Toch maar even een eigen topic aanmaken, das wel zo overzichtelijk.
De twee magneten zijn helaas gesneuveld toen ik ze weer terug over wilde zetten.
Er zaten nog wel andere dingen bij het vliegwiel, dus die er maar in gezet. (In de vastgezette)
Dat liep:
http://www.youtube.com/watch?v=dk9X0Rr3Tk4
Toen de F van mn vastgezette op het vvv overgetekend en daarop de puntjes gesteld, maar ik krijg helemaal geen vonk.
Vastgezette maar weer terug (met de puntjes zoals ik ze op het vvv gesteld had) en hij liep ineens al een stuk beter! (Net aan rijd baar)
(Mn computer werkt niet mee, dus maar even zo de linkjes)
http://s421.photobucket.com/user/keesie ... sort=6&o=1
http://s421.photobucket.com/user/keesie ... sort=6&o=0
Afstel problemen CB50
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
Re: Afstel problemen CB50
Als ik het goed lees heb je je vastgezette vliegwiel "verrijkt" met de inhoud van het xr100 vliegwiel.
Dat werkt niet goed.
Beter je vastgezette vliegwiel voorzien van alle daarop horende delen en afstellen op 3mm vóór F.
Loopt waarschijnlijk een stuk beter. Ik zou ook het vervliegende vroegwiel naar de vorige eigenaar terugbrengen. Hij heeft tenslotte een ondeugdelijk product geleverd.
Dat werkt niet goed.
Beter je vastgezette vliegwiel voorzien van alle daarop horende delen en afstellen op 3mm vóór F.
Loopt waarschijnlijk een stuk beter. Ik zou ook het vervliegende vroegwiel naar de vorige eigenaar terugbrengen. Hij heeft tenslotte een ondeugdelijk product geleverd.
Life is too short for lousy coffee.
-
keesie75
- Frequent 4T-MSB visitor
- Contacteer:
Niet helemaal, had de metalen plaatjes die ik bij het vliegwiel kreeg er in gemonteerd omdat twee magneten kapot waren gegaan bij het demonteren.
Goed idee, ik ga vragen of ik hem weer terug kan brengen en dan een goed vvv zoeken.
Goed idee, ik ga vragen of ik hem weer terug kan brengen en dan een goed vvv zoeken.
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
zoek dan een xr80 vliegwiel op ebay us, die kosten zowat niks, behalve een berg verzendkosten en passen wel goed.
http://www.ebay.com/itm/1980-Honda-XR-8 ... 86&vxp=mtr
ik heb de magneten van een f140 over gezet op zon f130 en de bus ingekort op de mijne.
ik heb ook nog wel de nodige f140s over (allemaal vastgezet) mocht je er een nodig hebben...10e stuk.
http://www.ebay.com/itm/1980-Honda-XR-8 ... 86&vxp=mtr
ik heb de magneten van een f140 over gezet op zon f130 en de bus ingekort op de mijne.
ik heb ook nog wel de nodige f140s over (allemaal vastgezet) mocht je er een nodig hebben...10e stuk.
grote klappen, snel thuis
-
keesie75
- Contacteer:
Mag de koop gelukkig ongedaan maken.
Zoek wel gewoon een goede in Nederland.
Zoek wel gewoon een goede in Nederland.
-
keesie75
- Contacteer:
Vandaag een echt CB50F vliegwiel er op gezet, maar weer geen vonk.. 
-
Magnadomo
- Bezit: Honda CB50J, Kymco Activ 50
Ik neem aan dat je een vervroegend vliegwiel op je CB wilt hebben.
Let dan dat het getal wat op het vliegwiel staat F130-21 staat.
Staat er F140-21 op dan heb je een originele ( verlatend )
Mijn ervaring met mijn cb50 is dat de punten afstelling zeer belangrijk is.
Zelf heb ik een originele vast gezet F140-21 vliegwiel.
De CB kan 9600 rpm halen en dan 65 km/h, ik merk dat het blok dat niet echt pretiig vind vandaar dat ik altiijd rond de 8200 rpm max rijd.
Je probeert steeds een ander vliegwiel, zet het erop en gaat dan er van uit dat het plug and play is.
Ik heb daar niet zoveel vertrouwen in en ook het overzetten en aanpasseen van de ene naar een ander vliegwiel zet ik mijn vraag tekens bij.
Zo dan toch op zoek gaan naar een F130-21 cb50 vervroegend vliegwiel... maar ja die zijn prijzig.
Let dan dat het getal wat op het vliegwiel staat F130-21 staat.
Staat er F140-21 op dan heb je een originele ( verlatend )
Mijn ervaring met mijn cb50 is dat de punten afstelling zeer belangrijk is.
Zelf heb ik een originele vast gezet F140-21 vliegwiel.
De CB kan 9600 rpm halen en dan 65 km/h, ik merk dat het blok dat niet echt pretiig vind vandaar dat ik altiijd rond de 8200 rpm max rijd.
Je probeert steeds een ander vliegwiel, zet het erop en gaat dan er van uit dat het plug and play is.
Ik heb daar niet zoveel vertrouwen in en ook het overzetten en aanpasseen van de ene naar een ander vliegwiel zet ik mijn vraag tekens bij.
Zo dan toch op zoek gaan naar een F130-21 cb50 vervroegend vliegwiel... maar ja die zijn prijzig.
Its a ridgie didge Honda CB50
-
keesie75
- Contacteer:
Ik heb nu dus een origineel CB50 vvv, maar die had er geen zin in.
Ik had er zelf ook niet zo'n zin in (en er moesten nog wat andere elektrische dingen gemaakt worden voor een motorkeuring) dus ik heb mn brommer maar weg gebracht om hem te laten maken.
Ik had er zelf ook niet zo'n zin in (en er moesten nog wat andere elektrische dingen gemaakt worden voor een motorkeuring) dus ik heb mn brommer maar weg gebracht om hem te laten maken.
-
Ronaldo
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Zet er lekker een 12 volt ontsteking en vliegwiel op. Heb ik ook gedaan.