Hoi
Ik ben tamelijk nieuw in de brommerwereld en heb me zopas een cb50j aangeschaft. De voorrem was niets meer waard en heb dus nieuwe remblokjes gekocht. Heb de oude eraf gekregen maar nu weet ik eigenlijk niet goed hoe het verder moet.
Heeft iemand een idee wat ik moet doen om deze correct gemonteerd te krijgen?
Ik vind bij het zoeken enkel een probleem waarbij de rem aanloopt, dat probleem heb ik op het eerste zicht niet. Wat moet ik doen met dat witte schijfje? Met de klok mee draaien, of omgekeerd?
mvg!
Voorrem cb50
-
jappexe
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: CB50j
Voorrem cb50
een gashendel kent 10 standen: alles of niets
-
SBloke
- 4T-MSB regular
- Bezit: BMW R1100GS
Re: Voorrem cb50
CB50, heb je een schijfrem of een trommelrem? Waarschijnlijk een schijfrem, maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid.
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~
MU!
MU!
-
CB-viguur
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
het witte plastic dingetje is je stelmechaniek, deze moet je terugstellen, tegen de veertjes in, dus je moet 'm iets uitrekken om dat te doen, of de veertjes aan de kant houden. als je dan alles weer in elkaar hebt zitten, een paar keer in je remhendel knijpen zodat de klauw zich zelf weer stelt.
let ook op de uitsparing in het klauwhuis en de lip aan een ring van het mechaniek die daar in moet vallen en controleer op scheuren.
let ook op de uitsparing in het klauwhuis en de lip aan een ring van het mechaniek die daar in moet vallen en controleer op scheuren.
-
jappexe
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: CB50j
heb inderdaad een schijfrem, trommelrem vervangen is vrij makkelijk eens je je wiel los hebt gekregen. Ik dacht al dat het witte schijfje moest 'teruggedraaid' worden. Ik denk alleen dat de tandjes van dat schijfje nogal versleten zijn want de lipjes/veertjes (die ook niet meer in topstaat zijn) grijpen er niet altijd goed in vast. Ben aan het overwegen de veertjes wat om te buigen, naar de tandjes toe, om ze wat beter te laten inhaken want nu stelt de rem zichzelf niet en kan ik de remhendel volledig intrekken zonder al te veel af te remmen
een gashendel kent 10 standen: alles of niets