Alles gaat eraf.
Dax project (niet meer lowbudget)
-
krb33
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda C50
Honda Dax - Locatie: Amsterdam
Re: Low budget Dax project
Hebben we toch niet nodig.
Alles gaat eraf.
Alles gaat eraf.
-
krb33
Vandaag met Soop een beetje lopen passen en meten.
Er zitten nu 16" wielen in. Opzich mooi, maar kan nog wat groter en sowieso een dikke noppenband erop.

Ik heb wel een nieuwe vraag. Wat is de beste manier om de grotere achterbrug te monteren? (zie afbeelding)
En is er lange spacer (buis) te koop die ik zelf op maat kan zagen?
Of is het misschien beter om naar een andere achterbrug te zoeken die binnen het frame valt?
Ik kom met de Shark brug ook een beetje in de knoop met mn voetrem.

Er zitten nu 16" wielen in. Opzich mooi, maar kan nog wat groter en sowieso een dikke noppenband erop.

Ik heb wel een nieuwe vraag. Wat is de beste manier om de grotere achterbrug te monteren? (zie afbeelding)
En is er lange spacer (buis) te koop die ik zelf op maat kan zagen?
Of is het misschien beter om naar een andere achterbrug te zoeken die binnen het frame valt?
Ik kom met de Shark brug ook een beetje in de knoop met mn voetrem.

- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Buitenlangs en met bussen opvullen, Zeker ook tussen het frame waar normaal de brug zit.
Met je dikke noppenband plannen, let op je ketting.
Met je dikke noppenband plannen, let op je ketting.
En binnen ook een bus zetten, anders knijpt de achterbrugas het frame bij elkaar. Idee voor die bus: gewoon een originele achterbrug aan stukken zagen.
Een achterbrug die binnen het frame valt heb je niet zo veel keus in, ben ik bang. Of je moet die originele verlengen. Volgens mij hebben ze dat ook gedaan bij die voorbeeldfoto in je openingspost.
Wel de mooiste optie denk ik, die shark maakt het geheel nou niet bepaald mooier..
Een achterbrug die binnen het frame valt heb je niet zo veel keus in, ben ik bang. Of je moet die originele verlengen. Volgens mij hebben ze dat ook gedaan bij die voorbeeldfoto in je openingspost.
Wel de mooiste optie denk ik, die shark maakt het geheel nou niet bepaald mooier..
- stoterstangen90
- Vierkantofiel
- Bezit: Morris Ital
-
krb33
Denk dat ik het in verband met weinig tot geen budget even bij deze shark brug houd.
Misschien dat dit later nog een optie is: http://www.4taktwinkel.nl/contents/nl/p1827.html
Misschien dat dit later nog een optie is: http://www.4taktwinkel.nl/contents/nl/p1827.html
-
krb33
Dan nog even een vraag over het stroom gedeelte.
Ik wil zo min mogelijk draden en schakels hebben. Liefst hotwire ik de hele boel.
Dus de lampen branden als het contact aan staat. (heb ik ook bij mijn C50)
Verder zou het leuk zijn als de toetert en de elektrische start het doet.
Wat zouden jullie adviseren? De boel afknippen en gewoon losse voeding draden doortrekken?
Ah joh. Het is maar een Skyteam. Doet geen zeer.
Ik wil zo min mogelijk draden en schakels hebben. Liefst hotwire ik de hele boel.
Dus de lampen branden als het contact aan staat. (heb ik ook bij mijn C50)
Verder zou het leuk zijn als de toetert en de elektrische start het doet.
Wat zouden jullie adviseren? De boel afknippen en gewoon losse voeding draden doortrekken?
Ah joh. Het is maar een Skyteam. Doet geen zeer.
-
krb33
Misschien stomme vraag, maar waar kan ik deze het beste vandaan trekken?KiP schreef:gewoon minimaal draden trekken
Wat is beste plek hiervoor?
van ontsteking naar cdi en viseversa gewoon nieuw opbouwen en dan alle overtollige draden weglaten
- nielspbr
- Mr Kockengen
Voor de toeter en de e-start heb je gelijkstroom en een accu nodig, daar gaat je simpele/minimale kabelboom.
(waarom wil iedereen zo graag in een kabelboom gaan knippen?)
(waarom wil iedereen zo graag in een kabelboom gaan knippen?)
-
Halodax
- 4T-MSB addict
- Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber - Locatie: Amersfoort
Ziet er best tof uit, beetje CT90 achtig.
Voetrem vs shark (of andere brede) achterbrug in een dax betekend voetrem verbouwen.
Beetje passen en meten, is goed te doen als je een beetje handig bent en geduld hebt. ik heb zelf 2x zo'n pedaal gemaakt. (dacht dat ik het eerste pedaal had verkocht en kwam er na het maken van de 2e achter dat ik de eerste ook nog had)
Als je voor weinig geld een iets meer oldschool uitstraling wil hebben dan de toch vrij moderne shark zou een brug met lage veermontage uit een CD90/C90/SS50 oid een goeie optie kunnen zijn.
Zoiets heb ik ook in mijn motodax zitten:
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=15 ... &start=210
Voetrem vs shark (of andere brede) achterbrug in een dax betekend voetrem verbouwen.
Beetje passen en meten, is goed te doen als je een beetje handig bent en geduld hebt. ik heb zelf 2x zo'n pedaal gemaakt. (dacht dat ik het eerste pedaal had verkocht en kwam er na het maken van de 2e achter dat ik de eerste ook nog had)
Als je voor weinig geld een iets meer oldschool uitstraling wil hebben dan de toch vrij moderne shark zou een brug met lage veermontage uit een CD90/C90/SS50 oid een goeie optie kunnen zijn.
Zoiets heb ik ook in mijn motodax zitten:
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=15 ... &start=210
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
-
krb33
Jeetje wat een vet ding zeg! Heel nice.
Heb je misschien nog een foto of beschrijving van hoe je de voetrem hebt verbouwd?
En hoe heb je de stroom en schakelaars weg gewerkt? Kun je me een stukje op weg helpen?
Achterbrug ga ik even naar op zoek. Bedankt voor de tip! Wielen worden waarschijnlijk 17 inch SMC.
Deze zijn net iets groter dan op de afbeelding en hebben een mooie brede velg en grote naaf.
Velg wordt dan zwart en de spaken zilver.
Zoals deze dus:

Keep you on the hights!
Heb je misschien nog een foto of beschrijving van hoe je de voetrem hebt verbouwd?
En hoe heb je de stroom en schakelaars weg gewerkt? Kun je me een stukje op weg helpen?
Achterbrug ga ik even naar op zoek. Bedankt voor de tip! Wielen worden waarschijnlijk 17 inch SMC.
Deze zijn net iets groter dan op de afbeelding en hebben een mooie brede velg en grote naaf.
Velg wordt dan zwart en de spaken zilver.
Zoals deze dus:
Keep you on the hights!
- nielspbr
- Mr Kockengen
Ik hoop dat je die duitser om toestemming hebt gevraagd voor het gebruiken van zijn foto, de oosterburen houden nogal vast aan portretrechten.