Dus, tips and tricks?
Tips and tricks voor beginnend Dax rijder?
-
Wincake
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Skyteam Daxje
Tips and tricks voor beginnend Dax rijder?
Ik heb pas geleden een Skyteam Daxje op de kop weten te tikken met een (zo is mij verteld) 85 cc cilinder erin, een grotere cilinderkop en een Mikuni carb die uit een 125cc'er kwam. Het ding loopt goed, en voor de kilometers (3600) was 350 euri geen prijs. Nou is mijn vraag: Zijn er tips voor beginnende dax rijders? Dingen die je echt moet vermijden? Zo weet ik dat ik vandaag bij iets kouder weer de motor lang moet laten warmdraaien, want zodra ik naar de eerste versnelling ga valt hij stil.
Dus, tips and tricks?
Dus, tips and tricks?
Re: Tips and tricks voor beginnend Dax rijder?
*Gooi er Goeie banden onder (als de originele er nog onder zitten, die zijn vooral met nat weer echt shit!)
*Bescherm de boel tegen roest!
*Langer warmdraaien bij koud weer zou in principe niet nodig moeten zijn (kan natuurlijk geen kwaad), maar ik zou als hij echt afslaat de carb. eens goed schoonmaken.
*Hou je benzine pijl in de gaten, het is op voor je het weet.(en op reserve kom je niet zo ver)
*Trek een opvallende jas/helm aan, op zo'n klein ding zien ze je snel over het hoofd,,,lol
*Voorzichtig remmen, je kunt over de kop als je je best doet
maar vooral,,,veel rijden en genieten
*Langer warmdraaien bij koud weer zou in principe niet nodig moeten zijn (kan natuurlijk geen kwaad), maar ik zou als hij echt afslaat de carb. eens goed schoonmaken.
*Hou je benzine pijl in de gaten, het is op voor je het weet.(en op reserve kom je niet zo ver)
*Trek een opvallende jas/helm aan, op zo'n klein ding zien ze je snel over het hoofd,,,lol
maar vooral,,,veel rijden en genieten
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
Wincake
- Bezit: Skyteam Daxje
Ik ga er zo snel mogelijk die Michelin S1 bandjes op gooien!*Gooi er Goeie banden onder (als de originele er nog onder zitten, die zijn vooral met nat weer echt shit!)
Er zit gelukkig een 5,5 liter tankje in, dus kan gigantische stukken rijden. met 1 op 35 als ik geluk heb 1 op 40, dus toch wel meer dan 200 km per volle tank. Nog meer ideeën? Trouwens, waar zit eigenlijk het oliereservoir? Stomme vragen, maar ik moet het toch ooit leren. Heb het gegoogled, maar niks gevonden.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
olie reservoir? die zit bij je rechter remhendel! wel hydraulische vloeistof in doen hoor 
de rest zit in je blokje
de rest zit in je blokje
-
lupomob
- 4T-MSB regular
- Bezit: Een heuze bami monkey
Schakel rustig de eerste paar dagen, even nadenken voordat je hem in een versnelling ttapt.
Je zal niet de eerste zijn die lang uit gaat omdat hij van zijn 2 hem terug ttapt in zijn 1 met volle toeren.
Vind je blok niet leuk en het remt erg hard af. Na een paar dagen schakel ke blknd en denk je er niet meer over na.
En voor.de rest.....big smile en gassen.
Je olie zit idd in je blok. aan de rechterkant bij je kickstarten zit het vul/peil punt.
Olie pijlen doe je.zonder dat je de pijlstok vast draait
Je zal niet de eerste zijn die lang uit gaat omdat hij van zijn 2 hem terug ttapt in zijn 1 met volle toeren.
Vind je blok niet leuk en het remt erg hard af. Na een paar dagen schakel ke blknd en denk je er niet meer over na.
En voor.de rest.....big smile en gassen.
Je olie zit idd in je blok. aan de rechterkant bij je kickstarten zit het vul/peil punt.
Olie pijlen doe je.zonder dat je de pijlstok vast draait
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
Die gaat stuk... Zelfs op een Novio 
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
lupomob
- 4T-MSB regular
- Bezit: Een heuze bami monkey
Haha die gaan stuk idd. richting de hdd kregen we een zooi van die vlaggetjes van auto,s maar die vlogen een aantal km later ook door.de lucht
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
op de dax blijven zitten tijdens het rijden.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
Gait
butt head schreef:op de dax blijven zitten tijdens het rijden.
CY80 en Moto Guzzi V7 Classic
-
marnix
- Bezit: Honda Novio
hoop 2takt meuk - Locatie: Wassenaar
- Contacteer:
dat hard remmen heb ik gemerkt ja, niet op mn plaat gegaan maar mn voor en achterwiel zaten precies boven elkaar 
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Dan was je al goed op weg! volgende keer rekening mee houden dusmarnix schreef:dat hard remmen heb ik gemerkt ja, niet op mn plaat gegaan maar mn voor en achterwiel zaten precies boven elkaar