oliekoeler geeft problemen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
holt123
4T-MSB beginner
Bezit: ik ben in het bezit van een honda ss50 z k3 uit 1973
weliswaar nu met een 150cc, originele 70cc nog in bezit maar mooi om te bewaren :)
en een andere ss50 in onderdelen, helaas zonder frame...

owja en een peugeot vivacity voor dagelijks gebruik :P

oliekoeler geeft problemen

Bericht door holt123 »

hallo fijne leden,

ik heb een oliekoeler op mijn ori honda blok geplaatst maar er kwam nu blauwe rook uit mijn uitlaat. dit duid op het verbranden van olie en mijn vraag aan jullie is: hoe kan dit?
misschien pompt de olie niet goed door met de (waarschijnlijk) originele oliepomp?
moet er iets veranderd worden aan het chinese aansluitpunt die op de rechterkant van de kop komt, vlak naast de bougie?
ik had dit nog niet voor het installeren van de oliekoeler, kwam geen zuchtje rook uit zelfs niet met heel vochtig of mistig weer haha

hierbij een link naar de oliekoeler die ik heb gekocht:
http://www.4taktwinkel.nl/Oliekoeler-set

alvast bedankt!

met vriendelijke groet Nathan Smeele
Brommert
4T-MSB addict
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7

Re: oliekoeler geeft problemen

Bericht door Brommert »

Waarom heb je een oliekoeler geplaatst? Op een normaal blok is dat helemaal niet nodig, en zorgt het er alleen maar dat je olie niet op bedrijfstemperatuur komt. Een koeler is alleen nodig op echt extreme blokken, en dan ook het liefst met thermostaat er tussen zodat de olie eerst warm kan worden.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Met een oliekoeler is het slim om een grotere pomp te plaatsen, zeker op een ot blok. Als je met 50 of 70cc rijd zou ik de koeler alleen snel weer loskoppelen of er moet een thermostaat tussen zitten.

Geen flauw idee wat precies de verschillen zijn tussen ot en nt afdekplaatjes, ze zijn wel verschillend maar wat exact de verschillen zijn?
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Van een ander zijdekseltje gaat je blok geen olie verbruiken. Ik zie geen verband.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
holt123
4T-MSB beginner
Bezit: ik ben in het bezit van een honda ss50 z k3 uit 1973
weliswaar nu met een 150cc, originele 70cc nog in bezit maar mooi om te bewaren :)
en een andere ss50 in onderdelen, helaas zonder frame...

owja en een peugeot vivacity voor dagelijks gebruik :P

Bericht door holt123 »

dankjulliewel! ben er achter gekomen, heb gister zonder koeler nogal een stuk gereden.
probleem was er kwam geen olie bij de cilinderkop -_- dus zijn mijn klepzittingen verbrand...
morgen maar is repareren
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

Als er geen olie komt bij je cilinderkop zijn je klepzittingen niet het wat stuk gaat.
Plaats reactie