Hallo, ik heb een nieuwe clignoteur gekocht bij CMSNL. Een clignoteur voor de SS50. Ik heb al een paar clignoteurs kapot gemaakt. Het is misschien raar maar de gemaakte opmerking in de vorige zin klopt misschien niet! Misschien concludeerde ik dat maar waren ze niet kapot. Ik heb het helemaal gehad met clignoteurs maar ik geef niet op. De situatie is als volgt. Met m'n oude clignoteur branden de knippers constant zwak. Sluit ik een immitatieclign. aan dan knipperen ze.
Omdat ik bang ben m'n nieuwe clign. kapot te maken en misschien dat m'n eerste orig. clign. nog goed is wil ik ze testen. Ik ben er geen voorstander van om de clign. gelijk te monteren. Ik wil een werkstukje maken. De gegevens zijn( die op de clign. staan) 6V 8Wx2 75c/m
Als ik nou een 6V gelaccu neem, op de plus de rode draad van de clign. aansluit en dan twee 6V8W lampjes parallel schakel tussen de grijze draad v.d. clign. en de min v.d. accu, dan zou, als alle onderdelen goed zijn, de lampjes toch moeten gaan knipperen?
En wat houdt 75c/m in?
art.nummer v.d. clignoteur is 38300-051-305.
Dank u.
clignoteur SS50
-
henkklompenhouwer
- 4T-MSB beginner
- Bezit: SS50
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Re: clignoteur SS50
Kijk hoe het op je brommer is geschakeld, alles staat in serie.
Maar ik snap niet wat het probleem is, stop gewoon een clignoteur in je brommer en rij ermee.
Maar ik snap niet wat het probleem is, stop gewoon een clignoteur in je brommer en rij ermee.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
*even het schema van een 6v monkey gechecked*
accu(+) => clignoteur => schakelaar li re => lampjes parallel => accu(-)
Jouw testopstelling zou moeten werken, alleen de schakelaar heb je op een ander plaats zitten, dat zou verder niets uit moeten maken.
75 clicks per minuut? (0,8s click)
accu(+) => clignoteur => schakelaar li re => lampjes parallel => accu(-)
Jouw testopstelling zou moeten werken, alleen de schakelaar heb je op een ander plaats zitten, dat zou verder niets uit moeten maken.
75 clicks per minuut? (0,8s click)
-
henkklompenhouwer
- 4T-MSB beginner
Ik heb dus een proefwerkje gemaakt van een elektrisch circuit. De opstelling was gelaccu pluspool naar rode draad clign., van grijze draad clign. naar twee parallel geschakelde lampjes van 6V8W en die dan aangesloten op de minpool van de accu.
Ik heb nu een nieuwe clign. gebruikt en het resultaat was gelijk aan m'n eerdere tests. Namelijk de lampjes branden continu zwak. Echter als ik een immitatie clign. gebruik knippert hij wel!
Ik heb wel eens een orig. clign. aangesloten op een accu zonder lampjes erbij en dan hoor je hem wel tikken!
Ik geloof dat m'n accu opgeladen moet worden.
Heeft iemand net zoiets als mij? Dus continu zwak brandende lampjes? Hoe kwam dat?
vriendelijk bedankt
Henk
Ik heb nu een nieuwe clign. gebruikt en het resultaat was gelijk aan m'n eerdere tests. Namelijk de lampjes branden continu zwak. Echter als ik een immitatie clign. gebruik knippert hij wel!
Ik heb wel eens een orig. clign. aangesloten op een accu zonder lampjes erbij en dan hoor je hem wel tikken!
Ik geloof dat m'n accu opgeladen moet worden.
Heeft iemand net zoiets als mij? Dus continu zwak brandende lampjes? Hoe kwam dat?
vriendelijk bedankt
Henk
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Wat is het voltage op de accu (gemeten)
-
henkklompenhouwer
- 4T-MSB beginner
De spanning is na een uurtje aan de oplader gezeten te hebben(gegevens oplader OUTPUT:DC 6V/12V 500mA) 7,07Volt. Na nog een uurtje is hij nou 7,3 Volt. Op de accu staat cycle use 7.20-7.50V