beste allen,
na 2 a 3 KM rijden (vanaf de motor warm is) begint mijn SS enorm te stotteren. ik dacht eerst dat het aan de afstelling lag, ik heb een nieuwe sheng way 19mm carburator gemonteerd (waar ik tevens enorm tevreden mee ben) omdat de oude carb niet af te stellen viel. bougie is nu koffie bruin en de brommer gaat zoals een trein. maar he probleem van het enorm stotteren bij warme motor blijft. (het lijkt wel of de bougie geen goede vonk geeft) met een aantal nieuwe NGK R bougies geprobeerd, probleem blijft.
ik heb net even de bougie dop eraf gedraaid en de vonk gecheckt. ik kreeg een mooie maar korte vonk te zien, max 2a3mm. (zie filmpje) kan het zijn dat de bobine versleten is?
Bobine Probleem?
-
Honda SS50m
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: HONDA SS50m (spijtig genoeg niet de 5-bak)
-
Honda SS50m
Re: Bobine Probleem?
kleppen zijn gesteld op 0,05. probleem blijft.
als de motor warm is geeft hij een slechte vonk, (bougie vonkt dan geel en naar de zijkanten toe, niet tussen de electrode), eens dat hij koud is, geeft hij een mooie blauwe vonk.
als de motor warm is geeft hij een slechte vonk, (bougie vonkt dan geel en naar de zijkanten toe, niet tussen de electrode), eens dat hij koud is, geeft hij een mooie blauwe vonk.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Vonken de puntjes?
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
En gooi de R bougies in een baan om de aarde. Pak gewoon C7HS bougies. Als het probleem blijft en warmte gerelateerd is en de carb echt niet te rijk staat, verdenk ik een spoel of condensator.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Kickstarter
- Bezit: gezond verstand
zeker een ontstekingsprobleem, tijdje geleden ook gehad, bleek de bougie bij mij te zijn.
een nieuwe 7 zoals nix beschrijft, en het probleem was opgelost.
daar zou ik eens mee beginnen, als dat niet werkt... verder zoeken - bobijn - kabel - puntentijdstip - condensator... alhoewel dat stotteren ook een carbuprobleem kan zijn.
isolator op zijn plek en derg?
en is de benzinetoevoer maximaal? had ik ook last, 2 a 3 km goed omdat er nog ruim in de vlotterruimte aanwezig was en nog juist op het nippertje kon bijvullen tot ie hem leeg begon te zuigen (stotteren)
checken kan nooit kwaad
een nieuwe 7 zoals nix beschrijft, en het probleem was opgelost.
daar zou ik eens mee beginnen, als dat niet werkt... verder zoeken - bobijn - kabel - puntentijdstip - condensator... alhoewel dat stotteren ook een carbuprobleem kan zijn.
isolator op zijn plek en derg?
en is de benzinetoevoer maximaal? had ik ook last, 2 a 3 km goed omdat er nog ruim in de vlotterruimte aanwezig was en nog juist op het nippertje kon bijvullen tot ie hem leeg begon te zuigen (stotteren)
checken kan nooit kwaad
-
Honda SS50m
oké, probleem lijkt opgelost te zijn. ik heb nog een oude DENSO bougie teruggevonden, die er ingedraaid en alles is opgelost!
NGK-R bougies zijn kl*te dingen
merci voor de reacties.
NGK-R bougies zijn kl*te dingen
merci voor de reacties.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Je moet ook nooit R(esistor) bougies gebruiken. Van ngk alleen de hsa, nooit de hrsa.
Geld eigenlijk voor ieder merk, resistor bougies zijn ondingen, we leven niet meer in het AM tijdperk.
Geld eigenlijk voor ieder merk, resistor bougies zijn ondingen, we leven niet meer in het AM tijdperk.