De grootste zuiger die ik kan vinden voor tussen normale tapeinden is 58mm. Zelf zou ik niet veel groter gaan dan 56mm, dan blijft er al niet zo heel veel vlees meer over. Zie onderstaand plaatje van Rovaza van een 56mm cilinder (voor C90). Dan bami, voor zover ik weet heeft het t/m 110cc de standaard tapeind afstand, bij 125cc is het er van afhankelijk of het blok is gebaseerd op een normaal Honda blokje of op Nice. Boven de 125cc is het volgens mij allemaal gebaseerd op Nice, dus staat het wat verder uit elkaar. Maar er zullen vast ook een hele hoop afwijkende blokken zijn, omdat die chinezen alles door elkaar gooien.Erik.. schreef:Wat is de grootste boring die je tussen je originele carter tapeinden kan huishouden?
Gebruiken de gangbare 125+ bamiblokken boven een bepaalde boring dan verder-uit-elkaar-staande tapeinden?
Handig om te weten i.v.m. uitwisselbaarheid van bamikoppen en bamicilinders.
Zo heb ik hier een 120cc monsterblok (gebaseerd op Nice) met een R-design 140 top end, moest wel de R-design zuiger aanpassen aan de dikkere small-end pen van het monsterblok. En moest dus door de grotere boring ook een wat langere pen kopen.