Vastloper(s) herstellen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Ilja1974
4T-MSB addict
Bezit: Honda Cd50 '72

Re: Vastloper(s) herstellen

Bericht door Ilja1974 »

Als je cilinder onbeschadigt is,dan zou je in principe aan de zuiger ook niks hoeven doen.
Die zou ik in dat geval dan ook gewoon lekker met rust laten.
Ik hoop voor je dat het alleen die klep is en je veel mazzel hebt gehad en je met wat pakkingen en een verse klep weer op pad kunt.
Het enige wat ik niet kan rijmen,is een verbrande klep en een laag (bijna geen)oliepijl kwa oorzaak en gevolg.
De verbande klep zou naar mijn idee een andere veroorzaker moeten hebben.
Soop
4T-MSB addict
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Contacteer:

Bericht door Soop »

heb je bij dit nieuwe blok de klepspeling gecontroleerd voor je hem in gebruik nam? Ik ben al 2 blokken tegengekomen die nieuw een veeel te strakke klepspeling hadden.
Haal iig de cilinder er af zodat je ook de zuiger even goed kunt inspecteren en zoals al gezegd is, zou ik ook zeker de filters schoonmaken/inspecteren.
0lenny0
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door 0lenny0 »

NIX schreef:Als je alles beter weet, geen vragen stellen aan mensen die wel weten waar ze over praten.
Dat heb ik nooit beweerd!
Ik geef enkel mijn mening en luister naar jullie opinie.
Het kan best zijn dat dit blok voor het schroot is, maar gezien de cilinder wonder bij wonder geen schreven heeft wil ik een poging wagen.

Ik probeer enkel uit te maken welke onderdelen zeker vervangen moeten worden zodat ik zeker alles mee heb van de shop.

Ik apprecieer zeker wat jullie doen.

De kleppen heb ik gesteld voor de eerste rit en altijd keurig onderhouden.
Toen hij begon met warmlopen had ik ook de kleppen gecontroleerd en beide stonden perfect afgesteld dus dat kon zeker geen probleem zijn.
stoterstangen90
Vierkantofiel
Bezit: Morris Ital

Bericht door stoterstangen90 »

Vers kopje erop en weer rijden.
Afbeelding
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

stoterstangen90 schreef:Vers kopje erop en weer rijden.
Na het schoonmaken van het filter en alle kanalen, anders staat ie zo weer stil. En opletten waar die olie blijft.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Is dat kopje niet van het andere blokje? De brommer heeft ie nu niet thuis staan. Toch?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

vers blokie er onder en boeken. scheelt een hoop sleutelen en stres.

dit blokie voor zien van wat verse onderdelen en op de plank leggen voor als je nieuwe blokie kapot gaat. dan heb je nog een blokie.

als je hem in elkaar hebt wel even naar de afstelling kijken anders sta je zo weer met een uitlaat klep die verbrand is.
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
apae01
4T-MSB addict
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Bericht door apae01 »

Haast is altijd duur. Als je maandag weer wilt rijden, en op maar 1 handelaar wilt gokken, dan zal je daar dus voor betalen.

Zoals anderen aangeven: een ander, werkend, blokje kopen en deze op je gemak weer opbouwen als reserve is eigenlijk je beste keuze. Nu gauw-gauw alleen de direct zichtbare schade repareren heb je best kans dat je dinsdag of woensdag weer stilstaat.

Wat de olie betreft: het blok was nieuw? Heb je misschien vergeten de inloopolie te wisselen voor normale? Dat zou een klassieke fout zijn, en vel verklaren...
In the beginning there was nothing, which exploded.
0lenny0
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door 0lenny0 »

NIX schreef:Is dat kopje niet van het andere blokje? De brommer heeft ie nu niet thuis staan. Toch?
Zoals ik eerder zei heb ik tijdens mijn pauze eens vlug de kop afgehaald, dus die was van het blok waarmee ik rondrij.
apae01 schreef:Haast is altijd duur. Als je maandag weer wilt rijden, en op maar 1 handelaar wilt gokken, dan zal je daar dus voor betalen.

Zoals anderen aangeven: een ander, werkend, blokje kopen en deze op je gemak weer opbouwen als reserve is eigenlijk je beste keuze. Nu gauw-gauw alleen de direct zichtbare schade repareren heb je best kans dat je dinsdag of woensdag weer stilstaat.

Wat de olie betreft: het blok was nieuw? Heb je misschien vergeten de inloopolie te wisselen voor normale? Dat zou een klassieke fout zijn, en vel verklaren...
Een blok opbouwen ter reserve had ik nog niet aan gedacht. Zal daar zeker eens werk van maken, kan me een hoop problemen besparen in de toekomst.
De olie was meermaals gewisseld (na aankoop, na de eerste 100km's, dan om de 1500) dus daar kan het niet aan liggen.
Ik ga een tijdje dagelijks mijn olie pijlen om er zeker van te zijn dat ik dit geen 2de keer mee maak.

Ondertussen heb ik een nieuwe kit gehaald, jammer genoeg bevatte deze een ecokop (pas gezien toen ik thuis de doos open deed) maar hij rijdt terug en dat is het belangrijkste.
De filter had wat vuil, maar bij lange na niet genoeg om te vermoeden dat er ergens in het blok (grote) schade is.
Tijd zal uitwijzen of er ergens nog een probleem is.
Plaats reactie