Koplampen
-
KAAVEE
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Honda C50LAltsax, C90Z-Z
Koplampen
Ondanks het monteren van een Kokusan spanningsregelaar annex gelijkrichter blijven de koplampen doorbranden.
Dacht dat het om overgangsweerstanden zou gaan zodat de massa niet meer overal doorverbonden was, maar na meten (doet weten) blijkt de weerstand overal 0.00 Ohm te zijn.
Wie geeft mij goede raad???
Joop.
Dacht dat het om overgangsweerstanden zou gaan zodat de massa niet meer overal doorverbonden was, maar na meten (doet weten) blijkt de weerstand overal 0.00 Ohm te zijn.
Wie geeft mij goede raad???
Joop.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Re: Koplampen
Waar en hoe zit ie aangesloten en waarin?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
KAAVEE
- 4T-MSB beginner
Re: Koplampen(bis)
De Kokusan regelaar voor 6 Volt zit in/op een Honda C50L met vervroegend vliegwiel (geeft hogere spanning) op de standaard manier: de gele draad "uit" de lichtspoel afgesplitst naar de lichtschakelaar op het stuur én naar de spanningsregelaar.
Het gekke is dat het achterlicht wél heel blijft. Immers de bruine draad uit de lichtschakelaar behoort dezelfde spanning te hebben als de gele draad bij licht aan.
Ra Ra ...
Joop.
Het gekke is dat het achterlicht wél heel blijft. Immers de bruine draad uit de lichtschakelaar behoort dezelfde spanning te hebben als de gele draad bij licht aan.
Ra Ra ...
Joop.
- J@pie
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
- Contacteer:
Een 12 volt lampie proberen misschien?
Zo deden wij dat vroeger bij de MB/MT's ook altijd, die fikten er ook om de 3 seconden uit met die 8blokkies....
Zo deden wij dat vroeger bij de MB/MT's ook altijd, die fikten er ook om de 3 seconden uit met die 8blokkies....
-
NIX
- chaly addict
Check toch eerst nog eens de lichtschakelaar of daar geen weerstand in en contact zit. Schoonmaken en wat vaseline op de contacten. Laat geen dingen wegvliegen. Ik zou de regelaar op de witgele aansluiten.
-
KAAVEE
- 4T-MSB beginner
Dag allemaal,
12 Volts lampjes vliegen er ook uit !
Ik heb met veel moeite (en prijzig) een originele nieuwe lichtschakelaar uit Engeland laten komen, dus ook dat is géén optie.
Nu heb ik in arren moede maar een aparte, losse gelijkrichtcel (die had ik toch over) tussen de gele draad en de lichtschakelaar gezet: Dat werkt, maar de lichtopbrengst is niet groot.
Maar ik blijf zoeken naar de oplossing ...
Joop.
12 Volts lampjes vliegen er ook uit !
Ik heb met veel moeite (en prijzig) een originele nieuwe lichtschakelaar uit Engeland laten komen, dus ook dat is géén optie.
Nu heb ik in arren moede maar een aparte, losse gelijkrichtcel (die had ik toch over) tussen de gele draad en de lichtschakelaar gezet: Dat werkt, maar de lichtopbrengst is niet groot.
Maar ik blijf zoeken naar de oplossing ...
Joop.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Heb je eigenlijk een accu in dat ding zitten?
-
KAAVEE
- 4T-MSB beginner
Blijkbaar is nielsbpr onbekend met een Honda C50 en Kokusan spanningsregelaar, want sinds de middeleeuwen (plusminus) zit er een (bij mij 6 volt) accuutje in.
De witte draad uit de lichtspoel gaat naar de accu en de gele naar de lichtschakelaar.
Accu zorgt voor o.a. knipperlicht, stoplicht en toetertje.
De witte draad uit de lichtspoel gaat naar de accu en de gele naar de lichtschakelaar.
Accu zorgt voor o.a. knipperlicht, stoplicht en toetertje.
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Er zijn een hoop mensen die hun accu er uit halen....
-
NIX
- chaly addict
Precies, en aangezien mijn kristallen bol steeds doorbrandt, is het handig als een vragensteller een iets beter beeld meelevert van zijn niet functionerende brol.
Los daarvan weet Niels prima hoe ontstekingssystemen werken. Wat hij niet weet en niet kan weten is de staat van een brommer die hij niet kan zien. Daar hebben er hier meer last van, trouwens.
Ook zitten er 2 verschillende systemen op C's. Met groene en gele laadraad (vroeg) en witte en gele laadraad (laat). Dat weet jij blijkbaar niet en dat had je wel kunnen weten als je de schema's er even bij had gepakt. Bovendien zijn de L's normaal gesproken vroege Hollandse C's uit '71. Blijkbaar heb jij een late import uit de UK. Allemaal dingen die je moet melden om een goed antwoord te krijgen ipv nog meer vragen waar het nu precies over gaat.
Los daarvan heb jij het blijkbaar over een spanningsregelaar waar je een weerstand bedoelt. In elk geval meld je niet of je een 3-pin of een 4-pinregelaar hebt, dus ik moet nu gokken dat je vanwege het systeem met de witte laaddraad een weerstand ergens onder de kap hebt zitten. Zo uit mijn hoofd zit die op een roze draad die uit de lichtschakelaar komt. Je hebt een nieuwe schakelaar gekocht. Ik kan niet zien (doorgebrande bol, echt kut) of die correct is of niet, want je moet wel de juiste schakelaar voor je systeem hebben. Anders doet die weerstand weinig. Sterker: die weerstand takt de helft van de laadspanning van de witte af als je zonder licht rijdt. Mijn gok is dat je met de verkeerde schakelaar rijdt en je lampjes de volle lading krijgen omdat de accu niet laadt met licht aan vanwege verkeerd aangesloten verbruikers.
Waarom adviseerde ik om de regelaar op de witte te zetten? Omdat ik uitging van een echte regelaar en omdat de witte laaddraad in een oud systeem altijd in het systeem zit, ongeacht licht aan of licht uit.
Los daarvan weet Niels prima hoe ontstekingssystemen werken. Wat hij niet weet en niet kan weten is de staat van een brommer die hij niet kan zien. Daar hebben er hier meer last van, trouwens.
Ook zitten er 2 verschillende systemen op C's. Met groene en gele laadraad (vroeg) en witte en gele laadraad (laat). Dat weet jij blijkbaar niet en dat had je wel kunnen weten als je de schema's er even bij had gepakt. Bovendien zijn de L's normaal gesproken vroege Hollandse C's uit '71. Blijkbaar heb jij een late import uit de UK. Allemaal dingen die je moet melden om een goed antwoord te krijgen ipv nog meer vragen waar het nu precies over gaat.
Los daarvan heb jij het blijkbaar over een spanningsregelaar waar je een weerstand bedoelt. In elk geval meld je niet of je een 3-pin of een 4-pinregelaar hebt, dus ik moet nu gokken dat je vanwege het systeem met de witte laaddraad een weerstand ergens onder de kap hebt zitten. Zo uit mijn hoofd zit die op een roze draad die uit de lichtschakelaar komt. Je hebt een nieuwe schakelaar gekocht. Ik kan niet zien (doorgebrande bol, echt kut) of die correct is of niet, want je moet wel de juiste schakelaar voor je systeem hebben. Anders doet die weerstand weinig. Sterker: die weerstand takt de helft van de laadspanning van de witte af als je zonder licht rijdt. Mijn gok is dat je met de verkeerde schakelaar rijdt en je lampjes de volle lading krijgen omdat de accu niet laadt met licht aan vanwege verkeerd aangesloten verbruikers.
Waarom adviseerde ik om de regelaar op de witte te zetten? Omdat ik uitging van een echte regelaar en omdat de witte laaddraad in een oud systeem altijd in het systeem zit, ongeacht licht aan of licht uit.
Er zijn er ook een hoop met verlichting problemen omdat de accu mist.
Als ik "Kokusan" opzoek, kom ik allemaal cdi spul tegen. Heb je nagemeten hoeveel V uit de draden komt'? Voor 6v tap betekent namelijk niet dat er ook 6v uit komt.
Als ik "Kokusan" opzoek, kom ik allemaal cdi spul tegen. Heb je nagemeten hoeveel V uit de draden komt'? Voor 6v tap betekent namelijk niet dat er ook 6v uit komt.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
NIX
- chaly addict
Of de regelaar is toch wel een regelaar, maar dan een 12V regelaar.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Ik wil best toegeven dat ik niets heb met puntenontstekingen, ik vind het maar ondingen. Al sinds ik ruim 30 jaar geleden autotechniek leerde.
Mijn vraag was inderdaad gericht op de stelling "Een accu kost geld en is veels te ingewikkeld, maar nu branden mijn lampen steeds door."
Mijn vraag was inderdaad gericht op de stelling "Een accu kost geld en is veels te ingewikkeld, maar nu branden mijn lampen steeds door."
-
KAAVEE
- 4T-MSB beginner
Wat een discussie, blijkbaar worden er mensen geëmotioneerd.
Suggesties over CDI (beter) en accu (eruit) zijn voor mij zinloos.
Accu noodzakelijk voor de (verplichte) claxon.
Mijn C50L is uit 1980 en een U.K. import.
De Kokusan regelaar (LFZW31000.611) is een 6 volt apparaatje.
De originele Honda lichtschakelaar (part nr.: 35150-087-711) is evenals de regelaar uitgezocht door/gekocht bij "mijn" adviseur uit Zwolle: Coos Matser. Zijn advies is "even" langs te komen ... ik woon in Haarlem.
Da's zo'n 300 á 400 km rijden.
Nogmaals: Uit de lichtspoel komen TWEE draden: Eén GEEL en Eén WIT. Dus Niet Groen of Roze.
Het oorspronkelijke schema staat in Haynes (Owners etc. ) blz. 161 Wiring diagram o.a. - C50Z-A (C50L).
Welke details moet ik nog meer aan toevoegen???
Suggesties over CDI (beter) en accu (eruit) zijn voor mij zinloos.
Accu noodzakelijk voor de (verplichte) claxon.
Mijn C50L is uit 1980 en een U.K. import.
De Kokusan regelaar (LFZW31000.611) is een 6 volt apparaatje.
De originele Honda lichtschakelaar (part nr.: 35150-087-711) is evenals de regelaar uitgezocht door/gekocht bij "mijn" adviseur uit Zwolle: Coos Matser. Zijn advies is "even" langs te komen ... ik woon in Haarlem.
Da's zo'n 300 á 400 km rijden.
Nogmaals: Uit de lichtspoel komen TWEE draden: Eén GEEL en Eén WIT. Dus Niet Groen of Roze.
Het oorspronkelijke schema staat in Haynes (Owners etc. ) blz. 161 Wiring diagram o.a. - C50Z-A (C50L).
Welke details moet ik nog meer aan toevoegen???
- stoterstangen90
- Vierkantofiel
- Bezit: Morris Ital
Uit jouw eerdere posts in dit draadje was dit allemaal niet te halen.
Desondanks kun je nog steeds de verkeerde lichtschakelaar hebben.
Ondanks dat deze door Coos is uitgezocht.
Vergissingen zijn immers menselijk.
Desondanks kun je nog steeds de verkeerde lichtschakelaar hebben.
Ondanks dat deze door Coos is uitgezocht.
Vergissingen zijn immers menselijk.