicht het wel, maar het neutraallicht, het remlicht en de toeter niet (of heel zwak)
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
Is je accu dan wel goed geladen? Aangezien die functies over de accu gaan.
Life is too short for lousy coffee.
- jobdieben
Er zit als het goed is een goede accu in. Maar ik zal het wel met een andere accu testen.
- jobdieben
Probleem opgelost! Accu bleek (ondanks dat deze nieuw was) niet goed te functioneren. Bedankt voor alle reacties!
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Nu maar weer lekker rondjes door het Gooi knallen dan Job, veel plezier!