Honda C310 opknappen. 0 ervaring met brommers.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Re: Honda C310 opknappen. 0 ervaring met brommers.

Bericht door NIX »

Kun je meteen de remmen even losmaken en opschuren.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
john
4T-MSB zombie
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50

Bericht door john »

Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

Eric schreef:
butt head schreef:
hugo123 schreef:Ah kijk, das handig! En kan iemand een indicatie geven hoeveel dit project me gaat kosten als er geen onverwachte complicaties komen? En het achterwiel is lek, is dit te repareren zonder de trommel achter open te hoeven maken?
hoe gek wil je het maken qua kosten?
wil je de hele brommer uit elkaar halen en weer in concours staat brengen. dan gaat het je heel veel kosten.
wil je een net brommertje hebben kan je het al met en paar tientjes doen. 15,- olie, 6,- bougie, 15,- binnenband, paar euro benzine, 25,- poets spul dan kan je al een heel eind komen.

heb je al geprobeerd om de achterband op te pompen. vaak wil een band na tig jaar langzaam leeg lopen maar is nog niet lek. dus wie weet met en beetje lucht er in pompen blijft hij hard. als hij leeg loopt dan moet je achter wiel er uit ja

Tering, Thijs... Waar haal jij je spullen :shock: :shock: :shock: . :shock: Ik zou een andere toko zoeken als ik die prijzen zo bekijk
ik noem de prijzen van de te duren winkels. en dure castrol race olie :shock:
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: C310S

Bericht door Sjaak »

Grappig de originele pdf komt bij ondergetekende vandaan en aan de Honda vereniging ter beschikking gesteld. Ik heb die pdf opnieuw gemaakt want de kopieën die circuleerden zijn van een slechte kwaliteit. Ik heb dit boekje nog steeds, ooit in de jaren 67 gekocht bij vd Kruif in Amersfoort toen ik ook een c310s had en er nu weer een opgeknapt hebt en nog niet wil starten........ :cry:
Misschien kan ts eens wat foto's plaatsen daar zijn we gek op :lol:
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.
hugo123
4T-MSB beginner
Bezit: C310

Bericht door hugo123 »

Hallo iedereen,

Ben weer een tijdje stil geweest maar nu dan toch een update! Ik doe het allemaal langzaam in stappen, maar ik ben nu zover dat de motor kan starten, maar niet blijft lopen. Ik heb de carburateur schoon gemaakt. De vlotter en die naald daaronder bewegen weer soepel. De sproeiers zijn weer schoon. De benzinekraan werkt weer etc. Als ik het slangetje van de luchtfilter los haal en van boven af benzine in de carburateur gooi, loopt de motor erg mooi soepel en kan ik ook gas geven. Echter, de motor loopt dan maar voor ong 10-20 seconde, dan stopt hij er weer mee. Hoe komt dit, is de carb toch nog niet schoon genoeg? Soms loopt ie wel voor ongeveer 10 seconde, maar dan weer hetzelfde probleem. Het toerental neemt steeds verder af, totdat hij op een gegeven moment weer stil staat. Kan het de benzinedruk zijn? Ik zal binnenkort even wat foto's posten. In de tussentijd ideeën?
Ben C50
4T-MSB addict
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Bericht door Ben C50 »

Dan ben ik toch bang dat er geen of niet genoeg benzine in/uit de carburateur komt. Misschien zit er een blokkade tussen de slangaansluiting en de vlotternaald, of ergens anders in de carburateur een kanaaltje verstopt. De gaten waar de sproeiers in zitten, kun je die ook goed doorblazen? Weet je heel zeker dat je kraantje goed werkt?
hugo123
4T-MSB beginner

Bericht door hugo123 »

Nee dat eerste denk ik ook. Ik vertrouw de vlotter niet. Kan iemand zien wat er mis is? De eerste foto is de vlotternaald op z'n plaats. Op een gegeven moment viel de vlotternaald uit dat houdertje, dat is foto 2 en de laatste foto is de vlotternaald opzich. Is er ook een manier om de vlotter zelf los te krijgen van de carburateur? Dan kan ik die vlotterdop (?) losschroeven en doorblazen.
foto 1:Afbeelding
foto 2: Afbeelding
en foto 3:

Afbeelding
Eric
zoomerlover
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Bericht door Eric »

Om het vlotter los te halen moet je dat asje er even uit halen. Maar ik denk te zien dat de stationair sproeier weg is of afgebroken.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
butt head
moppersmurf

Bericht door butt head »

Eric schreef:Om het vlotter los te halen moet je dat asje er even uit halen. Maar ik denk te zien dat de stationair sproeier weg is of afgebroken.
let wel op bij het los halen van het asje want bij oude carburateurs willen ze nog wel eens breken al je te wild er mee doet.

Eric
zoomerlover

Bericht door Eric »

butt head schreef:
Eric schreef:Om het vlotter los te halen moet je dat asje er even uit halen. Maar ik denk te zien dat de stationair sproeier weg is of afgebroken.
let wel op bij het los halen van het asje want bij oude carburateurs willen ze nog wel eens breken al je te wild er mee doet.

dan bedoel je het aluminium van het huis? Meestal duw ik hem gewoon een stukje zodat ik hem met een punttang kan pakken.
hugo123
4T-MSB beginner

Bericht door hugo123 »

Ik krijg dat asje dus niet los, dat is het probleem! Hoe moet dat, is het een veertje wat erin zit oid? En de stationair sproeier?! Zou die dan uberhaupt wel lopen?
butt head
moppersmurf

Bericht door butt head »

Eric schreef:
butt head schreef:

dan bedoel je het aluminium van het huis? Meestal duw ik hem gewoon een stukje zodat ik hem met een punttang kan pakken.

ja het body van de carbu bedoel ik. was weer is te snel met typen.

ik heb het gehad met cb750k7 carburateurs daar zaten de asjes vast dus een schroevendraaier er op en een voorzichtig tikje op het asje. helaas was dat al voldoende om het te doen afbreken.

Eric
zoomerlover

Bericht door Eric »

hugo123 schreef:Ik krijg dat asje dus niet los, dat is het probleem! Hoe moet dat, is het een veertje wat erin zit oid? En de stationair sproeier?! Zou die dan uberhaupt wel lopen?

Nee, het is een as, dus geen veer. Hij zal wel vastgekoekt zitten met oude benzine en je kan hem een dagje of wat laten weken in remreiniger, wd40 of gewoon benzine. Daarna er gewoon aan een kant erop duwen met een schroevendraaier en als de andere kan dan genoeg uitsteekt, hem eruit trekken met een tang. Als je niet te bang bent kan je het ook een BEETJE verhitten.
Zonder stationairsproeier kan hij wel lopen alleen dan wel beroerd. Naast het grote ronde gat zit zo te zien de hoofdsproeier met daarnaast nog 2 kleine ronde gaatjes. In de onderste van de 2 ronde gaatje hoort dacht ik de stationairsproeier te zitten en het lijkt erop dat er ook nog een stukje in dat gat zit. Ik denk dat dat het buisje met de gaten is.
Ben C50
4T-MSB addict
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Bericht door Ben C50 »

De vlotter zelf hoeft er niet af, toch? Je kunt ook de carburateur zo in de hand houden zoals hij gemonteerd zit (rechtop) en dan op de benzineslangaansluiting blazen, terwijl de vlotter omlaag bungelt. Als je dan lucht langs de vlotternaald krijgt kan blazen, komt er dus wel benzine in de carburateur. Als je dan, terwijl je blaast, de vlotter wat optilt (simuleer dat hij drijft op benzine) dan luit de naald de toevoer af. Als je dan geen lucht meer langs de vlotternaald geblazen krijgt, dan weet je dat dat functioneert.

blaas/prik ook alle andere mogelijke doorgangen goed door.
hugo123
4T-MSB beginner

Bericht door hugo123 »

Oke, asje losgemaakt. De vlotter was inderdaad verstopt. Nu niet meer. Als je nu dat pompje ingedrukt houdt, stroomt er inderdaad benzine uit dat overloop buisje (als jullie begrijpen wat ik bedoel haha). Maar nog steeds geen succes. Het moet dus wel aan de sproeiers liggen denk ik. Die stationair sproeier, hoe moet ik die er nu uit krijgen dan? Of gewoon schoon proberen te maken, zo goed als mogelijk?
Plaats reactie