Blok nieuw uit de doos , schijnt normaal te zijn?!
Blok nieuw uit de doos , schijnt normaal te zijn?!
Onlangs bij Motomonkey een blok besteld om mijn monkey weer 50cc te maken, hier een nieuwe zongshen blok besteld.
Deze is onlangs geleverd en voordat deze gemonteerd word, word deze eerst nagekeken.
Bij het verwijderen van de cilinder kwamen we de zaken tegen die in de bijgevoegde foto's te zien zijn....
mijn mail naar motomonkeys:
Mijn blok uit onderstaande order ligt nog nieuwe bij mijn monteur, deze loopt mijn blok eerst na, zoals ook bij de 70cc welke in in het verleden gekocht heb bij jullie.
Nu heb ik over deze 50 cc een paar vragen c.q. opmerkingen..
1. Het moet een zongshen motorblok zijn, echter is er nergens in of op het blok of de kop en cilinder een merkteken van zongshen te vinden. Hoe kan dit.
2. Zie hieronder voor foto´s van de cilinder en de zuiger, dit blok is nu nog niet eens gemonteerd en aan de hoonsporen is dat ook te zien…. Zo komt het uit de doos. Deze cilinder lijkt te krap gehoond en bij het inlopen in de fabriek heeft deze waarschijnlijk op zijn donder gehad. Hoe kunnen we dit oplossen, het blok is namelijk nog niet eens gemonteerd!
hun antwoord:
De blokken zijn van Zongshen. Wij kiezen er voor om de blokken te laten leveren zonder opdruk van het merk. Dit omdat veel klanten dit niet mooi vinden staan onder bv hun originele Honda.
Wat betreft de hoon sporen. Waarom heb je een nieuw blok uit elkaar gehaald? Als mensen er zelf aan hebben gesleuteld kan ik geen garantie meer geven.
mijn reactie daarop:
De hoonsporen zijn het probleem niet, maar de krassen die erin zitten wel! De cilinder is te krap gehoond geweest,resultaat was zichtbaar op de foto's.
Nu kan ik voor een nieuw blok meteen nieuwe onderdelen kopen?!
De reden van het demonteren is dat ik graag van tevoren weet of een blok netjes in elkaar zit,het is en blijft natuurlijk wel chinees.
En als we hem niet gedemonteerd hadden,had ik deze beschadiging ook niet kunnen zien en had ik over een tijdje met een blok gezeten dat olie verbruikt,is dat dan wel 'normaal' ? Het blok is gewoon slecht afgeleverd en door de demontage komt dit naar voren.
Dat hier geen garantie of service op gegeven word valt me extreem tegen en ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken.
Hoe zijn jullie ervaringen met deze firma?
Deze is onlangs geleverd en voordat deze gemonteerd word, word deze eerst nagekeken.
Bij het verwijderen van de cilinder kwamen we de zaken tegen die in de bijgevoegde foto's te zien zijn....
mijn mail naar motomonkeys:
Mijn blok uit onderstaande order ligt nog nieuwe bij mijn monteur, deze loopt mijn blok eerst na, zoals ook bij de 70cc welke in in het verleden gekocht heb bij jullie.
Nu heb ik over deze 50 cc een paar vragen c.q. opmerkingen..
1. Het moet een zongshen motorblok zijn, echter is er nergens in of op het blok of de kop en cilinder een merkteken van zongshen te vinden. Hoe kan dit.
2. Zie hieronder voor foto´s van de cilinder en de zuiger, dit blok is nu nog niet eens gemonteerd en aan de hoonsporen is dat ook te zien…. Zo komt het uit de doos. Deze cilinder lijkt te krap gehoond en bij het inlopen in de fabriek heeft deze waarschijnlijk op zijn donder gehad. Hoe kunnen we dit oplossen, het blok is namelijk nog niet eens gemonteerd!
hun antwoord:
De blokken zijn van Zongshen. Wij kiezen er voor om de blokken te laten leveren zonder opdruk van het merk. Dit omdat veel klanten dit niet mooi vinden staan onder bv hun originele Honda.
Wat betreft de hoon sporen. Waarom heb je een nieuw blok uit elkaar gehaald? Als mensen er zelf aan hebben gesleuteld kan ik geen garantie meer geven.
mijn reactie daarop:
De hoonsporen zijn het probleem niet, maar de krassen die erin zitten wel! De cilinder is te krap gehoond geweest,resultaat was zichtbaar op de foto's.
Nu kan ik voor een nieuw blok meteen nieuwe onderdelen kopen?!
De reden van het demonteren is dat ik graag van tevoren weet of een blok netjes in elkaar zit,het is en blijft natuurlijk wel chinees.
En als we hem niet gedemonteerd hadden,had ik deze beschadiging ook niet kunnen zien en had ik over een tijdje met een blok gezeten dat olie verbruikt,is dat dan wel 'normaal' ? Het blok is gewoon slecht afgeleverd en door de demontage komt dit naar voren.
Dat hier geen garantie of service op gegeven word valt me extreem tegen en ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken.
Hoe zijn jullie ervaringen met deze firma?
- Bijlagen
het kan altijd sneller
- gerbrandicus
- Astrealover
Re: Blok nieuw uit de doos , schijnt normaal te zijn?!
Ik vind dat voor een nieuw blok wel erg kwalijk. Maar ik zou het nooit gemerkt hebben want ik zou een nieuw blok nooit open trekken.
Maar ik begrijp ook dat hij zegt: Daar kan ik niets mee. Je had het voor zijn neus open moeten halen eigenlijk.
Ik heb verder geen ervaringen met Motomonkeys. Alleen keer een brommer gekocht met Motomonkeys 120cc blok eronder, die was wel ok. Reed lekker snel, goed koppel, maar schakelde niet mooi.
Maar ik begrijp ook dat hij zegt: Daar kan ik niets mee. Je had het voor zijn neus open moeten halen eigenlijk.
Ik heb verder geen ervaringen met Motomonkeys. Alleen keer een brommer gekocht met Motomonkeys 120cc blok eronder, die was wel ok. Reed lekker snel, goed koppel, maar schakelde niet mooi.
het blok is verzonden, dus openhalen voor zijn neus was geen optie en waarschijnlijk was dat ook geen optie geweest, want blijkbaar mag je het niet openmaken, omdat dan de garantie vervalt.
Mijn 70cc blok is ook eerst uit elkaar geweest, deze was al heel netjes en heeft slechts enkele kleine verbeteringen direct meegekregen, waardoor ik ook zeker 5 jaar met dit blok gereden heb met alleen het standaard onderhoud zoals olie verversen, verder geen problemen.
De 50cc is bedoelt om er een daily driver van te maken zonder gezeik met de politie, vandaar ook eerst opengooien, nakijken en verbeteren indien nodig, alleen deze "verbetering" vind ik een beetje teveel voor een nieuw blok
nu de cilinder laten honen en een nieuwe zuigerset scoren
Mijn 70cc blok is ook eerst uit elkaar geweest, deze was al heel netjes en heeft slechts enkele kleine verbeteringen direct meegekregen, waardoor ik ook zeker 5 jaar met dit blok gereden heb met alleen het standaard onderhoud zoals olie verversen, verder geen problemen.
De 50cc is bedoelt om er een daily driver van te maken zonder gezeik met de politie, vandaar ook eerst opengooien, nakijken en verbeteren indien nodig, alleen deze "verbetering" vind ik een beetje teveel voor een nieuw blok
nu de cilinder laten honen en een nieuwe zuigerset scoren
het kan altijd sneller
-
hotroddax
- 4T-MSB addict
- Bezit: Skyteam DX
C50
CT90
ST50
CRF50
ATC110
CB77 - Locatie: Haarlem
schroef hem weer dicht, ga er mee rijden. als hij gaat roken kan je altijd nog je cilinder laten honen.
ja dit is dus het broertje van bart.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Hij is nogal grof gehoond, ik denk dat het slijpsel even niet helemaal goed is weggekomen en de veeg heeft veroorzaakt. Alles even goed schoonvegen, met fijn waterproof schuurpapier de veeg op de zuiger en in de cilinder iets wegwerken (hoeft niet helemaal weg), boel monteren, oliefilter en centrifugaalfilter schoonmaken en lekker inrijden. Honen en nieuwe zuiger plaatsen kan altijd nog.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
SingaBernd
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda SS50 en C50
Zelf ooit eens een nieuw 70CC blok bij ze gekocht. Deze gemonteerd en ook jaren plezier van gehad, nooit problemen of wat dan ook. Mijn ervaringen zijn dus goed!
Gewoon pech hebben en dubbel pech dat je geen garantie krijgt, maar die begrijp ik wel een beetje.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
bami koop je toch om lomp mee te doen.
kapot rijden die bende.
kapot rijden die bende.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Niet iedereen heeft een auto of motor naast zijn brommer Thijs.
-
butt head
- moppersmurf
dat kan wel zo zijn niels maar bami is bami. troep is troep.
-
mattijsvos
- 4T-MSB regular
- Bezit: ss50
butt head schreef:dat kan wel zo zijn niels maar bami is bami. troep is troep.
italiaans is ook troep
Incompetente droeftoeters.
-
butt head
- moppersmurf
nee hoor licht vaker aan de mensen die van onderhoudsbeurt naar onderhoudsbeurt rijden zonder tussen door is olie te pijlen.mattijsvos schreef:butt head schreef:dat kan wel zo zijn niels maar bami is bami. troep is troep.
italiaans is ook troep
en over dat roesten een c50 roest ook onder je hol vandaan.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Maar de bedrading van je Honda is wel een stuk prettiger.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- fs1tom
- 4T-MSB addict
- Bezit: Bamimotorgorilla
- Contacteer:
Zo werkt het met een bamiblok meestal ookbutt head schreef:nee hoor licht vaker aan de mensen die van onderhoudsbeurt naar onderhoudsbeurt rijden zonder tussen door is olie te pijlen.mattijsvos schreef:butt head schreef:dat kan wel zo zijn niels maar bami is bami. troep is troep.
italiaans is ook troep
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
-
Ilja1974
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda Cd50 '72
Hoi,
Rot voor je dat het er meteen zo beroerd uitziet.
Wat ik alleen niet snap,is dat je hier met regelmaat geen goede dingen over Motormonkeys hoort en daar toch een blok koopt.
Als je bij aanschaf het blok meteen al uit elkaar trekt om te kijken of het wel goed is dan zegt dat ook wel iets over het vertrouwen wat je er zelf in hebt.
Dan geef je toch liever wat meer uit en koopt een blok van iets betere kwaliteit en bij een leverancier met een beter reputatie?
Voor de rest zou ik even heel goed kijken wat je met de cilinder/zuiger doet.
Vind persoonlijk dat streepje in de cilinder minder erg dan de staat van de zuiger.
Hoop wel voor je dat je blokje voor de rest wel ok is en je er veel lol van zal hebben.
Groetjes
Rot voor je dat het er meteen zo beroerd uitziet.
Wat ik alleen niet snap,is dat je hier met regelmaat geen goede dingen over Motormonkeys hoort en daar toch een blok koopt.
Als je bij aanschaf het blok meteen al uit elkaar trekt om te kijken of het wel goed is dan zegt dat ook wel iets over het vertrouwen wat je er zelf in hebt.
Dan geef je toch liever wat meer uit en koopt een blok van iets betere kwaliteit en bij een leverancier met een beter reputatie?
Voor de rest zou ik even heel goed kijken wat je met de cilinder/zuiger doet.
Vind persoonlijk dat streepje in de cilinder minder erg dan de staat van de zuiger.
Hoop wel voor je dat je blokje voor de rest wel ok is en je er veel lol van zal hebben.
Groetjes