Lifan monkey 110GY-E van kenteken voorzien?

Hier kun je praten over je honda.
Nicoscub
bamilover
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Contacteer:

Lifan monkey 110GY-E van kenteken voorzien?

Bericht door Nicoscub »

Ik heb onlangs op MP een setje gekocht, frame, zadel, achterbrug, voorvork en nog wat andere dingetjes.
Ik heb dit gekocht om blokjes onder te testen etc..
Maar nou zat ik mezelf af te vragen of ik deze monkey ook van kenteken kan laten voorzien, gewoon of het mogelijk is.

Afbeelding
Afbeelding
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Re: Lifan monkey 110GY-E van kenteken voorzien?

Bericht door nielspbr »

Ik heb die weleens op (motor)kenteken gezien, moet je wel het bijbehorende COC document zien te achterhalen.

(14/43, wat een zaagblad achter.)
Nicoscub
bamilover
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Contacteer:

Bericht door Nicoscub »

nielspbr schreef:Ik heb die weleens op (motor)kenteken gezien, moet je wel het bijbehorende COC document zien te achterhalen.

(14/43, wat een zaagblad achter.)
Waar hall je zo'n COC document?
Afbeelding
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Document haal je normaal bij de importeur (lees: komt met de motor mee)

Mijn pbr90 moest in 2005 nog inclusief COC formulier langs de rdw voor een kenteken.
Nicoscub
bamilover
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Contacteer:

Bericht door Nicoscub »

Ik heb even wat beter gekeken op het balhoofd plaatje(bovenste foto) en daar staat op e4 2002/24*0683
Is dat de Europese goedkeuring? Heb ik dan nog coc papieren nodig?
Afbeelding
Eric
zoomerlover
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Bericht door Eric »

Volgens mij is het goedkoper om een gekentekend barrel te kopen.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Nicoscub
bamilover
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Contacteer:

Bericht door Nicoscub »

Hallo Eric, de vraag is niet wat goedkoper is maar of het mogelijk is?
Ik heb het niet over geld maar over of het mogelijk is om dit hok op kenteken te krijgen!
Afbeelding
Ilja1974
4T-MSB addict
Bezit: Honda Cd50 '72

Bericht door Ilja1974 »

Het zal vast wel op een of andere manier mogelijk zijn.
Wat dacht je er van om dat ding als zelfbouw op kenteken te laten zetten?
Nicoscub
bamilover
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Contacteer:

Bericht door Nicoscub »

Ilja1974 schreef:Het zal vast wel op een of andere manier mogelijk zijn.
Wat dacht je er van om dat ding als zelfbouw op kenteken te laten zetten?
Ik ben zo ie zo spullen aan het verzamelen om hem op te bouwen heb al naven gevonden, krijg banden van Edo en dan nog wat klein spul en ik moet de voorvork reviseren.
Ik wil hem in eerste instantie gebruiken om blokken onder te testen maar als hij op kenteken kan dan ga ik dat zeker doen alleen ik wil eerst weten of het mogelijk is anders vindt ik het zonde van mijn geld!
Afbeelding
Ilja1974
4T-MSB addict
Bezit: Honda Cd50 '72

Bericht door Ilja1974 »

Groot gelijk heb je!
Hoe duur een eigenbouw kenteken aanvragen weet ik niet.
Dat kan zeg maar met een zelf gebouwd frame (geen productie frame) maar de heren bouwers gaan daar ook creatief mee om.
Want een productie frame met een paar extra beugeltjes er op etc is weer geen productie frame...
Op die manier kun je veel natuurlijk.
Groetjes
Nicoscub
bamilover
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Contacteer:

Bericht door Nicoscub »

Ilja1974 schreef:Groot gelijk heb je!
Hoe duur een eigenbouw kenteken aanvragen weet ik niet.
Dat kan zeg maar met een zelf gebouwd frame (geen productie frame) maar de heren bouwers gaan daar ook creatief mee om.
Want een productie frame met een paar extra beugeltjes er op etc is weer geen productie frame...
Op die manier kun je veel natuurlijk.
Groetjes
Ik heb even gegoogeld op het zelfbouw frame laten keuren door de rdw en de volgende link kwam daaruit
http://www.brommerforum.nl/showtopic/59399
Waarin uitgelegd wordt door een rdw medewerker wat je moet doen en wat het kost!

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
In uw e-mail vraagt u informatie over een zelfgebouwde bromfiets.

Van een zelfbouw bromfiets is sprake als de zelfdragende constructie, het frame, niet bedrijfsmatig is vervaardigd.
Als u zelf een bromfiets gaat bouwen moet u in eerste instantie het zelf gebouwde frame door de RDW laten beoordelen. Dit kunt u alleen laten beoordelen op de keuringsstations in Roosendaal, Venlo, Waddinxveen en Zwolle. Een technisch medewerker van de RDW voert dan een identificatieonderzoek uit op het frame. Hiervoor moet u het frame kaal en in ongeverfde toestand aanbieden, zodat een goede controle mogelijk is.
Voor de inslag van het Voertuig Identificatie Nummer (VIN) moet u een aanvraagformulier invullen, waarin u verklaart dat u het frame in eigen beheer heeft vervaardigd.
Bij de keuring moet u een technische tekening op A4-formaat overleggen. De tekening moet minimaal de volgende gegevens bevatten:

- de volledige maatvoering;

- de plaatsen van de lassen;

- de bevestigingspunten van de motor en de versnellingsbak;

- een stuklijst van de gebruikte materialen

- de naam en het adres van de (zelf-)bouwer
Na goedkeuring van het frame slaat de RDW een VIN in. Tevens wordt de merkaanduiding “zelfbouw” ingeslagen.

Na de inslag kunt u de zelfbouw bromfiets afbouwen en als deze gereed is kunt u deze laten beoordelen bij een RDW keuringsstation. Er wordt dan nagegaan of de bromfiets aan de toelatingseisen en aan de permanente eisen van de Regeling Voertuigen voldoet. Ook moet u de herkomst van het motorblok kunnen aantonen.
Een aantal technische eisen voor tweewielige bromfiets zijn:
- de constructiesnelheid mag maximaal 45 of 25 km/uur bedragen. De controle hiervan gebeurt op een snelheidsmeetbank;
- de geluidsproductie mag de toelatingseis van 97 dB(A) (45km/uur) of 91dB(A) (25 km/uur) niet overschrijden;
- de remvertraging moet tenminste 4,0 m/sec2 bedragen. De remmen moeten in goede staat van onderhoud verkeren en op twee wielen werken. Met een rij- en remproef op de weg wordt de remvertraging beoordeeld;

- de bromfiets moet zijn voorzien van een goed werkende bel of van een goed werkende hoorn met vaste toonhoogte met een geluidssterkte van min. 93 dB(A);

- de banden moeten in goede staat verkeren en over de gehele omtrek en breedte van het loopvlak moet profilering aanwezig zijn. Ook moeten de banden zijn voorzien van een E-keurmerk;

- de bromfiets moet zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter die ook bij nacht goed afleesbaar is;

- alle onderdelen van de verlichting moeten voorzien zijn van E-keurmerk en bedoeld zijn voor de functie;

- de verlichting die tenminste aanwezig moet zijn:

o een dimlicht aan de voorzijde, kleur wit of geel;

o een achterlicht, kleur rood;

o een niet driehoekige retroreflector aan de achterzijde, kleur rood;

o een remlicht aan de achter zijde, kleur rood (geldt niet voor een bromfiets met een vermogen <= 0,5 kW en een maximum snelheid <= 25 km/uur);

o een zijreflector aan beide zijden, kleur ambergeel;

o kentekenplaatverlichting;

o retroreflectoren in de voetpedalen, indien deze aanwezig zijn.

Telefonisch een keuringsafspraak maken
Het telefoonnummer is: 0900 07 39 ( 0,10 euro p/m). Medewerkers van de RDW-keuringsstations zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30-12.15 uur en 13.00-16.45 uur.
Bij het maken van de telefonische afspraak moet u het Voertuig Identificatie Nummer (VIN = chassis- of framenummer), het merk van het voertuig en uw persoonsgegevens bij de hand hebben.
Keuringsafspraak maken via internet
U kunt ook via internet een keuringsafspraak maken. Het internetadres is: http://www.rdw.nl, vervolgens kiest u: particulier, het kentekenbewijs, kentekenkeuring bij de rdw en tot slot afspraken maken/annuleren. Via deze link komt u direct op de juiste pagina terecht. Hier vindt u ook een overzicht van de gemiddelde wachttijden per keuringsstation. Let op! Voor aanhangwagens, opleggers en bromfietsen gelden andere wachttijden dan in het overzicht staan vermeld.

Door te klikken op de kalender achter het betreffende keuringsstation, krijgt u een formulier te zien voor het aanvragen van een keuring. Deze moet u invullen en verzenden. Binnen 1œ werkdag stelt de RDW u per e-mail op de hoogte van de datum en de tijd van de afspraak.

Als u een keuringsaanvraag doet is deze pas definitief wanneer per reguliere post een schriftelijke bevestiging van de RDW is ontvangen.

De kosten van een (her)inslag van een voertuigidentificatienummer (VIN) zijn € 42,00 voor het identiteitsonderzoek en € 42,00 voor inslag VIN.
De kosten voor een kentekenkeuring van een bromfiets bedragen:
Identificatie bromfiets € 50,00
Tarief keuren aspecten € 50,00
Voertuigbewijs € 37,00
Tenaamstellingsbewijs € 9,00
Kentekenplaat: dit kan verschillen per kentekenplaatfabrikant
Voor een bromfiets zijn geen kosten van BPM (Belasting van personenauto's en motorrijwielen) verschuldigd.
Afbeelding
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Ik denk dat je beter even met een keurstation belt via het RDW nummer. Tot '98 kan ongeveer alles, na 2005 zo goed als niets (behalve zelfbouw). Daartussen is wel wat mogelijk, maar ik heb daar geen ervaring mee.

Jou framepje is geen zelfbouw. Verbouw zou best eens niet als zelfbouw aangerekend kunnen worden, helemaal gek zijn ze bij de RDW ook niet. Proberen kan, maar er staat al en numer e.d. in, ik zou eerst kijken of het bestaande frame gekentekend kan worden voor je trucen gaat proberen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Voor het geld van een IKS kun je 8 nieuwe Lifan brommers op kenteken kopen. Haal dat maar gewoon uit je hoofd; is hooguit interessant bij een zelfbouwauto waar tienduizenden euro's in gaan.

Ik denk dat je met dat nummer ongetwijfeld een kenteken kan ontvangen, alleen zul je dan wel ZELF alle documenten/papieren bij elkaar moeten zoeken die bij dat nummer horen. De RDW gaat dat niet voor je doen denk ik.

En inderdaad, een framepje op kenteken kopen is makkelijker/goedkoper/praktischer/sneller denk ik.
Nicoscub
bamilover
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Contacteer:

Bericht door Nicoscub »

Okee het is duidelijk, ik ga er zeker geen zelf bouw ding van maken en ik bel wel een keer met de RDW maar zeer waarschijnlijk ga ik hem puur alleen voor wat rondjes in de straat gebruiken om een blokje te testen!
Afbeelding
Plaats reactie