Boete verlopen schorsing: split pot
-
Daan
- 4T-MSB regular
- Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA - Locatie: Utrecht
Boete verlopen schorsing: split pot
Even ter info, voor het geval hier lotgenoten zitten. Ik heb een tijd terug een boete gekregen voor het niet tijdig verlengen van mijn schorsing (dus 'onverzekerd rijden', dus een bedrag waarvoor je voor de komende winters pekelnoofjes voor zou kunnen kopen, 310eu). Bezwaar dat ik had gemaakt omdat de brommer half gesloopt in de schuur lag te verstoffen, dus nooit kon hebben gereden en dus geen enkel gevaar heeft gevormd voor anderen was ongegrond verklaard door de officier van justitie. Uiteraard had die gelijk, ik had feitelijk geen poot om op te staan en had wat mijn agenda beter moeten bijhouden, maar toch vond ik het wat duur voor zo'n slordigheidje en ben weer in beroep gegaan.
Dus, na een bezoekje aan de rechter vanochtend is het bedrag toch doormidden gegaan, omdat de rechter het ook vrij duidelijk vond dat mijn C ten tijde van de controle helemaal niets meer kon.
Mocht je zo'n boete hebben gekregen of krijgen voor een brommer die in onderdelen ligt ofzo, de rechtbank is redelijker dan je denkt. Luister dus niet teveel naar dat law and order gezeur van 'gewoon dokken dus' van al die brave moraalridders die je op internet tegenkomt als je googelt.
Dus, na een bezoekje aan de rechter vanochtend is het bedrag toch doormidden gegaan, omdat de rechter het ook vrij duidelijk vond dat mijn C ten tijde van de controle helemaal niets meer kon.
Mocht je zo'n boete hebben gekregen of krijgen voor een brommer die in onderdelen ligt ofzo, de rechtbank is redelijker dan je denkt. Luister dus niet teveel naar dat law and order gezeur van 'gewoon dokken dus' van al die brave moraalridders die je op internet tegenkomt als je googelt.
Net pindakaas gegeten dus.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
Re: Boete verlopen schorsing: split pot
Sturen ze nog steeds geen herinnering?
Anders maak ik daar wel een script voor op de website of zo iets, gebeurd tenslotte regelmatig dat men schorsing vergeet te verlengen.
In het geval van een oldtimer is verzekerd laten al snel goedkoper met oldtimerverzekering.
Anders maak ik daar wel een script voor op de website of zo iets, gebeurd tenslotte regelmatig dat men schorsing vergeet te verlengen.
In het geval van een oldtimer is verzekerd laten al snel goedkoper met oldtimerverzekering.
-
Daan
- 4T-MSB regular
Schorsing voor een bromfiets is maar een tientje, als je een verzekering vindt die goedkoper is dan dat dan wil ik het wel heel graag weten.
Voor zover ik heb begrepen is die herinnering verleden tijd inderdaad, al was deze boete nog van 2011... Leuk is dat.
Voor zover ik heb begrepen is die herinnering verleden tijd inderdaad, al was deze boete nog van 2011... Leuk is dat.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
drie tientjes, boete is stuk hoger 
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Voor 310 euro houd ik bij 3 jaar verzekering geld over op een verlopen schorsing.
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Een kennis van mij had een andere brommer gekocht en s'avonds de brommer opgehaald.
Direct de verzekering gebeld en de verzekering over geschreven op de 'nieuwe' brommer.
Volgende dag de oude (niet rijdende) brommer geschorst. Zit nog geen 12 uur tussen.
Gevolg een boete !! 300 nog wat euro's..
Wees dus gewaarschuwd.
Direct de verzekering gebeld en de verzekering over geschreven op de 'nieuwe' brommer.
Volgende dag de oude (niet rijdende) brommer geschorst. Zit nog geen 12 uur tussen.
Gevolg een boete !! 300 nog wat euro's..
Wees dus gewaarschuwd.
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/

Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/

-
Daan
- 4T-MSB regular
Vandaar mijn bericht
In zulke schrijnende situaties wil de rechter dus nog wel eens redelijk zijn.
Want hoe braaf, burgerlijk of plichtsgetrouw je ook mag wezen, iedereen snapt dat die boete niet bedoeld is om in zo'n geval geld uit je zak te kloppen, maar om een idioot die onverzekerd op z'n scootertje door de stad knalt een welverdiende trap tegen z'n beurs te geven.
In zulke schrijnende situaties wil de rechter dus nog wel eens redelijk zijn.
Want hoe braaf, burgerlijk of plichtsgetrouw je ook mag wezen, iedereen snapt dat die boete niet bedoeld is om in zo'n geval geld uit je zak te kloppen, maar om een idioot die onverzekerd op z'n scootertje door de stad knalt een welverdiende trap tegen z'n beurs te geven.
-
martijnt
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda SS50Z K3
Honda Jazz - Locatie: Den Bosch
Vorig jaar hetzelfde verhaal hier, maar dan met een auto. ik kreeg er nog eens 100 euro bovenop omdat de auto dan ook niet APK gekeurd is.
Het is veel geldt, maarja uiteindelijk kijken de regels er niet naar of het voertuig gesloopt in de schuur ligt.
Het is veel geldt, maarja uiteindelijk kijken de regels er niet naar of het voertuig gesloopt in de schuur ligt.
-
Rob
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: C50 1972
CB250T 1978 - Locatie: Hengelo
Volgens mij krijg je bij motoren nog wel een herinnering.
Ik las op het motorforum een verhaal van iemand die drie motoren tegelijk aan het
opknappen was, deze alle drie had geschorst, en na 10,5 of 11 maand wel een herinnering had gekregen.
Meneer was deze herinnering in de papierstapel uit het oog verloren en moest wel even 3 x €390,- aftikken.
geen coulance in dit geval omdat het z'n eigen domme schuld was, maar ik kan me wel voorstellen dat ze in een
geval zoals van Daan wel redelijk kunnen zijn.
Gewoon proberen mocht het toch zover komen...
Ik las op het motorforum een verhaal van iemand die drie motoren tegelijk aan het
opknappen was, deze alle drie had geschorst, en na 10,5 of 11 maand wel een herinnering had gekregen.
Meneer was deze herinnering in de papierstapel uit het oog verloren en moest wel even 3 x €390,- aftikken.
geen coulance in dit geval omdat het z'n eigen domme schuld was, maar ik kan me wel voorstellen dat ze in een
geval zoals van Daan wel redelijk kunnen zijn.
Gewoon proberen mocht het toch zover komen...
-
ml03zl
- Moderator
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Voor de auto krijg je ook een herinnering, raar dat ze brommers anders behandelen maar wel net zo zwaar bestraffen.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
De controles zijn echt streng.
Ik had mijn motorfiets op 14 november (online) verzekerd en op 15 november uit de schorsing gehaald, maar kreeg een maand later toch een brief van het RDW, dat bij controle mijn motorfiets niet verzekerd was.
Dit kwam omdat de verzekering nog niet compleet verwerkt was in het systeem van de verzekeraar (hebben ze 2 weken de tijd voor.)
Ik had mijn motorfiets op 14 november (online) verzekerd en op 15 november uit de schorsing gehaald, maar kreeg een maand later toch een brief van het RDW, dat bij controle mijn motorfiets niet verzekerd was.
Dit kwam omdat de verzekering nog niet compleet verwerkt was in het systeem van de verzekeraar (hebben ze 2 weken de tijd voor.)
-
Daan
- 4T-MSB regular
In dat geval schrappen ze de boete gewoon helemaal geloof ik. Er staat op de rdw site zelfs wat je dan moet doen.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Precies, als je kan aantonen dat de verzekeringsdatum vóór de datum van controle (=boete) was..
Weet ik, is ook allemaal geregeld.
Maar om even te benadrukken hoe snel ze zijn bij het RDW.
Maar om even te benadrukken hoe snel ze zijn bij het RDW.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Het is absurd hoe goed ze zijn in bekeuringen uitdelen. Aan de andere kant zijn er natuurlijk ook een hoop lui die dagelijks onverzekerd naar hun werk rijden in auto's zonder APK. Het zijn juist die gasten die we wel graag gepakt zien worden..
Daarom pleit ik eerder voor controles op straat en dan de bekeuring 4x zo hoog.. Je zal maar aangereden worden door zo'n schriep!?
Daarom pleit ik eerder voor controles op straat en dan de bekeuring 4x zo hoog.. Je zal maar aangereden worden door zo'n schriep!?