Verschil 50cc topends
-
Daan
- 4T-MSB regular
- Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA - Locatie: Utrecht
Verschil 50cc topends
Ik vraag me af hoeveel verschil er zit in 50cc top ends. Heb net een gewone ot 50 cilinder en zuiger gekocht, maar dat past niet icm mijn kop (skyteam). De ot zuiger is een stuk hoger en langer dan de skyteam zuiger.
Wat is het verschil tussen ot, nt en imi koppen en zuigers, en waarom? En wat past wel en niet met elkaar? Heeft er iets nog specifieke voordelen?
Wat is het verschil tussen ot, nt en imi koppen en zuigers, en waarom? En wat past wel en niet met elkaar? Heeft er iets nog specifieke voordelen?
Net pindakaas gegeten dus.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: Verschil 50cc topends
The simple answer: De drijfstang in een NT blokje is 3mm langer als een OT drijfstang. Daarom komt een OT zuiger uit de cilinder.
Genoeg onderwerpen hierover,
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
Misschien handig om de FAQ (http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=58&t=23213 bijvoorbeeld) uit te breiden met dat soort info, net als bami blokjes, cilinders en kopjes.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Alle bami, behalve non estart singa's, is NT.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Contacteer:
Ik bedoel ook gewoon verschillende koppen, zit soms aardig verschil in inlaat/uitlaat en kleppen enzo.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
ik denk dat het tijd word in een zuiger en drijfstang/krukas faQ en dat alle maal in 1 topic stouwen om het wat makkelijker te maken om ot/tt/nt en alle andere dingen wat er tussen zit
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Hier is toch al bizar veel over geschreven, het meeste staat ook al in de faq
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
maar er zijn vrij wijnig platjes bij naar mijn menig.ciebie schreef:Hier is toch al bizar veel over geschreven, het meeste staat ook al in de faq
zelf vind ik het altijd wel fijn veel plaatjes. ben nooit zoon goede lezer geweest.
ik praat niet alleen maar poep
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Contacteer:
Dat zeg ikbutt head schreef:ik denk dat het tijd word in een zuiger en drijfstang/krukas faQ en dat alle maal in 1 topic stouwen om het wat makkelijker te maken om ot/tt/nt en alle andere dingen wat er tussen zit
Neem bv al het topic van nicoscub van laatst. over 50 of 70 kop.
Ik heb een 50cc blok gekocht, maar er zit een 70 kop op ofzo :S.
Dus aan allen die het lezen. Wanneer je je kop open hebt, centimeter erbij en een net fotootje maken ?
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Dat is waar, maar dan moeten die plaatjes ook ergens staan waar ze de komende jaren niet verdwijnen.. niets zo vervelend als een faq met allemaal kruisjes
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Contacteer:
Die komen dan gewoon op de server. Zoals met alle faqmeuk de bedoeling isciebie schreef:Dat is waar, maar dan moeten die plaatjes ook ergens staan waar ze de komende jaren niet verdwijnen.. niets zo vervelend als een faq met allemaal kruisjes
MIJN OGENNNNNNNNNNNnielspbr schreef:Wat wil je weten; http://www.daikitana.com/Techinfo/Cylin ... /index.htm
-
Jeroen567
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: .
Honda ss50z '79 (jblm tank)
Honda ss50z '77 (rode tank)
Kaal ss50 Frame in opbouw - Locatie: Regio Utrecht
Even iets wat ik niet snap, als OT en NT beide 49cc zijn, end de diameter van de zuiger/cilinder is het zelfde, dan kan het niet anders zijn dan dat de slag ook het zelfde is tussen beide. Lijkt me dan dat het hoogte verschil in de zuiger zit en niet in de drijfstang.nielspbr schreef:The simple answer: De drijfstang in een NT blokje is 3mm langer als een OT drijfstang. Daarom komt een OT zuiger uit de cilinder.
J.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
jeej!KiP schreef:of in bijde
nou, hop..
Beide hebben slag 41.4
12v krukas heeft een 3mm langere drijfstang dan een 6v krukas en daardoor dus ook een 3mm kortere zuiger