bamiblok-topic

Hier kun je praten over je honda.
Nicoscub
bamilover
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Contacteer:

Re: bamiblok-topic

Bericht door Nicoscub »

Ik kan geen andere conclusie trekken dan dat het origineel het beste is, aan de andere kant mogen we ook blij zijn dat de Honda blokken gekopieerd worden zodat we in de winter niet bang hoeven te zijn dat onze originele blokken lelijk worden van de pekel die hier rijkelijk gestrooid wordt.
Voor de rest die verwacht dat je kwaliteit krijgt voor weinig geld is dit misschien een wake op call!
Wat motomonkeys betrefd ik kan maar weinig goede ervaringen vinden over de blokken die ze verkopen dus ga ik ze daar niet halen zeker niet voor de accesoires die erbij zitten die haal ik zelf wel uit China of vietnam en heb daar nog geen echte slechte ervaringen mee gehad. Conclusie is dat je zelf moet doen wat jij denkt dat goed is en dat geen enkele ervaring opgewassen is tegen je eigen ervaring! Mijn eigen ervaring is dat de Skyteam blokken van een redelijke kwaliteit zijn en dat zoncheng, lifan en loncin blokken een behoorlijke vage sfeer hebben en dat je goede kwaliteit kan krijgen maar ook mindere kwaliteit.
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding
fs1tom
4T-MSB addict
Bezit: Bamimotorgorilla
Contacteer:

Bericht door fs1tom »

Ik vind mijn 125cc skyteamblok goed, want hij is nog niet stuk!
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

Mijn DX90 gaat ook nog steeds lekker. DX90 staat ook bekend als het beste imi blok. Maar helaas niet meer te koop.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

Saik0 schreef:Ik vind het nogal frustrerend dat mensen een ervaring bestempelen als feit. Alsin, ik kocht daar een blok met die merksticker erop van Lifan en die doet het nog steeds dus dat zijn de enige goede blokken, verder is het allemaal troep. Zolang je daar niet zelf geweest bent of met degelijke accurate argumenten en feiten komt vind ik dat je zoiets niet kunt zeggen. Je kunt je mening wel delen, maar niet op deze manier positioneren. Vooralsnog blijf ik bij mijn advies, zoek een gunstige prijs voor het type blok wat je wilt en zorg dat je terecht kunt voor garantie bij het bedrijf. Ik ben dan ook van mening dat dat het enige juiste advies is.
Een overeenstemming van ervaring(en), dat is meestal wat een 'feit' is.
oo4load schreef:Opgepast met die motomonkeys figuur. Heb er ook zo'n "zongshen 70cc" blok besteld, maar wat ik daadwerkelijk kreeg was duidelijk geen zongshen maar goedkopere merk x meuk. Even van binnen gekeken, zag er werkelijk niet uit zo slordig gegoten. (chinese blokken van een normaal merk zijn echt stukken netter dan de merk x varianten).

Op de vraag of hij kon verklaren waarom hij shit verkoopt als zongshen bleef het uiteraard stil.
Vent, wat wil je nu? Lees je laatste zin eens goed. Eerst beweer je dat het duidelijk geen zongshen is, en later vraag je de beste man te verklaren waarom hij zongshen(shit verkoopt ALS zongshen) verkoopt.

Allicht was zwijgen wel de beste reactie.

Om inhoudelijk nog wat in te brengen in dit topic, iemand had hier altijd het onderschrift; 'If you buy quality you only cry once'.

Wat versta je onder kwaliteit? Kwaliteit is voor mij een maat staaf van mate waarin 'iets' aan mijn verwachting voldoet. Wanneer ik praat over kwaliteit refereer ik vrijwel automatisch naar hetgeen wat ik als goede kwaliteit ervaar.
Dat komt omdat ik graag goede kwaliteit om handen heb(zoals de meesten overigens)

Verwachting dus, daar draait het om. Verwacht je voor een 'bami-prijs' kwaliteit te kopen? Kwestie van je verwachting gelijkstellen met de prijs, of beter je verwachting afstemmen op het product.

Kortom, wat kun je in grove lijn concluderen over wat je kunt verwachten van een dergelijk product.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
mattijsvos
4T-MSB regular
Bezit: ss50

Bericht door mattijsvos »

.
Incompetente droeftoeters.
oo4load
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door oo4load »

.
Laatst gewijzigd door oo4load op 08 okt 2013 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
4t Junk
Saik0
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.

Bericht door Saik0 »

niek is ik schreef: Een overeenstemming van ervaring(en), dat is meestal wat een 'feit' is.
Nee. http://nl.wikipedia.org/wiki/Feit
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 11:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.
niek is ik
4T-MSB heilige

En wat 'ervaren' wij als werkelijkheid?
Een feit?

Edit: Meestal had ik misschien als veelal moeten typen.
Laatst gewijzigd door niek is ik op 24 sep 2013 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
niek is ik
4T-MSB heilige

oo4load schreef:
niek is ik schreef: Vent, wat wil je nu? Lees je laatste zin eens goed. Eerst beweer je dat het duidelijk geen zongshen is, en later vraag je de beste man te verklaren waarom hij zongshen(shit verkoopt ALS zongshen) verkoopt.

Allicht was zwijgen wel de beste reactie.

Wat 'vent' wil is de lezers hier informeren over het gedrag van betreffende verkoper, maar dat was de rest volgens mij al wel duidelijk.

Speciaal voor jou dan "waarom hij een shit blok verkoopt als zijnde een zongshen blok", en ja de email was anders verwoord dus zwijgen was niet de beste optie.
Dus een zongshen blok is iets anders als een shit blok? :D
niek is ik
4T-MSB heilige

En zo zijn we weer bij de waarde van waardeloosheid van dit topic
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Hier boeken we door een mijnenveld in Kroatië. Met Tania op dr cee, met een merkloos blok van motomonkeys... Probleemloze vakantie geweest.

Afbeelding
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
Eric
zoomerlover
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Bericht door Eric »

Was ook nog het zuinigst.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
stoterstangen90
Vierkantofiel
Bezit: Morris Ital

Bericht door stoterstangen90 »

en dat reserveblok is dus helemaal niet nodig geweest?
Afbeelding
sander_c50
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: c50 '70

Bericht door sander_c50 »

Heb een Sachs madass gehad met volgens mij een skyteam blok. Ondanks drie jaar 40 km per dag door weer en wind, nooit problemen gehad. Ook opvoeren met 70 cc 50 kop met snelle nokkenas en 16 mm carb nooit problemen. Daarna een c50 met imi blok volgens mij omgebouwde handbak naar 4 bak semi. Liep best alleen lekte olie als een malle. Was denk ik lifan. Problemen die ik had met dit blok kwamen door ombouwen niet door slechte kwaliteit.

Verschil met Honda zit volgens mij vooral in soepelheid en gebruikte materialen en afwerking. Chinese blokken zijn meestal gewoon lelijk, vind ik. Zou onder mn c toch wel graag een Honda 12v 70 semi hebben uiteindelijk.
martijnt
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda SS50Z K3
Honda Jazz

Bericht door martijnt »

Volgens mij is het een kwestie van emotie.
Er zullen best kwaliteitsverschillen zijn tussen bami en honda, maar het prijsverschil is zo groot dat de meerprijs van een hondablok bijna niet te verantwoorden is. Verder koop je 3 nieuwe bamiblokken voor de prijs van een gereviseerd honda blokje, je kunt dus wat risico nemen...

Niettemin ligt mijn hart bij Honda!
Plaats reactie