NIX schreef:Hoeft allemaal niet. Zolang er maar profiel op zit en er geen karkas door droogtescheuren zichtbaar is. NL-keur is ook verleden tijd.
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=55&t=22773
Banden
Artikel 5.4.27
De banden mogen geen beschadigingen vertonen waarbij het karkas zichtbaar is. De banden mogen geen uitstulpingen vertonen. De profilering van de hoofdgroeven van de banden moet over de gehele omtrek van het loopvlak ten minste 1,0 mm bedragen, met uitzondering van slijtage-indicatoren. De op de band aangegeven draairichting moet overeenkomen met de draairichting van de band in voorwaartse rijrichting van de motorfiets.Artikel 5.4.27
Eisen Wijze van Keuren
1. De wielen van motorfietsen moeten zijn voorzien van luchtbanden. Visuele controle.
2. De banden mogen geen beschadigingen vertonen waarbij het karkas zichtbaar is. Lid 2 en 3: visuele controle, waarbij het wiel wordt rondgedraaid.
3. De banden mogen geen uitstulpingen vertonen.
4. De profilering van de hoofdgroeven van de banden moet over de gehele omtrek van het loopvlak ten minste 1,0 mm bedragen, met uitzondering van slijtage-indicatoren. Visuele controle, waarbij het wiel wordt rondgedraaid. In geval van twijfel wordt de profieldiepte gemeten met de profieldieptemeter.
5. De banden mogen niet zijn nageprofileerd. Van naprofileren is sprake indien slijtage-indicatoren zijn weggesneden, indien de profielvorm van de groef afwijkt van de originele profielvorm, of indien in de bodem van de groef het karkas van de band zichtbaar is. Lid 5 en 6: visuele controle, waarbij het wiel wordt rondgedraaid.
6. Het loopvlak van de banden mag geen metalen elementen bevatten die tijdens het rijden daarbuiten kunnen uitsteken.
7 De op de band aangegeven draairichting moet overeenkomen met de draairichting van de band in voorwaartse rijrichting van de motorfiets. Visuele controle.
Kleine vragen topic
-
snelwyn
- 4T-MSB regular
- Bezit: Honda TT c50
Re: Kleine vragen topic
Dat lijkt me duidelijk! Had een tijdje terug van iemand gehoord dat het wel moest, maar dat was dus oude info.. HJ dankjewel!
Berry schreef:Selwyns D-O-H to the C (50)...
-
john
- 4T-MSB zombie
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
-
firestone
- 4T-MSB addict
- Bezit: Een 4 tal 4 wielers en een paar 2 wielers ;-)
Wie weet waar je Honda achterop een buddyseat kan laten drukken?
https://honda-gangers-gooi-vechtstreek.weebly.com/
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
http://www.detelefoongids.nl/w-zeefdruk ... -gooi/3-1/firestone schreef:Wie weet waar je Honda achterop een buddyseat kan laten drukken?
Life is too short for lousy coffee.
De DHZ manier:firestone schreef:Wie weet waar je Honda achterop een buddyseat kan laten drukken?
Koop een vel inkjet transparante plakfolie Print het woord HONDA er op, snij langs de randen van de letters(even voor de zekerheid vastzetten met een stukje afplaktape).
plak op je buddy,verwijder de afplaktape, haal de uitgesneden letters voorzichtig weg let vooral op bij de A,O en D !!!
en je kunt nu je letters op de buddy spuiten (in elke gewenste kleur).
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Prima spul, maar waarom neem je geen conische?john schreef:zijn deze net zo sterk als losse balletjes?
http://www.rovaza.nl/product/Balhoofd+K ... +Origineel
Ga heen en vereenvoudig u!
-
john
- 4T-MSB zombie
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
goede vraag.
Laat ik die maar nemen, er moet immers mee gecrossed worden.
http://4taktwinkel.nl/contents/nl/p2232.html
Laat ik die maar nemen, er moet immers mee gecrossed worden.
http://4taktwinkel.nl/contents/nl/p2232.html
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
Moet je niet ook conische schalen hebben? Ik weet niet wat die ringen op de foto zijn, maar zien er niet conisch uit 
Klein vraagje:
Er komen bij mijn SS50 3 draden uit de ontsteking, geel, wit, zwart. Welke is voor wat?
Het volgende wil ik aangesloten hebben:
Accu.
Verlichting voor+achter en groot licht.
Remlicht.
Eventueel een Claxon.
Moet ik richting de accu nog iets aansluiten op een spanningsregelaar of gelijkrichter, wat is het beste en welke kleur moet ik dan pakken?
Ik wil het heel simpel houden...
Er komen bij mijn SS50 3 draden uit de ontsteking, geel, wit, zwart. Welke is voor wat?
Accu.
Remlicht.
Eventueel een Claxon.
Moet ik richting de accu nog iets aansluiten op een spanningsregelaar of gelijkrichter, wat is het beste en welke kleur moet ik dan pakken?
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
Je kan het best toch een draadschema lezen, alles met de juiste kleuren staat erin, en het is geen rocket science. Uit de FAQ`s (pluis die eens na):fiftyfive schreef:Klein vraagje:
Accu.
Remlicht.
Eventueel een Claxon.
http://i29.tinypic.com/v2z8zd.jpg
Life is too short for lousy coffee.
-
hotroddax
- 4T-MSB addict
- Bezit: Skyteam DX
C50
CT90
ST50
CRF50
ATC110
CB77 - Locatie: Haarlem
ja dit is dus het broertje van bart.
fiftyfive schreef:Klein vraagje:
Accu.
Remlicht.
Eventueel een Claxon.
Geel: Deze voedt de lampen en de accu als de lampen aan staan
Wit: Deze voedt de accu als de lampen uit staan
Zwart: Deze komt van de punten en gaat naar je bobine en contactslot.
Hoe het ongeveer werkt:
Geel gaat van het blok naar de schakelaar op het stuur en wordt daar geschakeld aan blauw of wit in de koplamp, bruin voor het achterlicht en wit/geel voor de accu. Als de schakelaar op off staat, dan is groen verbonden aan wit/geel voor de accu(de witte uit het blok dus aan groen in de draadboom leggen). Wit/geel gaat naar een gelijkrichter bij de accu, want een accu laadt niet met wisselspanning. Ook heb je de accu nodig zodat de lampen niet springen bij een beetje gas.
Claxon en remlichten werken via de accu. de remlichtschakelaars worden constant gevoed door de accu en als je de rem indrukt, wordt de rode(of zwarte) draad van de accu geschakeld aan groen/geel. Als de spanning door de schakelaar kan, kan het remlicht branden. De claxon krijgt ook continu spanning en deze geeft een signaal als je op het knopje op je stuur drukt. Door het indrukken van dat knopje, maak je massa, en dan kan je claxon werken.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
Glenn-N
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: SS50, Dax
Standaard ss50 met vast vliegwiel, welke bougie steek ik best? C6 of C7?
Maakt niet uit.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!