Voelermaatjes?
-
CDA441
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Xmotos XB-33 50W met 72 cilinder en kop
Voelermaatjes?
Iemand die weet wat de normale klepstellingen zijn voor een 70cc blok?
Het betreft een Zongshen blok met boost kit.
Ik heb al iets gevonden van 0.04mm in en 0.07mm uit, maar ik kan nergens voelermaatjes vinden vanaf 0.04mm.
Anders iemand een tip waar ik ongeveer alle 4 takt onderdelen kan kopen? (online winkel)
Ik zoek ook in combinatie met die voelermaten een bougiesleutel van 16mm doorsnee.
Ik heb al gezocht bij josdijkman en easyparts, maar easyparts heeft alleen een voelermaat vanaf 0.05mm tot 1mm.
Het betreft een Zongshen blok met boost kit.
Ik heb al iets gevonden van 0.04mm in en 0.07mm uit, maar ik kan nergens voelermaatjes vinden vanaf 0.04mm.
Anders iemand een tip waar ik ongeveer alle 4 takt onderdelen kan kopen? (online winkel)
Ik zoek ook in combinatie met die voelermaten een bougiesleutel van 16mm doorsnee.
Ik heb al gezocht bij josdijkman en easyparts, maar easyparts heeft alleen een voelermaat vanaf 0.05mm tot 1mm.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: Voelermaatjes?
0,05 in en uit. Voor 110 en plus bamiblokjes beter 0,07 uit aanhouden vanwege inslaan van de klepzittingen.
4-takt onderdelen, zie de sponsors
Voelermaatjes, gereedschapwinkels, buitelaar(.nl), brezan, online winkels... (vreemde onlinewinkels in het weekeinde te mijden volgens de krant.)
tip: buitelaar en dan het engelse maten voelersetje, meer maten en de maat staat er ook in mm op.
ps. wtf is een boost kit?
4-takt onderdelen, zie de sponsors
Voelermaatjes, gereedschapwinkels, buitelaar(.nl), brezan, online winkels... (vreemde onlinewinkels in het weekeinde te mijden volgens de krant.)
tip: buitelaar en dan het engelse maten voelersetje, meer maten en de maat staat er ook in mm op.
ps. wtf is een boost kit?
-
CDA441
Dankje voor het antwoord.
Ik heb een xmotos xb-33w (dus geen honda), maar die heeft een zongshen blok.
Mijn zuiger is vastgelopen en heb dus een nieuwe nodig, maar na een paar berekeningen zie ik dat een boost kit veel goedkoper is dan een originele set.
De boost kit bestaat dus uit een volledige cilinderkop, cilinder, 70cc zuiger, zuigerveren, zuigerpen etc,... dus het is een upgrade van 50cc naar 70cc.
Ik heb daarbij ook nog een vraag: moet je bij het verhogen van cilinderinhoud ook de sproeiermaat verhogen of niet?
Ik heb een xmotos xb-33w (dus geen honda), maar die heeft een zongshen blok.
Mijn zuiger is vastgelopen en heb dus een nieuwe nodig, maar na een paar berekeningen zie ik dat een boost kit veel goedkoper is dan een originele set.
De boost kit bestaat dus uit een volledige cilinderkop, cilinder, 70cc zuiger, zuigerveren, zuigerpen etc,... dus het is een upgrade van 50cc naar 70cc.
Ik heb daarbij ook nog een vraag: moet je bij het verhogen van cilinderinhoud ook de sproeiermaat verhogen of niet?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Jazeker, je zal de carburateur opnieuw moeten afstellen bij een andere cilinderinhoud.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
boostkit???? We call it a full 70cc
kleppen zullen ook wel tegen vallen. formaat ss50 inplaats van de grote ot70 kleppen.
dus ook beter bekend als de 70cc eco kit die je op de 12v c70 modellen tegen komt.
kleppen zullen ook wel tegen vallen. formaat ss50 inplaats van de grote ot70 kleppen.
dus ook beter bekend als de 70cc eco kit die je op de 12v c70 modellen tegen komt.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Daar weet hij toch helemaal niets van, niet relevantbutt head schreef:boostkit???? We call it a full 70cc
-
CDA441
Daar weet ik inderdaad helemaal niets van, maar de set zit er op, nu nog wachten op m'n voelermaatjes etc (olie ook niet vergeten
).
Daarna kan ik beginnen met afstellen.
Hopen maar dat niets lekt door de pakkingen, want ik heb die wel goed schoongemaakt
Overigens zit er een maatje 70 sproeier in heb ik net gelezen (carb uit elkaar geprutst).
Daarna kan ik beginnen met afstellen.
Hopen maar dat niets lekt door de pakkingen, want ik heb die wel goed schoongemaakt
Overigens zit er een maatje 70 sproeier in heb ik net gelezen (carb uit elkaar geprutst).
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Check ook de werking van de oliepomp door te starten met de onderste klepdop eraf. Je weet volgens mij niet waarom de boel is vastgelopen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
CDA441
Oliepomp werkt, dus nu even testen met maat 70 sproeier en klinkt zo:
http://youtu.be/ZMfQIfFma2Y
Tikt volgens mij een klein beetje.
Inlaat en uitlaatklep allebei 0.05mm gedaan zoals gezegd.
Beetje laten lopen dat hij wat smeert en niet op een droge cilinder draait.
Nu bij gas geven valt hij uit of stottert hij. Welke sproeiermaat moet er in?
Ben wel blij dat er niets lekt, alhoewel ik cornflakesdoos pakkingen heb gemaakt voor het cilinderkopdeksel en het inlaatspruitstuk.
Voor een leek zonder enkele 4 takt ervaring vindt ik wel dat ik het nog redelijk goed heb gedaan
http://youtu.be/ZMfQIfFma2Y
Tikt volgens mij een klein beetje.
Inlaat en uitlaatklep allebei 0.05mm gedaan zoals gezegd.
Beetje laten lopen dat hij wat smeert en niet op een droge cilinder draait.
Nu bij gas geven valt hij uit of stottert hij. Welke sproeiermaat moet er in?
Ben wel blij dat er niets lekt, alhoewel ik cornflakesdoos pakkingen heb gemaakt voor het cilinderkopdeksel en het inlaatspruitstuk.
Voor een leek zonder enkele 4 takt ervaring vindt ik wel dat ik het nog redelijk goed heb gedaan
-
xMARKx
- 4T-MSB regular
- Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1 - Locatie: Maarssen
Volgende keer een pakking maken van een melkpak, werkt super 
-
CDA441
Melkpak is toch gelamineerd langs beide zijden? Of moet dat wel? 
Klein vraagje over dat uitvallen, ik heb gespeeld met de schroefjes dat hij wel mooi stationair loopt.
Bij het gas geven valt hij wel uit, behalve als ik heeeeeeeel traagjes het gas open draai.
Sproeier is maat 70, en is vrij van rommel, viezigheid.
Luchtschroef is 1.5 keer omgedraaid, stationair weet ik niet.
Klein vraagje over dat uitvallen, ik heb gespeeld met de schroefjes dat hij wel mooi stationair loopt.
Bij het gas geven valt hij wel uit, behalve als ik heeeeeeeel traagjes het gas open draai.
Sproeier is maat 70, en is vrij van rommel, viezigheid.
Luchtschroef is 1.5 keer omgedraaid, stationair weet ik niet.
Kijk even goed in faq hoe je moet stellen. Die 1.5 slag is maar een begin en daarna op gehoor even goed zetten. Duw ook maar een maat 76 in de carb en kijk of hij daar goed op reageert. Door het klipje van de gasnaald een gleuvje eronder te duwen, wordt het mengsel, bij gas geven en halfgas ook wat rijker.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
CDA441
Bedankt voor de tip!
Ik heb hem nu goed afgesteld waarempel met een maat 70 sproeier.
Alleen moet de luchtschroef volledig ingedraaid worden, maar gasreactie is echt snel
Volgende week komen er grotere sproeiers binnen, dan eens kijken.
Nu is het te laat om een beetje rond te rijden, maar optrekken enzo doet hij lekker.
Even inrijden (lees 100den km doen) en dan kan ik verder gaan.
Ik heb hem nu goed afgesteld waarempel met een maat 70 sproeier.
Alleen moet de luchtschroef volledig ingedraaid worden, maar gasreactie is echt snel
Volgende week komen er grotere sproeiers binnen, dan eens kijken.
Nu is het te laat om een beetje rond te rijden, maar optrekken enzo doet hij lekker.
Even inrijden (lees 100den km doen) en dan kan ik verder gaan.
Houd de bougie goed in de gaten. bij spierwit heb je kans dat de boel nogal heet wordt.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
CDA441
Zal ik doen. Ik heb nog niet veel gereden (gewoon straat in en uit), dus er zal nog niet veel verandering zijn. Anders doe ik de luchtschroef wat meer open, nu ik die aan de praat krijg (stationair met gasrespons), kan ik die beter afstellen mbv die stelschroeven (en de verandering in toerentallen).
Is het overigens normaal dat pakkingen lekken als je die niet goed klemt? Had zo even bij kleppen stellen een paar olielekken door de voetpakking mede dat ik de cilinderkopdeksel eraf heb gehaald.
Is het overigens normaal dat pakkingen lekken als je die niet goed klemt? Had zo even bij kleppen stellen een paar olielekken door de voetpakking mede dat ik de cilinderkopdeksel eraf heb gehaald.