Amigo Carburatie

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
arend17
4T-MSB beginner
Bezit: Skyteam St50-3 Enduro wegens geldgebrek.
Spaart voor CB50

Amigo Carburatie

Bericht door arend17 »

Ik ben sinds eergisteren de troste eigenaar van een Honda Amigo. Voor weinig kunnen kopen en het is de bedoeling om hem een beetje op te knappen. Nu heb ik al eerder een Honda CB 50 gehad en heb ik nu een Skyteam St 50-3 Enduro in mn bezit maar ik heb van sleutelen weinig kaas gegeten. Nu ben ik leergierig en wel redelijk handig dus ik wil het graag leren op mijn Amigotje. Nu is de Amigo (bijna) helemaal compleet en hij heeft weinig roest alleen loopt hij nog niet. Nu heb ik het blok al na gekeken en het zag er wel goed uit. Dus ik dacht olie erin nieuwe pakkingen en testen. Maar toen kwam ik erachter dat de sproeier ontbrak. Het is volgens mij gewoon de standaard carburateur. Het is een keihin dus 8 mm volgens mij. Welke sproeier moet ik nu kopen en waar moet ik nog goed op letten alvorens te starten. Nu heeft de Amigo nog geen kenteken maar het is wel een NL bromfiets. Is het dat waard om te keuren? Dat gaat al gouw naar de 150 euro dacht ik zo.
Meer tips over de ins en outs van deze bromfiets of waar ik op moet letten zijn welkom.

Dank
john
4T-MSB zombie
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50

Re: Amigo Carburatie

Bericht door john »

verkoop prijs is waarschijnlijk minder/net zo veel als wat je er in investeert, dus het heeft alleen zin als je er ook lekker op gaat rijden.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
Klaas
Honda-fluisteraar
Bezit: 2 x C310, TT50, C50H, 2 x SS50K3, Little Cub, CD50S Benly, Cubra Cub en Super Cub
Contacteer:

Re: Amigo Carburatie

Bericht door Klaas »

Sproeiermaat voor de Amigo is 58.
Let wel goed op dat je het rubber ringetje monteerd anders loopt ie niet goed.
En de rubber schijf onder in de vlotterbak. Deze drukt de sproeier aan in de buis.
Voordat je gaat keuren eerst alle zwakke punten van de brommer controleren zoals : speling op de wielassen (zwak punt) en of ze nog niet zijn doorgebogen, rook (zuiger en veren zijn vaak versleten waardoor hij rookt), remmen (trommels vaak uitgesleten waardoor niet meer te stellen valt).
Als dit alles nog goed in orde is zou ik het wel aandurven om de keuringskosten neer te leggen.
Plaats reactie