jaartal honda p50
jaartal honda p50
hoe vind je het jaartal van een honda p50
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
Re: jaartal honda p50
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
apae01
- 4T-MSB addict
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Een wilde gok met een kans van 50% dat je het goed hebt... en dus is de mijne op papier nu een jaar te jong...
In the beginning there was nothing, which exploded.
ze hadde tege mij gezecht ene uit 66 ma ik wil daar liefst zeker van zijn zou je in een van de wielen het jaartal nit kunne vinde zoals een crosser
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Met een jaartal in een onderdeel dat aan de brommer is gemonteerd heb je natuurlijk niet het bouwjaar van de bromfiets maar het jaartal waneer dat onderdeel bij een toeleveringsfabriek is gemaakt, honda maakte geen velgen en zoveel andere onderdelen ook niet. Je weet dan ieder geval wel zeker dat de brommer niet ouder is als dat jaar, en dan ook nog hopen dat een eigenaar niet een keer dat onderdeel heeft vernieuwd. Volgens mij is er geen bouwjaarlijst aan de hand van framenummers voor de P50.
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Even wikipedia gecopieerd:
In juni 1966 werd de Honda P50 geïntroduceerd met een specifiek kenmerk: de motor was geplaatst in het achterwiel, terwijl die noviteit door vele bromfietsfabrikanten eind jaren 1950 was verlaten. In Nederland werd, na een bezoek van Nederlandse Honda-dealers in de fabriek van Japan, de P50 voorzien van 19 inch wielen in plaats van de gebruikelijke 17 inch wielen die buiten Nederland waren toegestaan. De Honda P50 was veelal voorzien van Europese onderdelen, wat het lastig maakt deze brommer te restaureren, omdat de Duitse, Italiaanse, Franse of Nederlandse onderdelen niet meer te krijgen zijn. De Honda P50 is de eerste in de reeks van de zogenaamde Little Honda’s als de Honda PC50, PS50, Novio en Amigo. De P50 was echter wel een afwijkende brommer in vergelijking met zijn tijdgenoten vanwege het ontbreken van achtervering en de al eerder genoemde motor in het achterwiel. Het werd geen verkoophit en in 1969 stopte de productie van de Honda P50.
Hij is dus 3-4 jaar gemaakt. Maar vaker werden ze langer verkocht omdat bijv. een importeur nog een opslag vol had met P50's, of de fietsenmaker in het dorp had er 4 jaar lang eentje in de winkel staan. Daardoor was het mogelijk dat in 1975 nog wel eens een nieuwe werd verkocht.
Gr. Wim.
In juni 1966 werd de Honda P50 geïntroduceerd met een specifiek kenmerk: de motor was geplaatst in het achterwiel, terwijl die noviteit door vele bromfietsfabrikanten eind jaren 1950 was verlaten. In Nederland werd, na een bezoek van Nederlandse Honda-dealers in de fabriek van Japan, de P50 voorzien van 19 inch wielen in plaats van de gebruikelijke 17 inch wielen die buiten Nederland waren toegestaan. De Honda P50 was veelal voorzien van Europese onderdelen, wat het lastig maakt deze brommer te restaureren, omdat de Duitse, Italiaanse, Franse of Nederlandse onderdelen niet meer te krijgen zijn. De Honda P50 is de eerste in de reeks van de zogenaamde Little Honda’s als de Honda PC50, PS50, Novio en Amigo. De P50 was echter wel een afwijkende brommer in vergelijking met zijn tijdgenoten vanwege het ontbreken van achtervering en de al eerder genoemde motor in het achterwiel. Het werd geen verkoophit en in 1969 stopte de productie van de Honda P50.
Hij is dus 3-4 jaar gemaakt. Maar vaker werden ze langer verkocht omdat bijv. een importeur nog een opslag vol had met P50's, of de fietsenmaker in het dorp had er 4 jaar lang eentje in de winkel staan. Daardoor was het mogelijk dat in 1975 nog wel eens een nieuwe werd verkocht.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
Link naar mijn Honda's:
-
apae01
- 4T-MSB addict
1969? Dan is wikipedia het niet eens met zichzelf eens, hier de engelse versie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_P50
En CMS zegt er het volgende over:
"Running for just over two year’s 1966 to 1968, the ‘Little Honda’ was unique at that time "
Overigens lijkt het erop, dat een heel vroeg exemplaar de tankdop half "buiten" de tank heeft zitten, en een later exemplaar iets rechts van het midden van de tank. Maar dat kan evengoed een verschil tussen japanse en europese tank zijn.
Hoe dan ook: ik heb er eentje die bij de allereerste lading voor Nederland zat, en die heeft zo'n buitenmodel tank.
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_P50
En CMS zegt er het volgende over:
"Running for just over two year’s 1966 to 1968, the ‘Little Honda’ was unique at that time "
Overigens lijkt het erop, dat een heel vroeg exemplaar de tankdop half "buiten" de tank heeft zitten, en een later exemplaar iets rechts van het midden van de tank. Maar dat kan evengoed een verschil tussen japanse en europese tank zijn.
Hoe dan ook: ik heb er eentje die bij de allereerste lading voor Nederland zat, en die heeft zo'n buitenmodel tank.
ja ik ook en dan nog een vraag ik heb em vandaag ineen gestoken maar me wiel wilt niet rontdraaien het zit precies vast ik denk binne in maar men zuiger gaat nog op en neer
-
apae01
- 4T-MSB addict
Je kunt aan het achterwiel de aandrijving aan of uit schakelen: kiezen tussen motor- en fietsstand zeg maar. Draait je wiel wel rond in de fietsstand?
nu draait het als je met je vliegwiel draait maakt het ineens een klik en dan kan je het wiel rond draaien en ingang trappen maar als je dan stopt met trappen dan staat deze terug vast en nee dat mechanisme werkt niet goed bij mij