Honda ss50e k0 keuring

Hier kun je praten over je honda.
Eric
zoomerlover
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Honda ss50e k0 keuring

Bericht door Eric »

Erik? Die heeft mij ook een keer geholpen :D
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Mitlander
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Mitlander »

Zou heel goed kunnen :mrgreen: , weet het niet 100% zeker..
justinvos
4T-MSB addict
Bezit: Honda C50-H (1971)
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2

Bericht door justinvos »

toeval. ik was donderdag ook in nieuwegein om mijn CD te keuren. Nogmaal zeiken ze altijd, maar nu had ik ook een chille vent. 15 minuutjes en ik was klaar! Grote aanwinst voor de RDW. Eens een keurmeester die niet loopt te zeiken!!!
"Je moet niet denken, denken moet je aan koeien overlaten!"
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

justinvos schreef:toeval. ik was donderdag ook in nieuwegein om mijn CD te keuren. Nogmaal zeiken ze altijd, maar nu had ik ook een chille vent. 15 minuutjes en ik was klaar! Grote aanwinst voor de RDW. Eens een keurmeester die niet loopt te zeiken!!!
als je maar met een heel erg hard glimmend brommertje aan komt dan zie je ook bijna gelijk de keurmeesters gaan glimmen.
atans dat was bij mijn ss50. bij mijn dax die wat minder glom moesten ze een nummertje van het frame nummer kaal maken.
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
August
4T-MSB regular

Bericht door August »

Als je laat zien dat je rijwiel in orde is dan zal het sneller en beter gaan. Als hij helemaal glimt dan komt dat misschien ook direct goed over. Bij twijfel zullen ze toch altijd grondig kijken, of hij nu glimt of niet.

Ik heb aansluitend een vraag: ik lees in dit topic dat bouwjaar aantonen voor 1974 niet per se noodzakelijk is?
Ik heb een Dax staan uit België voor motokeuring, weliswaar met papiertje, maar is helaas het bouwjaar niet meer te lezen. Ik heb wel enige informatie m.b.t. het framenummer waardoor ik weet dat deze uit 1974 is, maar moet ik dit dan nog hard maken of niet?
Daxje staat al helemaal technisch in orde, ik wil alleen niet voor niets de tijd uittrekken om naar het keuringsstation te gaan.
NIX schreef:heb nog een verlengde pukkel op een imi vliegwiel liggen. Moet ik alleen nog een SS bij bouwen.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Ze willen dat je ongeveer kunt aangeven wat het bouwjaar is. Als ie van voor '74 is, moet je dat nog steeds aannemelijk maken. Ik weet niet beter dan dat je altijd duidelijk moet kunnen maken van wanneer het ding is. Lijsten van de site en van het forum zijn goed genoeg.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
August
4T-MSB regular

Bericht door August »

Belgische nummers zijn wel weer anders, maar gezien het aantal cijfers is waarschijnlijk al wel duidelijk dat hij van voor 75 is. Ik ga kijken hoeveel info ik heb en misschien ga ik wel gewoon. Dax is van een Belg dus hoe eerder hij weer klaar en terug geëxporteerd is hoe beter.
NIX schreef:heb nog een verlengde pukkel op een imi vliegwiel liggen. Moet ik alleen nog een SS bij bouwen.
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

Mogelijk is er verwarring ontstaan over dat wordt gezegd dat 1974 niet meer van belang is. Het is nu 1998.
Voorheen moest je brommer van voor 1974 zijn voor motorkeuring, nu voor 1998. Maar je moet nog steeds het bouwjaar aantonen.
August
4T-MSB regular

Bericht door August »

Dacht ik ook al, maar zolang we niks horen van Honda België moeten we het maar d.m.v. lijsten proberen of vergelijkbare daxen waarvan bj. wel bekend is.
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

NIX schreef:Ze willen dat je ongeveer kunt aangeven wat het bouwjaar is. Als ie van voor '74 is, moet je dat nog steeds aannemelijk maken. Ik weet niet beter dan dat je altijd duidelijk moet kunnen maken van wanneer het ding is. Lijsten van de site en van het forum zijn goed genoeg.

dan begin ik me toch af te vragen waarom mijn cd65 het bouwjaar 1965 heeft mee gekregen. bij aan koop was er geen enkel papiertje of iets aanwezig. aan de hand van de onder delen zou je hem bouwjaar begin 1970 geven.
als je aan het zoeken komt zal het me ook helemaal niets verbazen dat de cd officieel in begin 70 is gebouwd.
misschien komt het wel door dat ik coos de opdracht heb gegeven zo oud mogelijk :)
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

De RDW heeft ook haar eigen gegevens en kan in andere databases kijken. Zo komen ze vaak ook aan een bouwjaar dat afwijkt van wat wij denken dat het is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
August
4T-MSB regular

Bericht door August »

We hebben uiteindelijk van Honda de gegevens gekregen. Bleek toch eentje uit 1976 te zijn. Vanmorgen gekeurd en alles in orde (72cc op kenteken).
Ronaldo
4T-MSB addict
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina

Bericht door Ronaldo »

1976 - dus zo'n mooie blauwe plaat erop i.p.v. zo'n gele?
August
4T-MSB regular

Bericht door August »

Als je dat wilt moet je dat van tevoren bij de balie kenbaar maken dat je een historisch kenteken wilt. In dit geval is het nutteloos, omdat ik de brommer na ontvangst van kentekenpapieren direct weer uitvoer, dan kan de eigenaar er in België legaal als motor mee rijden.
Plaats reactie