Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Skypager
Frequent 4T-MSB visitor

Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Bericht door Skypager »

Nadat mijn brommer 3 jaar stil heeft gestaan heb ik hem vandaag weer rijdende gekregen. Echter trekt hij valse lucht bij de isolator tussen de spruit en de carberateur. Nu zit ik naar die rubberen O ringen te kijken, en die zijn in re-de-lijk-e staat. Ik had de isolator altijd gemonteerd zonder pakkingen, en volgens mij is dat ook de bedoeling. Kan ik er alsnog een pakking tussen zetten om het probleem op te lossen? Of is dat not done?
Jurrien
chaly's angel

Re: Snelle vraag over carberateur, isolator en valse lucht

Bericht door Jurrien »

Natuurlijk kan dat!
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
Skypager
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Skypager »

Wat is dan de volgorde vanuit het blok gezien? Spruit, pakking, O ring, isolator, pakking , O ring, carb?
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Gewoon een o-ring in de groef waar hij in hoort en dan mag je zelf pakkingen stoppen op de plekken waar je bang bent dat hij gaat lekken.
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
Eric
zoomerlover
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Bericht door Eric »

Je hebt aan een kant de groef oor de o-ring en de andere kant is vlak. Als het goed is heeft de carburateur ook een groef voor een o-ring, dus eigenlijk gaat een pakking niets doen. Of je moet een carburateur hebben die vlak is en dan moet je een pakking gebruiken. Ik zou ook eerst kijken of de isolator niet ergens gebarsten is en zo ja: Die vervangen of gewoon weg laten.
Kijk ook of hij bij de carburateur niet zodanig krom is, dat de o-ring de isolator amper haalt.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
bernhard
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda C90 OT
Honda C90 zelfbouw
Honda C70 tt
C90 nt
SS50 Schuurvondst

Bericht door bernhard »

Fotolijstje van de muur pakken, glas eruit en daarop met fijn schuurpapier en water je spruitstuk vlakken en niet strak aandraaien.
Eric
zoomerlover

Bericht door Eric »

Ik zie vaker dat de flens van de carburateur krom is. Ook net zo gek, want die is een stuk dunner.
Skypager
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Skypager »

Hmm, ik heb alles geprobeerd. Pakking er voor, pakking er tussen, pakking er achter, met isolator, zonder isolator, met o ringen, zonder o ringen, hij blijft daar valse lucht trekken. De isolator had ik inmiddels al vervangen voor een nieuwe.

De brommer is 3 jaar geleden probleemloos de schuur in gegaan. De brommer heeft hem deze spruit en carb ook niet veel kilometers gemaakt, 2000 max. Zouden die flensen van het een of ander echt al krom kunnen zijn joh?

Afbeelding

Afbeelding
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Ik zie een 12way stuk, weet je zeker dat hij bij de isolator lekt? (Bij twijfel even sprayen.)

(Zijn de o-ringen nog rond en flexibel?)
Skypager
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Skypager »

Yeah, daar heb ik gespoten en daar trekt hij niet aan. Ik heb dat recentelijk ook niet los gehad.

O ringen dus vervangen dus goed.
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Mag ik eerst even de vraag stellen waarom je denkt dat hij valse lucht trekt? Valt hij slecht terug in de toeren wanneer je het gas dicht draait?
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

Als ie vale lucht trekt bij de isolator, want dat geef je aan, haal hem er dan even tussen uit! Dan zou het probleem opgelost moeten zijn, is het niet opgelost ligt het niet aan de isolator
Eric
zoomerlover

Bericht door Eric »

Zonder isolator heeft hij al geprobeerd... Dei chengway dingen hebben gewoon een gleuf voor een o-ring, dus de pakking gaat niets doen als je gewoon goeie o-ringen hebt. De flens trekt alleen krom bij te hard aandraaien en te dikke ringen.

Wat heb je allemaal gedaan om hem op te starten?
Skypager
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Skypager »

Edo schreef:Mag ik eerst even de vraag stellen waarom je denkt dat hij valse lucht trekt? Valt hij slecht terug in de toeren wanneer je het gas dicht draait?
Klopt. Ik heb even deo gebruikt om de valse lucht te testen, en inderdaad valt de motor niet terug in toeren als je het gas los laat en lopen de toeren op als ik deo op de plek spuit. Zie de filmpjes.

http://www.youtube.com/watch?v=ye_GHIrq ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=q6BkG5cK ... e=youtu.be

Dit euvel blijft bij alle combinaties van pakkingen, isolators en o ringen.
Eric schreef:Zonder isolator heeft hij al geprobeerd... Dei chengway dingen hebben gewoon een gleuf voor een o-ring, dus de pakking gaat niets doen als je gewoon goeie o-ringen hebt. De flens trekt alleen krom bij te hard aandraaien en te dikke ringen.

Wat heb je allemaal gedaan om hem op te starten?
Ik heb de carb altijd wel stevig op spruit gedraaid. Maar of de o ringen dik te noemen zijn, nee, niet echt.. Van het weekend maar eens bekijken of de flensen recht zijn, tenzij iemand nog suggesties heeft.

Wat ik allemaal heb gedaan om hem op te starten, tja, wat niet? :) The usual. Tank en slangen leeg en nieuwe benzine, carb schoongemaakt, sproeiers doorgeprikt, bougie gechecked, olie ververst etc. Kleine dingetjes. Aan het blok zelf heb ik verder niets gedaan en heb ik ook niet open gehad.
Saik0
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.

Bericht door Saik0 »

De kanalen in de carb ook helemaal schoon? Die gaatjes in de sproeierbuis ook? Gaskabel klemt niet?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 11:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.
Plaats reactie