Weerstand

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Chappy
Frequent 4T-MSB visitor

Weerstand

Bericht door Chappy »

Ik heb nu een 12v blok onder mijn C50 hangen. De bedrading en alles is nu aangesloten incl. spanningsregelaar, alleen branden mij voor en achterlamp bij het aandoen bijna gelijk door. Mijn neutraallampje blijft het overigens wel gewoon doen.

Nu staat er in het electrisch schema ergens iets van een weerstand. Maar die zit er bij mij nergens tussen. De vraag is dus waar haal ik zo'n ding vandaan en waar moet die precies tussen?

Mvg

Edit: Ik heb er dus, voor de duidelijkheid, wel 12v lampjes in zitten. Ik heb verder nog geen accu, maar zonder accu moet de verlichting toch ook gewoon naar behoren werken?
Afbeelding
sugardaddy
4T-MSB beginner

Bericht door sugardaddy »

De Accu is de weerstand.

Zet er een accu in en je lampjes branden niet door
ceedee
4T-MSB addict

Bericht door ceedee »

Hoe heb je die spanningsregelaar aangesloten?
Chappy
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Chappy »

Ik heb de spanningsregelaar aangesloten zoals aangegeven staat in de FAQ, de vierpins regelaar.

@sugardaddy, op mijn vorige brommer zat ook geen accu en daar deden de lampen het wel normaal. Maar aangezien die lampen het al deden bij aanschaf ben ik nooit aan die bedrading geweest. Die brommer was overigens ook een 12v. Dus het lijkt me dat het wel moet kunnen zonder accu?

Overigens ben ik wel van plan een accu aan te schaffen, maar een normale 12v accu past niet in het accu bakje. Zo'n smal monkey accu'tje zal misschien wel passen, maar die zijn ongeveer twee keer zo duur als een gewone 12v accu en dus ben ik eigenlijk op zoek naar een goedkoper alternatief.
Afbeelding
Plaats reactie