Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht
-
Skypager
- Frequent 4T-MSB visitor
Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht
Nadat mijn brommer 3 jaar stil heeft gestaan heb ik hem vandaag weer rijdende gekregen. Echter trekt hij valse lucht bij de isolator tussen de spruit en de carberateur. Nu zit ik naar die rubberen O ringen te kijken, en die zijn in re-de-lijk-e staat. Ik had de isolator altijd gemonteerd zonder pakkingen, en volgens mij is dat ook de bedoeling. Kan ik er alsnog een pakking tussen zetten om het probleem op te lossen? Of is dat not done?
-
Skypager
Re: Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht
Wat is dan de volgorde vanuit het blok gezien? Spruit, pakking, O ring, isolator, pakking , O ring, carb?
Gewoon een o-ring in de groef waar hij in hoort en dan mag je zelf pakkingen stoppen op de plekken waar je bang bent dat hij gaat lekken.
Je hebt aan een kant de groef oor de o-ring en de andere kant is vlak. Als het goed is heeft de carburateur ook een groef voor een o-ring, dus eigenlijk gaat een pakking niets doen. Of je moet een carburateur hebben die vlak is en dan moet je een pakking gebruiken. Ik zou ook eerst kijken of de isolator niet ergens gebarsten is en zo ja: Die vervangen of gewoon weg laten.
Kijk ook of hij bij de carburateur niet zodanig krom is, dat de o-ring de isolator amper haalt.
Kijk ook of hij bij de carburateur niet zodanig krom is, dat de o-ring de isolator amper haalt.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
bernhard
- Bezit: Honda C90 OT
Honda C90 zelfbouw
Honda C70 tt
C90 nt
SS50 Schuurvondst - Locatie: Regio Utrecht
Fotolijstje van de muur pakken, glas eruit en daarop met fijn schuurpapier en water je spruitstuk vlakken en niet strak aandraaien.
Ik zie vaker dat de flens van de carburateur krom is. Ook net zo gek, want die is een stuk dunner.
-
Skypager
Hmm, ik heb alles geprobeerd. Pakking er voor, pakking er tussen, pakking er achter, met isolator, zonder isolator, met o ringen, zonder o ringen, hij blijft daar valse lucht trekken. De isolator had ik inmiddels al vervangen voor een nieuwe.
De brommer is 3 jaar geleden probleemloos de schuur in gegaan. De brommer heeft hem deze spruit en carb ook niet veel kilometers gemaakt, 2000 max. Zouden die flensen van het een of ander echt al krom kunnen zijn joh?

De brommer is 3 jaar geleden probleemloos de schuur in gegaan. De brommer heeft hem deze spruit en carb ook niet veel kilometers gemaakt, 2000 max. Zouden die flensen van het een of ander echt al krom kunnen zijn joh?

- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Ik zie een 12way stuk, weet je zeker dat hij bij de isolator lekt? (Bij twijfel even sprayen.)
(Zijn de o-ringen nog rond en flexibel?)
(Zijn de o-ringen nog rond en flexibel?)
-
Skypager
Yeah, daar heb ik gespoten en daar trekt hij niet aan. Ik heb dat recentelijk ook niet los gehad.
O ringen dus vervangen dus goed.
O ringen dus vervangen dus goed.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Mag ik eerst even de vraag stellen waarom je denkt dat hij valse lucht trekt? Valt hij slecht terug in de toeren wanneer je het gas dicht draait?
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Als ie vale lucht trekt bij de isolator, want dat geef je aan, haal hem er dan even tussen uit! Dan zou het probleem opgelost moeten zijn, is het niet opgelost ligt het niet aan de isolator
Zonder isolator heeft hij al geprobeerd... Dei chengway dingen hebben gewoon een gleuf voor een o-ring, dus de pakking gaat niets doen als je gewoon goeie o-ringen hebt. De flens trekt alleen krom bij te hard aandraaien en te dikke ringen.
Wat heb je allemaal gedaan om hem op te starten?
-
Skypager
Klopt. Ik heb even deo gebruikt om de valse lucht te testen, en inderdaad valt de motor niet terug in toeren als je het gas los laat en lopen de toeren op als ik deo op de plek spuit. Zie de filmpjes.Edo schreef:Mag ik eerst even de vraag stellen waarom je denkt dat hij valse lucht trekt? Valt hij slecht terug in de toeren wanneer je het gas dicht draait?
http://www.youtube.com/watch?v=ye_GHIrq ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=q6BkG5cK ... e=youtu.be
Dit euvel blijft bij alle combinaties van pakkingen, isolators en o ringen.
Ik heb de carb altijd wel stevig op spruit gedraaid. Maar of de o ringen dik te noemen zijn, nee, niet echt.. Van het weekend maar eens bekijken of de flensen recht zijn, tenzij iemand nog suggesties heeft.Eric schreef:Zonder isolator heeft hij al geprobeerd... Dei chengway dingen hebben gewoon een gleuf voor een o-ring, dus de pakking gaat niets doen als je gewoon goeie o-ringen hebt. De flens trekt alleen krom bij te hard aandraaien en te dikke ringen.
Wat ik allemaal heb gedaan om hem op te starten, tja, wat niet?
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
De kanalen in de carb ook helemaal schoon? Die gaatjes in de sproeierbuis ook? Gaskabel klemt niet?