honda tt50 wil niet meer starten
honda tt50 wil niet meer starten
Hallo allemaal
Zal me eerst voorstellen ben nieuw hier namelijk.
Mijn naam is Arian ben 21 jaar en woon in hoogeveen
heb nu sinds een klein weekje een honda tt50 (foto's volgen nog wel)
Toen ik de brommer kocht heb ik er nog op gereden (reed goed alleen viel hij af en toe uit door ik denk al dat vuil uit de tank) totdat ik afgelopen zaterdag de tank en carb heb schoongemaakt daarna wou de brommer alleen nog maar starten met choke en nu helemaal niet meer.
compressie is goed
carb. is 2x grondig schoongemaakt
bougie heeft goeie vonk (wel kletsnat na een paar x trappen)
en als ik hem aantrap hoor je soms een knal uit de uitlaat..
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Groetjes Arian
Zal me eerst voorstellen ben nieuw hier namelijk.
Mijn naam is Arian ben 21 jaar en woon in hoogeveen
heb nu sinds een klein weekje een honda tt50 (foto's volgen nog wel)
Toen ik de brommer kocht heb ik er nog op gereden (reed goed alleen viel hij af en toe uit door ik denk al dat vuil uit de tank) totdat ik afgelopen zaterdag de tank en carb heb schoongemaakt daarna wou de brommer alleen nog maar starten met choke en nu helemaal niet meer.
compressie is goed
carb. is 2x grondig schoongemaakt
bougie heeft goeie vonk (wel kletsnat na een paar x trappen)
en als ik hem aantrap hoor je soms een knal uit de uitlaat..
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Groetjes Arian
-
justinvos
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda C50-H (1971)
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2 - Locatie: Bunnik
Re: honda tt50 wil niet meer starten
klinkt een beetje als een niet goed afgestelde carb. Misschien krijgt hij te weinig lucht --> duidt op de benzine die verbrand wordt in de uitlaat (vandaar de knal).
"Je moet niet denken, denken moet je aan koeien overlaten!"
bedankt voor de tip!
heeft iemand misschien wat meer info over afstelling carb (of een explosiefoto ofso)
kan het niet zo zijn dat de bobine kappot is?
heeft iemand misschien wat meer info over afstelling carb (of een explosiefoto ofso)
kan het niet zo zijn dat de bobine kappot is?
Zolang hij goed vonkt zou ik de bobine niet afschrijven. Misschien ligt een sproeier los in de carb, of heb je deze iets geruimd bij het schoonmaken. Ook even kijken of de bougie nog goed tussen de elektrodes vonkt. Na een paar keer goed verzuipen wil deze nog wel een naar het schroefdraad slaan en dan heb je ook rare effecten.
Weet je ook wat je vlotterniveau doet en of het kraantje nu goed doorloopt?
Weet je ook wat je vlotterniveau doet en of het kraantje nu goed doorloopt?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
Voor de gein met een andere bougie testen.
Heb soms alles in de hand gehad,en bleek de bougie!
iig alles testen.
Heb soms alles in de hand gehad,en bleek de bougie!
iig alles testen.
sproeier zit gewoon vast in de carb, heb die gewoon vastgedraaid.. schoonmaken met een tandenborstel in benzine gedaan.
bougie er ook uitgehad goed afgesteld en schoongemaakt en vonkt gewoon goed.
vlotterniveau, hoe kan ik die controleren?
kraantje loopt goed door krijgt zat (schone) benzine.
@iclaudius: ga ik proberen!
bougie er ook uitgehad goed afgesteld en schoongemaakt en vonkt gewoon goed.
vlotterniveau, hoe kan ik die controleren?
kraantje loopt goed door krijgt zat (schone) benzine.
@iclaudius: ga ik proberen!
-
justinvos
- 4T-MSB addict
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2 - Locatie: Bunnik
Bougie kan het idd ook nog aan liggen. Bobine zeker niet.
Afstelling van de luchtschroef is wel goed??
Als het een org sproeier is (+ standaard maat) dan moet je hem rond de 1 á 1.5 uitdraaien.
Doordat je hem schoongemaakt hebt, is de afstelling ook anders geworden!
Afstelling van de luchtschroef is wel goed??
Als het een org sproeier is (+ standaard maat) dan moet je hem rond de 1 á 1.5 uitdraaien.
Doordat je hem schoongemaakt hebt, is de afstelling ook anders geworden!
heb hiervoor een 2takt gehad dus dit is allemaal wat anders voor mij..
maar voor de duidelijkheid, binnenin de carb zit de sproeier toch? met allemaal hele kleine gaatjes aan de zijkant..?
aan de buitenkant heb je 2 schroefjes met veertjes erachter 1 is de luchtschroef (puntige uiteinde) en de ander (met dat platte uiteinde) is voor het stationair toerental toch?
ik dacht namelijk dat ik die naaldsproeier anderhalf slag terug moest draaien..
maar voor de duidelijkheid, binnenin de carb zit de sproeier toch? met allemaal hele kleine gaatjes aan de zijkant..?
aan de buitenkant heb je 2 schroefjes met veertjes erachter 1 is de luchtschroef (puntige uiteinde) en de ander (met dat platte uiteinde) is voor het stationair toerental toch?
ik dacht namelijk dat ik die naaldsproeier anderhalf slag terug moest draaien..
-
justinvos
- 4T-MSB addict
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
In de carbs met het "bakje" onderaan (die vastgehouden wordt door een klip) zit hij idd in de carb.
De schroef van de naaldsproeier moet je indraaien (gewoon vast).
Dan zie je 2 schroefjes naast elkaar. 1 stationair andere lucht. Deze draai je 1-1.5 uit en kijk je hoe je brommer start. Zonodig bijstellen (meer / minder lucht). Misschien is de FAQ een oplossing hoe je er één moet afstellen ;P
De schroef van de naaldsproeier moet je indraaien (gewoon vast).
Dan zie je 2 schroefjes naast elkaar. 1 stationair andere lucht. Deze draai je 1-1.5 uit en kijk je hoe je brommer start. Zonodig bijstellen (meer / minder lucht). Misschien is de FAQ een oplossing hoe je er één moet afstellen ;P
Die met dat puntige uiteinde is meestal je stationair. Die punten zijn er zodat je vingers ook grip hebben op deze schroef, zodat je makkelijk het stationair af kan stellen.
Ik neem aan dat er 2 sproeiers in de Carburateur zitten. Een hoofdsproeier waar ook de naald van de gasschuif in komt en een stationair sproeier. De zitten vaak vlak naast elkaar. De doorlaat van een sproeier krijg je niet schoon met een tandenborstel en het gaatje van de stationair sproeier is zeer klein. De kan je vaak wel doorblazen of doorprikken met een draad van een oude binnenkabel.
Als je de stationairschroef IN draait, moet je even aan je gashendel draaien. Dan gaat de schuif omhoog en heb je minder/geen kans dat je een duts in de schuif draait.
Ik neem aan dat er 2 sproeiers in de Carburateur zitten. Een hoofdsproeier waar ook de naald van de gasschuif in komt en een stationair sproeier. De zitten vaak vlak naast elkaar. De doorlaat van een sproeier krijg je niet schoon met een tandenborstel en het gaatje van de stationair sproeier is zeer klein. De kan je vaak wel doorblazen of doorprikken met een draad van een oude binnenkabel.
Als je de stationairschroef IN draait, moet je even aan je gashendel draaien. Dan gaat de schuif omhoog en heb je minder/geen kans dat je een duts in de schuif draait.
Eric, ik denk dat arian bdoelt dat de afstelschroef voor het mengsel 'gepunt" is en die voor stationair "plat" , en daar gelijk in heeft.
Oowja, natuurlijk...
allemaal bedankt voor het meedenken, hij doet t weer!
bougie nog een x eruitgehaald en grondig(er) schoongemaakt luchtfilter hetzelfde. starten lopen..
nu is alleen met het rijden een dikke blauwe rookwolk te zien uit de uitlaat. is dit van het lange stilstaan (af en toe een kort ritje waar de motor niet warm van werd) of verbruikt hij olie?
bougie nog een x eruitgehaald en grondig(er) schoongemaakt luchtfilter hetzelfde. starten lopen..
nu is alleen met het rijden een dikke blauwe rookwolk te zien uit de uitlaat. is dit van het lange stilstaan (af en toe een kort ritje waar de motor niet warm van werd) of verbruikt hij olie?
Misschien zitten de veren een beetje vast van het stilstaan, maar iets versleten ligt meer voor de hand. Gewoon even rijden en kijken wat hij doet. Wel het oliepeil goed in de gaten houden!!
Als hij blijft roken kan overwegen of je daar vrede mee hebt en het benoemt als karakter, of je zoekt een nieuwe zuigerset en je laat de cilinder honen.
Als hij blijft roken kan overwegen of je daar vrede mee hebt en het benoemt als karakter, of je zoekt een nieuwe zuigerset en je laat de cilinder honen.
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
Mooi zoArian schreef:allemaal bedankt voor het meedenken, hij doet t weer!
Hou inderdaad goed je olieverbruik in de gaten.