koppeling shakel problemen.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
justinvos
4T-MSB addict
Bezit: Honda C50-H (1971)
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2

Re: koppeling shakel problemen.

Bericht door justinvos »

Eric schreef:Een kapot tandwiel voel je wel tijdens het rijden. Ik ben ook niet anders gewend dat een c bak een beetje kraakt om naar de 2 te gaan. Zeker als je een beetje ongeduldig schakelt.

Kraken ja, maar een klap of veel rare geluiden oid zijn niet echt normaal lijkt mij.
Is het niet misschien het schakelbladje op de wals? Als hier iets krom of afgebroken is, lijkt het mij dat als je aan het rijden bent en dan van 1 naar 2 schakelt er ook wel iets mis kan gaan.
"Je moet niet denken, denken moet je aan koeien overlaten!"
Ben C50
4T-MSB addict
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Bericht door Ben C50 »

Op mijn bakbrommer heb ik ook een oud type c50 blok, waarbij je van zijn 1 eerst in zijn vrij moet en dan door naar zijn 2. Bij mij schakelt die soms ook met een klap. Die wordt dan steeds harder. Het helpt dan om de ketting weer eens wat te spannen. Blijkbaar zit er dan zoveel ruimte in de aandrijflijn dat het blokje met het andere toerental van de volgende versnelling een klap maakt tot aan het eind van de speling in de aandrijflijn. Extra geluid maakt het als de ketting zo los staat dat die door de schok tegen de kettingkast of achterbrug slaat. Staat jou ketting wat te los?
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Bezit: C50, CD50, Amigo
Contacteer:

Bericht door robertsp »

En sowieso moet je natuurlijk wel op de 'juiste' manier schakelen, de koppeling komt tenslotte automatisch op, dus als je je gas volledig dicht hebt zal hij ook hard koppelen?
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Nee, de koppeling kun je zelf bedienen door je pookje met beleid te gebruiken. Zo pomp je ook wheelies op 50cc; pookje in eerste versnelling naar beneden gedrukt houden, toerental laten opkomen en dan pookje laten schieten. Bam!
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Bezit: C50, CD50, Amigo
Contacteer:

Bericht door robertsp »

Ja, dat uiteraard wel, maar als jij dus je pedaal loslaat terwijl je gas dichtzit.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.
sindala
4T-MSB beginner
Bezit: c50

Bericht door sindala »

Het is opgelost.
Heb de koppeling laten stellen door iemand die er meer ''gevoel'' voor heeft. En hij schakelt nu goed,
Thanks voor alle hulp.
wie dit leest is een chinees.
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Mooi werk!
Plaats reactie