Vol goede moed heb ik het vliegwiel van mijn SS gedemonteerd met vliegwieltrekker om wat aan het spoeltje te repareren, nu loop ik tegen een probleem aan: hoe monteer je een vliegwiel?
Als ik het wiel op de as zet met de spie op de juiste plek en dan de moer aandraai komt het vliegwiel scheef op de as te zitten, loopt hij aan en kan ik de moer niet volledig doordraaien omdat ik geen kracht kan zetten (brommer gaat rollen).
Hoe krijg ik dat vliegwiel netjes op zijn plek?
SS50 vliegwiel monteren
-
timd
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda st50g
Re: SS50 vliegwiel monteren
heb je wel de juiste spie? sommige zijn te dik en daardoor gaat het vliegwiel er niet lekker op.
Gaat het vliegwiel er zonder spie wel netjes op?
Gaat het vliegwiel er zonder spie wel netjes op?
-
kassa
- 4T-MSB beginner
- Bezit: PC50 & SS50(80)
Zonder spie gaat ie er goed op en het is de originele spie dus dat zou de goede moeten zijn. Kan ik rijden zonder spie? en hoe kan ik de moer dan vastdraaien?
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
zou wel moeten kunnen. alleen ik zou het niet riskeren de kans is groot dat je vliegwiel verloopt.kassa schreef:Zonder spie gaat ie er goed op en het is de originele spie dus dat zou de goede moeten zijn. Kan ik rijden zonder spie? en hoe kan ik de moer dan vastdraaien?
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Gewoon de gleuf van de spie goed ervoor zetten en erop schuiven. Sorry, maar meteen de spie weglaten omdat ie wat stroef erop gaat? Moet het kapot ofzo?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
En steek een schroevendraaier door het gat om het vliegwiel tegen te houden en zet hem uit de versnelling. Dan rolt de brommer ook niet meer weg
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!