Cool. Ook dit zal ik morgen nogmaals checken dan. Tx!NIX schreef:Vaak worden er foute diagnoses gesteld. Dan lijkt een symptoom op iets wat het eigenlijk niet is.
Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht
-
Skypager
- Frequent 4T-MSB visitor
Re: Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Hoe jong zijn die o-ringen?
-
Skypager
1 weekje oudnielspbr schreef:Hoe jong zijn die o-ringen?
-
Skypager
Wat is een alternatief voor Dasty? Ik heb de stationairsproeier in mijn handen, en die zit verstopt. Ik kan er niet door heen kijken en kan er ook geen lucht doorblazen. Krijg hem ook niet door met een naald.NIX schreef:Prik en spuit de kanaaltjes in de carb door met Dasty. Vergeet de stationairsproeier niet. Eruit halen en doorprikken met een uitgerafelde binnenkabel. Carb huis na de dastybehandeling flink uitspoelen in heet water. Er een tijdje in laten weken werkt ook.
Elke ontvetter kan je gebruiken, maar ff langs de Wibra en ook jij hebt dasty 
Maar als je vanavond aan de gang wil, rem reiniger misschien
Maar als je vanavond aan de gang wil, rem reiniger misschien
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
Skypager
Ok, ik heb hier 2 sproeiers. Links komt uit mijn eigen Keihin immi carburateur en rechts komt uit zo'n carburateur met benzinekraantje erop. In het midden van de rechter sproeier zit een klein gaatje om benzine door te laten. Dat kun je zien als je hem tegen het licht houdt en je kunt er doorheen blazen. De sproeier links zit dicht. Potdicht. En is ook met geen mogelijkheid open te krijgen.
Mijn vraag is: hoort dat zo bij dit type sproeier?

/sproeiern00b.
Mijn vraag is: hoort dat zo bij dit type sproeier?

/sproeiern00b.
-
XL50deSeauje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
- Contacteer:
Er zit altijd een gaatje in! Niet door te krijgen met een uit de staalborstel getrokken draad?
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN
De RZN
NIX schreef:Vaak worden er foute diagnoses gesteld. Dan lijkt een symptoom op iets wat het eigenlijk niet is.
Hoe komt het dan dat hij anders gaat lopen als je iets op dat punt spuit? Door de drijfgassen die aangezogen worden door het luchtfilter??
Skypager: Hoort een gat in te zitten. Je kan inderdaad een draad van een staalborstel pakken (doe ik ook wel eens), maar je hebt dan wel kans dat je het gat iets ruimt.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Heet stoken! Aangekoekte benzine borrelt er dan uit.
Ik vind het maar vreemd allemaal. De filmpjes zijn meer dan duidelijk: sprietst op het spruitstuk en hij stijgt in toeren. Kan toch maar één ding zijn..?
Kun je niet zien waar hij de vloeistof door een lek naar binnen trekt?
Ik vind het maar vreemd allemaal. De filmpjes zijn meer dan duidelijk: sprietst op het spruitstuk en hij stijgt in toeren. Kan toch maar één ding zijn..?
Kun je niet zien waar hij de vloeistof door een lek naar binnen trekt?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
scheurtje/gaatje in spruitstuk (of carburateurhuis)
(dacht altijd dat ie met valse lucht langzamer gaat lopen als je op het lek spuit, hier stijgt het toerental)
(dacht altijd dat ie met valse lucht langzamer gaat lopen als je op het lek spuit, hier stijgt het toerental)
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
De stationair sproeier zit verstopt, duidelijk verhaal toch? Fijn dat alles weer mooi vlak is in ieder geval!
Je kan m even warm stoken, of uitkoken en dan weer met een staaldraadje proberen. Lijkt me dat als ie schoon is je probleem opgelost is.
Je kan m even warm stoken, of uitkoken en dan weer met een staaldraadje proberen. Lijkt me dat als ie schoon is je probleem opgelost is.
Dat zou mooi zijn, maar dan vraag ik me af wat het onderspuiten van het spruitstuk en het daarmee veranderende toerental te maken heeft met een verstopte stationairsproeier.
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Je spuit het wel op het spruitstuk maar het powerfilter zit nog geen 10cm verder. Gezien dit ongeveer een wolk is die uit een deobus komt kan ik me heel goed voorstellen dat het gewoon aangezogen wordt door het normale inlaattraject.
-
Skypager
Nou mannen, het probleem is opgelost. Na de stationairsproeier een nacht te hebben geweekt in badkamerontkalker kon ik er vanochtend met een draad van een staalborstel (goede tip!) door heen. Beetje raggen en tada, ik kon weer door de sproeier heen kijken en er lucht door blazen. Na montage meteen geen kuren meer en perfect rijden zoals jaren geleden. Top! Nix, super bedankt voor de goede tip.
Misschien dat de motor door de verstopte sproeier extra hard ging trekken aan verbindingen? Of de drijfgassen werden toch opgenomen door het luchtfilter. Geen idee. Maar ik ben super blij dat het opgelost is!
Binnenkort verschijnen de foto's in het plofpony topic.
Misschien dat de motor door de verstopte sproeier extra hard ging trekken aan verbindingen? Of de drijfgassen werden toch opgenomen door het luchtfilter. Geen idee. Maar ik ben super blij dat het opgelost is!
Binnenkort verschijnen de foto's in het plofpony topic.
-
mattijsvos
- 4T-MSB regular
- Bezit: ss50