Geen idee. We gaan het ontdekkenrobertsp schreef:Co2 flessen hoeven niet zo duur te zijn, kijk eens tussen de aquariumadvertenties? Heb zelf een 2.0 kg en 350 gram fles staan, maar zijn zulke flessen niet beetje weinig met lassen?
De honda triologie + 2 C-zakken chips
-
justinvos
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda C50-H (1971)
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2 - Locatie: Bunnik
Re: De honda triologie + 2 C-zakken chips
"Je moet niet denken, denken moet je aan koeien overlaten!"
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
Ach die goeie oude tijd.. Met experimenten manshoge flessen stikstof erdoorheen gejast. Leuk om te zien op de zuurstofmeter \o/
-
justinvos
- 4T-MSB addict
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2 - Locatie: Bunnik
Hahaharobertsp schreef:Ach die goeie oude tijd.. Met experimenten manshoge flessen stikstof erdoorheen gejast. Leuk om te zien op de zuurstofmeter \o/
Ja! "van proberen kun je leren" Zo zei de juf vroeger altijd
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Contacteer:
Nee nee, dat was hoogstaand academisch onderzoek 
Maar als je in weinig weken een complete opstelling moet bedenken en bouwen... Tja, dan zullen er wat onvolmaaktheden inzitten. Ding was niet echt luchtdicht enzo, maar lucht moest verdrongen worden (met name de waterdamp in de lucht) en dat kun je o.a. doen met stikstof, maar met een bak met meer gaten dan stoppen... Ja dat kan hard gaan
Maar als je in weinig weken een complete opstelling moet bedenken en bouwen... Tja, dan zullen er wat onvolmaaktheden inzitten. Ding was niet echt luchtdicht enzo, maar lucht moest verdrongen worden (met name de waterdamp in de lucht) en dat kun je o.a. doen met stikstof, maar met een bak met meer gaten dan stoppen... Ja dat kan hard gaan
-
justinvos
- 4T-MSB addict
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
haha.. Jaja 
Ja er blijven altijd wel wat dingen die je er niet zo snel uit kan halen. En dan kan het idd hard gaan!
Maar heb jij veel ervaring met lassen dan?
Ja er blijven altijd wel wat dingen die je er niet zo snel uit kan halen. En dan kan het idd hard gaan!
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
MIG lassen kan echt elke pannenkoek.. instelling voor stroomsterkte haal je desnoods van internet en draadsnelheid moet je op gevoel doen.
-
justinvos
- 4T-MSB addict
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
HahaEdo schreef:MIG lassen kan echt elke pannenkoek.. instelling voor stroomsterkte haal je desnoods van internet en draadsnelheid moet je op gevoel doen.
Een aap was het toch?
Eerst even leren voor tentamens, daarna een cursus aan mijzelf geven over; hoe te lassen!
-
Edo
Gewoon beginnen met een vlakke plaat, rupsen leggen. Al is dat met MIG misschien niet zo spannend; je krijgt wel het gevoel ervoor (hand langzaam voortbewegen, vaste afstand houden,etc.) Met elektrodes was het in het begin in ieder geval echt ff wennen.
Als je knappe rupsen kan leggen, kun je ook dingen aan elkaar bakken en braden
Als je knappe rupsen kan leggen, kun je ook dingen aan elkaar bakken en braden
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Contacteer:
I'd wish. Dit was een opstelling om de kristalstructuur van materialen te volgen aan de hand van de temperatuur, dit om het vriesdroog proces te kunnen optimaliseren voor een bepaalde kristalstructuur. Belangrijk voor de productie van medicatiejustinvos schreef:haha.. Jaja
Maar goed... lekker off-topic
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Contacteer:
Ik heb toch al 25 jaar ervaring met knappe rupsen leggen, maar dingen aan elkaar bakken en braden gaat nou nog niet echt super. (wilde vloeiend gebruikenEdo schreef: Als je knappe rupsen kan leggen, kun je ook dingen aan elkaar bakken en braden
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Als je een beetje rups kan leggen wil het nog niet zeggen dat je ook netjes twee dunne platen aan elkaar krijgt.
(voor mij is lassen alweer 20 jaar terug, nog steeds een streep op een vinger staan van een rvs-lasdraad die aan een tig toorts bleef hangen (auw) )
(voor mij is lassen alweer 20 jaar terug, nog steeds een streep op een vinger staan van een rvs-lasdraad die aan een tig toorts bleef hangen (auw) )
-
justinvos
- 4T-MSB addict
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
@ Robertsp Klinkt erg interessant, ondanks dat het off-topic is. Had ook scheikunde op de middelbare. Was altijd erg interessant (ondanks de docent
)
@ Edo we gaan eens kijken of het rupsen leggen lukt
Ik ga eerst eens oefenen op een kaal stukje met wat verschillende soorten lasmogelijkheden.
@ Nielspbr Oei, dat doet (deed) idd pijn. Wordt ook eeerugh heet. Heb mijn poten wel eens verbrand aan een stukkie ijzer dat ik net net de haakseslijper had doorgesneden.
Ik laat wel even weten hoe mijn laskunsten zijn geworden
@ Edo we gaan eens kijken of het rupsen leggen lukt
@ Nielspbr Oei, dat doet (deed) idd pijn. Wordt ook eeerugh heet. Heb mijn poten wel eens verbrand aan een stukkie ijzer dat ik net net de haakseslijper had doorgesneden.
Ik laat wel even weten hoe mijn laskunsten zijn geworden
-
Edo
Nja.. Via cursussen op school TIG kunnen uitproberen. MIG heb ik samen met Luuk en 4-persoons tandem gebakken en Elektrode heb ik zelf thuis, (budget kastje), maar dat lukt ook wel aardigrobertsp schreef:Ik heb toch al 25 jaar ervaring met knappe rupsen leggen, maar dingen aan elkaar bakken en braden gaat nou nog niet echt super. (wilde vloeiend gebruikenEdo schreef: Als je knappe rupsen kan leggen, kun je ook dingen aan elkaar bakken en braden).
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Maak je alleen maar gaten, ook met puntlassen, dan stroom lager zetten, maak je alleen maar klodders, meer stroom erop.
Blijft het teveel bobbelen en spetteren, dan meer gas Teveel gas is geen ramp voor de las, wel voor je portemonnee.
Brand een las niet lekker door maar geeft het steeds en korte vonk en vloeit het niet lekker, dan draadsnelheid verhogen, gloeit de draad alleen maar dan verlagen.
Wen jezelf ook aan om na het lassen de fles weer dicht te draaien.
Blijft het teveel bobbelen en spetteren, dan meer gas Teveel gas is geen ramp voor de las, wel voor je portemonnee.
Brand een las niet lekker door maar geeft het steeds en korte vonk en vloeit het niet lekker, dan draadsnelheid verhogen, gloeit de draad alleen maar dan verlagen.
Wen jezelf ook aan om na het lassen de fles weer dicht te draaien.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Contacteer:
Leuke info voor een F.A.Q. Die bestaat volgens mij nog niet wbt. lassen toch?