skyteam cobra 50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
cobravince
4T-MSB beginner
Bezit: skyteam cobra 50
Classic mini 1000 '87

skyteam cobra 50

Bericht door cobravince »

Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier op het forum en zal dus beginnen met mij voor te stellen. Na het behalen van mijn voorlopig rijbewijs heb ik een dik half jaar met een motobecane mobylette rondgereden,sinds 3 maanden ben ik overgestapt naar een skyteam cobra 50. Zo zag ze eruit toen ze nieuw was:
Afbeelding
Heb Sinds enkele weken een paar kleine aanpassingen gedaan. Ik heb mijn spatbord omgedraaid, dit was om de een of andere reden langer aan de verkeerde kant, ik heb ook mijn rekje en de extra voetensteuntjes eraf gehaald en een houder voor mijn slot gemaakt. Wat ik nog van plan ben: andere stickers erop plakken, misschien een klein windschermpje i.p.v de sleepy eye, dobbelsteentjes als ventieldopjes, een custom uitlaat, een toerenteller, een ander stuur ...
hier zijn enkele foto's van hoe de brommer er nu bijstaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben aan het nadenken wat ik nog kan doen (vooral met de stickers) misschien dat hier iemand ideeën heeft?

grtz cobravince
Rene77
4T-MSB regular
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50

Re: skyteam cobra 50

Bericht door Rene77 »

Welkom op het forum !

Persoonlijk is de brommer niet mijn smaak, maar ik kan je goed volgen in het stuur, er moet wat platters op komen. En die spiegels zouden er bij mij in 5 minuten afliggen. Je slot is praktisch maar mooi wordt er niet van. Een ander uitlaatje doet zou misschien ook nog wel fraai zijn. Belangrijkste is dat jij hem mooi vindt :mrgreen:
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Stukken beter dan een mobylet, kan Frankie een voorbeeld aan nemen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

Oeh, die koplamp.. die is me toch een partij lelijk! verder wel een tof ding :)

ik zou, zo'n heldere koplamp zonder teller erop schroeven en dan een losse kilometer/toerenteller van een PBR erboven
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Zonder sleepy eye zijn een monkey en een ape koplamp exact hetzelfde. Hou er rekening mee dat ook je contactslot in het koplamphuis zit.
(en die bevestiging is wel anders bij een pbr)

Zo'n reflector met helder glas past trouwens gewoon in die koplamp. (al zie ik het nut er niet van in, je bent daarmee ook je stadslichtje kwijt)
Mano
Krasser
Bezit: CD50

Bericht door Mano »

Wat dacht je van deze stickers? (even een plaatje van een andere cobra gepakt om de stickers overheen te "plakken")
Afbeelding Afbeelding
Shelby Cobra 8-) Wel Race strepen over je tank en zijkapjes natuurlijk
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding
Saik0
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.

Bericht door Saik0 »

De koplamp van die cobra is zeker een cm of twee langer dan een originele koplamp.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: ↑03 mei 2019 11:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Mooi, heb je meer ruimte voor de bedrading. (Altijd duwen en trekken met een monkeykoplamp)
cobravince
4T-MSB beginner
Bezit: skyteam cobra 50
Classic mini 1000 '87

Bericht door cobravince »

Hallo allemaal

Bedank voor de reacties, ik heb ondertussen al wat nagedacht over hoe ik de brommer ga maken. De klokjes van een pbr had ik ook al aan gedacht zoals in dit youtubefilmpje: http://www.youtube.com/watch?v=4oHt4sSSMvE
maar dit zal nog niet voor vandaag of morgen zijn. Ook heb ik gezocht naar een ander stuur, maar met dit lager stuur kan ik mijn knieën niet meer kwijt dus moet ik de voetsteuntjes vervangen/ naar achter plaatsen. Voorlopig heb ik mijn stuur "platter gelegd" persoonlijk vind ik dat het beter oogt dan origineel. De spiegels zijn inderdaad wat hoog maar vind ze wel handig (misschien is een cafe racer spiegeltje hier wel op zijn plaats?) De Shelby stickers vind ik wel een leuk idee (grote shelbyfan) en heb me hierdoor een beetje laten inspireren Afbeelding
eerst dacht ik aan iets als dit (maar is al door velen afgekeurd) Afbeelding
op de eerste foto staat ook het idee van de uitlaat (wordt wel met ander eindpotje en uit rvs of dergelijke). Laat maar weten wat je ervan denkt.

grtz cobravince
Rene77
4T-MSB regular
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50

Bericht door Rene77 »

Gaat de goeie kant op ;) stuurtje ziet er al beter uit, ook de uitlaat lijkt mij een goed plan. De stickers vindt ik een heeel goed plan.
http://ferrebeekeeper.files.wordpress.c ... elby_1.jpg
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object
Plaats reactie