6 volt ontsteking probleem SS50
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: 6 volt ontsteking probleem SS50
OK, probleem contactslot is opgelost door de gouden tip van Eric......mooi spul die nieuwe lak, maar dat was dus het probleem.
Morgen verder!
Morgen verder!
Op je reserve ontsteking zie ik trouwens geen punten zitten. Maar met de huidige gaat het gewoon lukken.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Mooi zo, er gaat overigens in de rode draadboom draad aan een zwarte vanuit de teller, op de tekeningen kan ik hem niet vinden?
Laatst gewijzigd door SuzuhaTR1 op 24 aug 2014 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik gok dat de voeding voor je vrijstandlamp is. Die is op je tekening rood.
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
De brommer start met 1 kick!!!! Ben heel blij en voelde mij weer heel even 16 jaar, wat een feest van herkenning met dat geluid zonder demper.
Zometeen even de lampen proberen......hoop dat er iets werkt, ga er wel van uit.
Zometeen even de lampen proberen......hoop dat er iets werkt, ga er wel van uit.
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
Lampen werken niet...........*&(*&*^^&$&%^$
Denk dat ik nog maar eens ga kijken waar ik massa kan aanleggen..
Denk dat ik nog maar eens ga kijken waar ik massa kan aanleggen..
Kijk eerst eens of de gele draad in de koplamp prik geeft. De groen/wit is je massa kabel of gewoon een draadje naar je koplampoor. Voor achter zit er origineel een kabeltje tussen het spatbord en het frame
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
Goed...brommer is nu weer een stukje verder af, eindelijk een compleet origineel luchtfilter gevonden en ingebouwd.
Vanochtend even gestart en de lampen opnieuw getest na aanleg diverse massapunten, maar geen verlichting.
Weet een van jullie hoe en wat de spoel door te meten? Dat moet het haast wel zijn dan?
Vanochtend even gestart en de lampen opnieuw getest na aanleg diverse massapunten, maar geen verlichting.
Weet een van jullie hoe en wat de spoel door te meten? Dat moet het haast wel zijn dan?
-
PBD
- 4T-MSB beginner
- Bezit: SS50K3, VFR750F
Nu je brommer start kun met een draaiende motor gewoon met een spanningsmeter de witte en de gele draad meten. Liefst meten op de draden die uit de ontsteking komen, zodat je breuken in de kabelboom uitsluit. Als het goed is meet je dan wisselstroom waarbij de ene draad meer spanning geeft dan de andere. Dit heeft te maken met het opladen van accu in combinatie met verlichting aan of uit. Door middel van de verlichtingsschakelaar op het stuur wordt bepaald welke draad van de spoel de spanning levert. Licht uit aan lage spanning. Licht aan hoge spanning.
Geef je gas dan zal je meer spanning meten. Meet je op beide draden spanning dan moet je het in de kabelboom zoeken en niet in de ontsteking.
Geef je gas dan zal je meer spanning meten. Meet je op beide draden spanning dan moet je het in de kabelboom zoeken en niet in de ontsteking.
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
dank je wel voor de snelle reactie!
ik ben even in verwarring ( heb ik nogal snel met draadjes;) )... de witte ( zit aan de accukant van de draadboom nog een geel hulsje om, en gaat naar de gelijkrichter) uit de draadboom moet naar de schakelaar(wit-geel) toe en dan de witte die terugkomt uit de schakelaar moet naar de koplamp lamp lopen, toch?
Het gekke is dat zowel de witte uit de draadboom als de witgele uit de schakelaar een mannetje is.......WTF? Kan mij niet herinneren dat het zo zat, heb wel van de week begrepen dat er al een hoop gedoe was met de verilichting e.d. van de oude eigenaar.
ga zo even meten wat de voltages zijn van de witte en gele ( de witte meet ik dan dus aan het stekkertje
even later als zojuist ....op de gele draad uit de ontsteking meet ik van 1.6 -----)6.1 en op de witte ongeveer hetzelfde als ik een beetje gas geef...afijn..... nieuw stekkertje aan die kant gemaakt en ineens doet mijn koplamp het...geef gas en de lamp fikt door €))€&&€€&&;(:).....ennatuurlijk schakel ik in mijn enthousiasme ook nog even naar grootlicht en ook die fikt door bij gasgeven.......... nu heb ik nog steeds niet die witgele en de witte aan elkaar verbonden in mijn koplamp, is dat de reden? (hoop ik!)
PS : ik zet mijn chinese digitale meetdinges dan op standje DCV 200(2 klikken tegen de klok in)
ik ben even in verwarring ( heb ik nogal snel met draadjes;) )... de witte ( zit aan de accukant van de draadboom nog een geel hulsje om, en gaat naar de gelijkrichter) uit de draadboom moet naar de schakelaar(wit-geel) toe en dan de witte die terugkomt uit de schakelaar moet naar de koplamp lamp lopen, toch?
Het gekke is dat zowel de witte uit de draadboom als de witgele uit de schakelaar een mannetje is.......WTF? Kan mij niet herinneren dat het zo zat, heb wel van de week begrepen dat er al een hoop gedoe was met de verilichting e.d. van de oude eigenaar.
ga zo even meten wat de voltages zijn van de witte en gele ( de witte meet ik dan dus aan het stekkertje
even later als zojuist ....op de gele draad uit de ontsteking meet ik van 1.6 -----)6.1 en op de witte ongeveer hetzelfde als ik een beetje gas geef...afijn..... nieuw stekkertje aan die kant gemaakt en ineens doet mijn koplamp het...geef gas en de lamp fikt door €))€&&€€&&;(:).....ennatuurlijk schakel ik in mijn enthousiasme ook nog even naar grootlicht en ook die fikt door bij gasgeven.......... nu heb ik nog steeds niet die witgele en de witte aan elkaar verbonden in mijn koplamp, is dat de reden? (hoop ik!)
PS : ik zet mijn chinese digitale meetdinges dan op standje DCV 200(2 klikken tegen de klok in)
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Je loopt wel te prutsen, zeg. Wit en blauw uit de schakelaar zijn hoog en laag van de koplamp. Die worden gevoed door geel uit de kabelboom. Witgeel uit de schakelaar krijgt altijd prik, bij zowel licht aan als licht uit, het verschil in voeding is je zojuist goed uitgelegd. Witgeel gaat naar de gelijkrichter en laadt als rood de accu. Omdat de accu dus altijd door dezelfde voeding als de lichtvoeding geladen wordt klappen je lampjes niet. Die klappen dus wel als je accu niet aangesloten is.
En ja, uit een stuurschakelaar komen alleen maar mannetjes.
En ja, uit een stuurschakelaar komen alleen maar mannetjes.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
Hoi Nix,
Sorry dat ik zo loop te prutsen inderdaad ! Wat een geknoei, jammer dat het niet draadloos is allemaal
Maar hoop toch uiteindelijk dat het gaat werken allemaal......De accu was wel aangesloten , dus waarom springt de lamp dan stuk?
Als ik de wit gele uit de schakelaar aan de witte wil verbinden moet er dus altijd een kabeltje tussen? want ook die uit de draadboom is mannelijk.
Heb geen zin om weer een nieuwe lamp om zeep te helpen.
Sorry dat ik zo loop te prutsen inderdaad ! Wat een geknoei, jammer dat het niet draadloos is allemaal
Maar hoop toch uiteindelijk dat het gaat werken allemaal......De accu was wel aangesloten , dus waarom springt de lamp dan stuk?
Als ik de wit gele uit de schakelaar aan de witte wil verbinden moet er dus altijd een kabeltje tussen? want ook die uit de draadboom is mannelijk.
Heb geen zin om weer een nieuwe lamp om zeep te helpen.
-
PBD
- 4T-MSB beginner
- Bezit: SS50K3, VFR750F
Als ik hoor dat de vorige eigenaar ook al problemen had met de verlichting, en ik de foto's van je kabelboom zie. Waar volgens mij al behoorlijk wat kleuren missen. Zou ik de huidige kabelboom verwijderen en een nieuwe kopen. Schakelaars controleren met de multimeter of die het goed doen. En dan de boel echt draad voor draad aansluiten met het schema op website van de honda vereniging http://www.hondavereniging.nl/index.php ... em&id=3286.
Vaak zijn de kabelbomen na al die jaren zo verprutst dat je er niks meer mee kan. Ook worden er soms van de schakelaars draden afgeknipt waar je vanaf vraagt waarom. Veel succes. Mocht je in de buurt van Zwolle wonen en een keer hulp nodig hebben dan kan ik wel een keer helpen.
Vaak zijn de kabelbomen na al die jaren zo verprutst dat je er niks meer mee kan. Ook worden er soms van de schakelaars draden afgeknipt waar je vanaf vraagt waarom. Veel succes. Mocht je in de buurt van Zwolle wonen en een keer hulp nodig hebben dan kan ik wel een keer helpen.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ik denk ook dat iemand een keer deze draadboom moet bekijken. Ook een imi draadboom kan prima functioneren en als er fouten inj zitetn is wat soldeer- en knijpwerk genoeg om het weer een eeuwigheid te laten werken. Je hebt niet in je profiel ingevuld waar je ongeveer zit, dat zou wel helpen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
SuzuhaTR1
- The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
@Nix & @PBD, ik woon in Huizen, ben inmiddels 3x 16 jaar oud (bedenk ik mij ineens!) en de draadboom is volgens de sticker ergens in het frame uit 1967....PBD schreef:Als ik hoor dat de vorige eigenaar ook al problemen had met de verlichting, en ik de foto's van je kabelboom zie. Waar volgens mij al behoorlijk wat kleuren missen. Zou ik de huidige kabelboom verwijderen en een nieuwe kopen. Schakelaars controleren met de multimeter of die het goed doen. En dan de boel echt draad voor draad aansluiten met het schema op website van de honda vereniging http://www.hondavereniging.nl/index.php ... em&id=3286.
de draadboom lijkt niet verklooit hoor, de stekkers zijn allemaal de ori zo te zien, allleen zou het heel fijn zijn als ik hier een keertje hulp mee krijg (als ik er over een week niet uit ben, want ik hou wel van volhouden
zelfs de blauwe en oranje draden zitten in de `hoofd`draadboom, terwijl de brommer geen richtingaanwijzers heeft!
Welke kleuren zou ik missen dan? De brommer is ruim 10 jaar geleden bij Johennes gekocht en het enige (wat ik heb kunnen achterhalen, dan) is dat er later een 3-bak automaat in is gekomen, die ik dan weer heb vervangen voor een 4-bak koppeling blok die ik bij elkaar heb gesprokkeld