cobra stottert

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
cobravince
4T-MSB beginner
Bezit: skyteam cobra 50
Classic mini 1000 '87

cobra stottert

Bericht door cobravince »

Hallo allemaal
Ik heb een skyteam cobra maar hij stottert bij nat- en regenweer en valt dan uit. Ik heb al de bougie, bobijn vervangen kabels ingedraaid, caburator proper gemaakt, carburator anders afgesteld en zij valt nog altijd stil. Als ik gewoon met de brommer rijd dan stottert zij bij een bepaald toerental. Wat kan ik hieraan doen, gebeurt dit vaker bij deze brommers, kan het misschien aan de cdi liggen.
criminalmindz
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Masai DB50

Re: cobra stottert

Bericht door criminalmindz »

Kan inderdaad aan de cdi liggen, maar kijk eerst eens of er water bij de ontsteking kan komen.
Death is certain, life is not.
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

Ik gok op een elektrisch probleem, waarschijnlijk een slecht contakt of massa

Of heb je een pauperfilter?
Ben C50
4T-MSB addict
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Bericht door Ben C50 »

nat luchtfilter of natte ontsteking(-draadjes/aansluitingen)
cobravince
4T-MSB beginner
Classic mini 1000 '87

Bedankt voor de reacties

Ik heb mijn ontsteking al op vocht gecontroleerd en vond niets. Ik heb een standaart luchtfilter en deze bleek ook inorde te zijn. Heb het massakabelcontactje ook al een beetje opgeschuurd maar had geen effect. Toen ik op onderhoud ging bij de garage hebben ze haar een week daar gehouden en zouden ze het gemaakt hebben, niet dus, en de man van de garage wil er eigenlijk niet meer naar kijken terwijl dit nog onder garantie moet vallen.

Grtz cobravince
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Zit er een dodemansknop op of een zijstandaardbeveiliging? Kijk eens of die uit het systeem kan of verbind de bobine direct op de CDI, dus zonder alle zooi uit de draadboom die naar contactslot, zijstandaard en dodemansknop gaat. Uitzetten gaat dan door de brommer stationair in de 2 te zetten en de koppeling los te laten. Is alleen maar om erachter te komen wat het probleem is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
cobravince
4T-MSB beginner
Classic mini 1000 '87

hallo
Na nog wat gesleuteld te hebben, dacht ik dat het probleem opgelost was. Maar kwam na lange tijd nog eens in een regenbui terecht en na enkele kilometers viel de brommer dan weer stil. En zoals gewoonlijk niet meer in gang te krijgen. Toch was het deze keer anders. Normaal gezien als ze goed is opgedroogd start ze weer, deze keer niet dus. Ik heb ze toen proberen in gang te duwen, maar ze kon alleen blijven draaien als ik met het gashendel speelde. Toen carburateur en luchtfilter nog eens schoongemaakt (hoewel deze nog proper waren). Ze heeft ook ontsteking en krijgt ook naft. Nu denk ik dat de CDI kapot is, en wilde met die van mijn neef zijn dax proberen maar deze heeft andere aansluitingen. Ga morgen bij de hondagarage kijken voor een andere, maar dat is ook mijn laatste idee. Weet iemand waar dit nog aan kan liggen?
Grtz cobravince
Ben C50
4T-MSB addict
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Bericht door Ben C50 »

zie reactie van NIX, dan kun je een en ander uitsluiten voordat je onderdelen gaat vervangen.
Saik0
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.

Bericht door Saik0 »

Bij mijn Ape imitatie zat de bobine vast met een soort nep-aluminium popnagels, de bobine bungelde dus aan de massa. Zulke dingen moet je allemaal even nalopen. Succes ;)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: ↑03 mei 2019 11:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.
Plaats reactie