Alvorens ik de boel open schroef graag jullie expertise:
Mijn C50 start slecht na een dag of langer stilstaan. Wanneer deze eenmaal heeft gelopen en b.v. 3 uur later weer wil starten is het geen probleem. Een ander verschijnsel is, dat wanneer ik de brommer
een beetje scheef houdt , deze dreigt af te slaan. Ook komt het voor na een stukje vol gas de brommer afslaat
Kleppen ,etc. ontsteking ( cdi )staan / is goed. Heb overigens een valstroom carburateur.
Zou dit het gevolg kunnen zijn van een te laag vlotterniveu. Heb hier trouwens nooit aangezeten.
Setup is 50cc 17mm car.
te laag vlotterniveau ?
-
Fast Eddie
- Frequent 4T-MSB visitor
-
justinvos
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda C50-H (1971)
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2 - Locatie: Bunnik
Re: te laag vlotterniveau ?
Klinkt naar mijn mening een slechte afstelling stat/lucht.
Is het een org Keihin carb of een immi?
Welke kleur is je bougie (witachtig, koffiebruin, zwart)?
Is het een org Keihin carb of een immi?
Welke kleur is je bougie (witachtig, koffiebruin, zwart)?
"Je moet niet denken, denken moet je aan koeien overlaten!"
-
Fast Eddie
Betreft een immi carb. Bougie is koffie met melk. Heb carburateur al even open gehad, en er zat maar een heel klein beetje peut in.
Heb vlotter inmiddels een tandje hoger gezet. Tot nu toe is het in 1x starten. Heb verder nog niet gereden, dus kan het uitvallen na een stukje vol gas nog niet checken. Zal iid ook even de afstelling mengsel checken.
Heb vlotter inmiddels een tandje hoger gezet. Tot nu toe is het in 1x starten. Heb verder nog niet gereden, dus kan het uitvallen na een stukje vol gas nog niet checken. Zal iid ook even de afstelling mengsel checken.
-
justinvos
- 4T-MSB addict
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2 - Locatie: Bunnik
Die koffiekleur wijst op een goede afstelling...
Dat er maar een beetje benzine in je vlotterbak zat, kan kloppen. Benzine is vluchtig, waardoor het snel verdampt.
Om dit te controleren (dat er idd maar weinig benz in je bakje komt) moet je eerst ff je benzkraan open doen, ff wachten, daarna dicht, en dan je carb openhalen.
Het kan ook aan je immi carb liggen. Ik heb zelf ervaring met 2 verschillende valstr.carb, en die zijn niet al te best..
Die van mij ging stotteren in hoge toeren/snelheden. Ik heb toen een org. valstr.carb gekocht en daarna reed mijn C'tje prima!!
Misschien is je sproeier een beetje verstopt of krijgt ie valse lucht?
Ik zou sowieso eerst even controleren of je brommer het nu wel goed doet!
Dat er maar een beetje benzine in je vlotterbak zat, kan kloppen. Benzine is vluchtig, waardoor het snel verdampt.
Om dit te controleren (dat er idd maar weinig benz in je bakje komt) moet je eerst ff je benzkraan open doen, ff wachten, daarna dicht, en dan je carb openhalen.
Het kan ook aan je immi carb liggen. Ik heb zelf ervaring met 2 verschillende valstr.carb, en die zijn niet al te best..
Die van mij ging stotteren in hoge toeren/snelheden. Ik heb toen een org. valstr.carb gekocht en daarna reed mijn C'tje prima!!
Misschien is je sproeier een beetje verstopt of krijgt ie valse lucht?
Ik zou sowieso eerst even controleren of je brommer het nu wel goed doet!
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
zo vluchtig is benzine ook weer niet hoor, mooiste zou zijn als je een stukje gaat vol gas gaat rijden en wanneer hij stopt meteen de kraan dicht gooit en vlotterbakje eraf haalt..
maar dat gaat waarschijnlijk niet, dus gewoon stukje gaan rijden nu.. en nog iets bijstellen als het probleem blijft! verder geen problemen met rijden?
maar dat gaat waarschijnlijk niet, dus gewoon stukje gaan rijden nu.. en nog iets bijstellen als het probleem blijft! verder geen problemen met rijden?
-
justinvos
- 4T-MSB addict
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Als de brommer één dag stil staat (dus niet gereden én niet benzkraan open) dan is mijn theorie mogelijk. Als je wel gereden hebt, dan is het idd niet mogelijk!ciebie schreef:zo vluchtig is benzine ook weer niet hoor, mooiste zou zijn als je een stukje gaat vol gas gaat rijden en wanneer hij stopt meteen de kraan dicht gooit en vlotterbakje eraf haalt..
Gewoon ff stukje rijden!
-
Fast Eddie
Ff een weekje geen tijd voor de ploffiets gehad, maar inmiddels al even gereden en heb geen last meer uitvallen na een stukje volgas. Ook
het starten na een aantal dagen is 1 of 2x kicken. Vlotter stond dus daadwerkelijk te laag. Vraag me nu wel of wat de std vlotterhoogte van een valstroom 17mm is bij 50cc. Staat bij mij nu op het hoogste pinnetje.
het starten na een aantal dagen is 1 of 2x kicken. Vlotter stond dus daadwerkelijk te laag. Vraag me nu wel of wat de std vlotterhoogte van een valstroom 17mm is bij 50cc. Staat bij mij nu op het hoogste pinnetje.