CB200 voorvork in 125 balhoofd
-
Renier
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda CB50 SFX (CG125)
CB200 voorvork in 125 balhoofd
Ben er zojuist achter gekomen dat een CB200 voorvork zeer zeker niet zomaar in een (CG/CB?)125 balhoofd past, het schijnt 3mm te schelen en ook is de CB200 voorvork een stuk korter.. had van meerdere mensen begrepen dat CB200 onderdelen overheen zouden moeten komen met 125 onderdelen. Zoals er ook gezegd werd, op een paar (subtiele) details na zou het frame van de CB125 hetzelfde moeten zijn als dat van de CB200, waar het vooral zou gaan om de motorsteunen, de verkoper van de CB200 onderdelen benadrukte dit.
De CB200 voorvork is wel iets breder dan de CB125 voorvork, wat ik nodig heb voor mijn schijfreminstallatie, echter is het gedeelte wat in het balhoofd zou moeten schuiven in werkelijkheid dus ook anders.. wat kan ik doen? Op laten boren lijkt me nogal onomkeerbaar, het is wel een optie, maar ik zit dan ook nog met de lengte.
Origineel is het ding toch al lang niet meer, ik zou de oude CB125 voorvork (van een van de eerste modellen volgens mij) wel in de verkoop kunnen doen als ik het balhoofd aan ga passen voor de CB200 voorvork.. dan word die tenminste bespaard ;P en voor de conservatievelingen onder het Honda 4-takt forum, het frame is al aangepast volgens mij dus om het verder aan te passen is ook geen zonde.
Mocht de Honda ooit weg mogen dan doe ik hem waarschijnlijk in onderdelen weg, dus kan alles weer terecht komen waar het oorspronkelijk bij hoorde wanneer alles geïdentificeerd is, mits ik hem niet in een keer weg zou kunnen doen voor een betere prijs (wat volgens mij onwaarschijnlijk is maar ik weet het niet). Maar wil hem nu nog echt niet weg doen, of er moet wel zo'n goed bod komen voor het geheel..
De CB200 voorvork is wel iets breder dan de CB125 voorvork, wat ik nodig heb voor mijn schijfreminstallatie, echter is het gedeelte wat in het balhoofd zou moeten schuiven in werkelijkheid dus ook anders.. wat kan ik doen? Op laten boren lijkt me nogal onomkeerbaar, het is wel een optie, maar ik zit dan ook nog met de lengte.
Origineel is het ding toch al lang niet meer, ik zou de oude CB125 voorvork (van een van de eerste modellen volgens mij) wel in de verkoop kunnen doen als ik het balhoofd aan ga passen voor de CB200 voorvork.. dan word die tenminste bespaard ;P en voor de conservatievelingen onder het Honda 4-takt forum, het frame is al aangepast volgens mij dus om het verder aan te passen is ook geen zonde.
Mocht de Honda ooit weg mogen dan doe ik hem waarschijnlijk in onderdelen weg, dus kan alles weer terecht komen waar het oorspronkelijk bij hoorde wanneer alles geïdentificeerd is, mits ik hem niet in een keer weg zou kunnen doen voor een betere prijs (wat volgens mij onwaarschijnlijk is maar ik weet het niet). Maar wil hem nu nog echt niet weg doen, of er moet wel zo'n goed bod komen voor het geheel..
"She may not look like much, but she's got it where it counts. I've made a lot of special modifications myself."
-Han Solo
-Han Solo
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Re: CB200 voorvork in 125 balhoofd
renier,
heb je een foto van de poten in het geheel? weet je zeker dat ze uit een cb200 komen? ik kan het op de fotoos in je kabelprobleemtopic net niet zien.
gr,
ildert
ohw btw, heb je de hele voorvork, of alleen de poten? heb je het bijbehorende t-stuk en kroonplaat ook? wat heb je geprobeerd waarin te passen? heb je de poten van de 200-vork in het t-stuk van de 125 geprobeerd te monteren? of het 200 t-stuk in het 125 balhoofd? je verhaal is niet helemaal duidelijk!
heb je een foto van de poten in het geheel? weet je zeker dat ze uit een cb200 komen? ik kan het op de fotoos in je kabelprobleemtopic net niet zien.
gr,
ildert
ohw btw, heb je de hele voorvork, of alleen de poten? heb je het bijbehorende t-stuk en kroonplaat ook? wat heb je geprobeerd waarin te passen? heb je de poten van de 200-vork in het t-stuk van de 125 geprobeerd te monteren? of het 200 t-stuk in het 125 balhoofd? je verhaal is niet helemaal duidelijk!
grote klappen, snel thuis
-
Renier
Dank je voor je reactie! Kroonplaten voor beide heb ik, heb de CB200 voorvork in de opening in het balhoofd van mijn 125 frame proberen te passen. Met t-stuk weet ik helaas niet precies wat je bedoelt, dit is wat ik heb aan voorvorken:ildert schreef:renier,
gr,
ildert

En dit is de Honda momenteel:

"She may not look like much, but she's got it where it counts. I've made a lot of special modifications myself."
-Han Solo
-Han Solo
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
ah..dat ziet er toch wel uit als een 200 vork ja. het t-stuk is het deel waar je balhoofdpen aan zit >
je zou de boel eens goed moeten nameten, maar op het oog lijkt de 200 pen dikker dan die van de 125. Wat nog een optie zou kunnen zijn is de pen van de 125 loshalen en die overzetten in het t-stuk van de 200, maar als die echt dikker is wordt dat een lastig verhaal.
als je gaat meten: diameter van de pen ter hoogte van de onderste lagerschaal op je t-stuk (die moet er dus af, tenzij de verdikking duidelijk boven het lager uit steekt). als dit het zelfde is als die van de 200 kun je de pen 1 op 1 overzetten door aan de onderkant van het t-stuk de lasnaad weg te slijpen en de pen er uit te persen en de andere er weer in te lassen. als dat niet het zelfde is zou ik er niet aan beginnen. wel ff goed meten met een schuifmaat en alles goed schoonmaken..die pen moet er goed strak in zitten.
trouwens...wat is de lengte van de poten van hard wiel-as tot bovenkant veerpoot van de 125? misschien is gewoon een cb50 vork wel wat, daar zijn er zat van.
waar je ook goeie kans mee maakt is een cb125s vork, maar daar zijn ook diverse uitvoeringen van geweest...dus opletten.
of toch gewoon je trommel weer terugzetten...breng je deze vork terug, paar nieuwe blokken, de trommel goed schoonmaken en een fatsoenlijke kabel er aan (zonder schroeftonnetje!) en het remt weer als de brandweer hoor.
je zou de boel eens goed moeten nameten, maar op het oog lijkt de 200 pen dikker dan die van de 125. Wat nog een optie zou kunnen zijn is de pen van de 125 loshalen en die overzetten in het t-stuk van de 200, maar als die echt dikker is wordt dat een lastig verhaal.
als je gaat meten: diameter van de pen ter hoogte van de onderste lagerschaal op je t-stuk (die moet er dus af, tenzij de verdikking duidelijk boven het lager uit steekt). als dit het zelfde is als die van de 200 kun je de pen 1 op 1 overzetten door aan de onderkant van het t-stuk de lasnaad weg te slijpen en de pen er uit te persen en de andere er weer in te lassen. als dat niet het zelfde is zou ik er niet aan beginnen. wel ff goed meten met een schuifmaat en alles goed schoonmaken..die pen moet er goed strak in zitten.
trouwens...wat is de lengte van de poten van hard wiel-as tot bovenkant veerpoot van de 125? misschien is gewoon een cb50 vork wel wat, daar zijn er zat van.
waar je ook goeie kans mee maakt is een cb125s vork, maar daar zijn ook diverse uitvoeringen van geweest...dus opletten.
of toch gewoon je trommel weer terugzetten...breng je deze vork terug, paar nieuwe blokken, de trommel goed schoonmaken en een fatsoenlijke kabel er aan (zonder schroeftonnetje!) en het remt weer als de brandweer hoor.
grote klappen, snel thuis
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Beste Renier,
In bovenstaande post zie ik 2 losse vorken. In een ander topic zie ik dat je beweert dat Ivo de vooras niet loskrijgt. Je knip een goede kabel door als je wordt uitgelegd hoe deze los moet en je vraagt de waarde van de fiets zonder de gevraagde bijzonderheden te geven. Wat is het nou?
In bovenstaande post zie ik 2 losse vorken. In een ander topic zie ik dat je beweert dat Ivo de vooras niet loskrijgt. Je knip een goede kabel door als je wordt uitgelegd hoe deze los moet en je vraagt de waarde van de fiets zonder de gevraagde bijzonderheden te geven. Wat is het nou?
Renier schreef:Thanks voor de info!Ries192570smit schreef:Hallo,
je moet op zoek gaan naar de ophanging van de CB200 , deze dan met schijf en al , past ook
groeten
Richard
En ja hij doet het voor de rest al lange tijd hardstikke goed, Soop ;]
Schijfrem lijkt me wel het aller beste, meest veilige voor iets wat +-100km/h kan bereiken, mijn vorige brommer had ook schijfremmen zowel voor als achter en dat werkte kei goed. Of een trommel rem ook voldoende is weet ik zelf niks van, kan het uitproberen maar dan ben ik wel weer de kosten ervan verder. Daar bovenop zit ook mijn vooras muur vast, zelfs Ivo kreeg hem niet los, dus weet niet 100% zeker of die het wel gaat overleven.. leek me een extra reden om voor de schijfrem ombouw te gaan mocht ik toch het een en het ander moeten slopen en vervangen helaas. Maar zal er nog eens over na denken!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
ik heb ooit een cb200 voorvork op mijn ss50 gemaakt.
pen van een ss50 tstuk op het tstuk vd cb200 gelast.
alles is pas te maken..
alles is pas te maken..
Laatst gewijzigd door se7ven op 28 mei 2014 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/

-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Deze vent krijgt nog geen remkabel los.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Ik lees net het remkabel topic....
Komt op mij over als een automonteur zonder enig technisch inzicht..
Niet lullig bedoeld..
Niet lullig bedoeld..
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.

- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Als, er zit geen reset knop op?
(Of een undo optie)
(Of een undo optie)
-
Renier
Ivo kreeg hem niet los maar had hem wel vol WD40 gespoten, waarna ik hem later dus wel met gemak los kreeg. Tonnetje in het armpje van de remklauw zat muurvast, dus vandaar dat ik hem door heb moeten knippen.NIX schreef:Beste Renier,
Renier schreef:Thanks voor de info!Ries192570smit schreef:Hallo,
je moet op zoek gaan naar de ophanging van de CB200 , deze dan met schijf en al , past ook
groeten
Richard
En ja hij doet het voor de rest al lange tijd hardstikke goed, Soop ;]
Schijfrem lijkt me wel het aller beste, meest veilige voor iets wat +-100km/h kan bereiken, mijn vorige brommer had ook schijfremmen zowel voor als achter en dat werkte kei goed. Of een trommel rem ook voldoende is weet ik zelf niks van, kan het uitproberen maar dan ben ik wel weer de kosten ervan verder. Daar bovenop zit ook mijn vooras muur vast, zelfs Ivo kreeg hem niet los, dus weet niet 100% zeker of die het wel gaat overleven.. leek me een extra reden om voor de schijfrem ombouw te gaan mocht ik toch het een en het ander moeten slopen en vervangen helaas. Maar zal er nog eens over na denken!
Super cool, maar hoe deed je dat dan met de kroonplaat?se7ven schreef:ik heb ooit een cb200 voorvork op mijn ss50 gemaakt.
alles is pas te maken..
Ben er overigens achter gekomen dat mijn frame volgens Ivo wel zeker een omgebouwd CB50 frame is, niet een 125 frame.
-Han Solo
-Han Solo
-
Renier
... hij zat muurvast..se7ven schreef:Ik lees net het remkabel topic....
Niet lullig bedoeld..
-Han Solo
-Han Solo
-
Renier
Ik zal ook bij Speed Factory in Maarheeze (waar ze customs doen) eens informeren wat de mogelijkheden zijn en hier laten weten wat ik wijzer ben geworden, tenminste als ik er vrijdag terecht kan, anders later.
-Han Solo
-Han Solo
-
toerieteller
- 4T-MSB addict
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Super cool, maar hoe deed je dat dan met de kroonplaat?
heb dit zelf ook ooit eens gedaan met een mtx voorvork.
je slijpt de las weg aan de onderkant van de kroonplaat en schuift de pen eruit, je doet het zelfde met de andere kroonplaat, en wisselt het zaakje en last het weer vast.
enige probleem is als de pennen een andere dikte hebben, dan moet je een vulbus draaien of de pen afdraaien als de dikte het toelaat(afbreekgevaar!).
je slijpt de las weg aan de onderkant van de kroonplaat en schuift de pen eruit, je doet het zelfde met de andere kroonplaat, en wisselt het zaakje en last het weer vast.
enige probleem is als de pennen een andere dikte hebben, dan moet je een vulbus draaien of de pen afdraaien als de dikte het toelaat(afbreekgevaar!).
cdi for life! 
-
Renier
Dank je! De pen van het CB50 t-stuk is dunner, maarliefst 3mm. Verder zit ik er ook mee dat de pen iets korter is, met de bovenste kroonplaat zal ik dus ook creatief om moeten zien te gaan om de voorvork poten hier in te bevestigen. Maar zeer leuk om te lezen dat er meer creatievelingen zijn wat betreft deze Honda's!toerieteller schreef:Super cool, maar hoe deed je dat dan met de kroonplaat?
-Han Solo
-Han Solo
-
toerieteller
- 4T-MSB addict
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
2 a 3mm kun je wel pikken aan de onderzijde door deze iets terug te houden.
er komen geen krachten op als bij een cb200 denk ik zo.
er komen geen krachten op als bij een cb200 denk ik zo.
cdi for life!