Hallo,
Ik zag op marktplaats een complete 86cc set voor een skyteam blok. Nu stond er bij dat het een lange slag (69mm) is.
Wat betekent dit? Is het dan wel gewoon te monteren op een skyteam blok? Is dat voor een beginner als mij zelf te monteren?
Groet
Arend
86cc lange slag op skyteam blok
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
Re: 86cc lange slag op skyteam blok
Hallo Arend,
je hebt nu waarschijnlijk een korte slag blok, met een cylinder die 63mm hoog is (de afstand tussen motorblok en cylinderkop). Om een 86cc langeslag blok te maken van je huidige blok heb je nodig:
-Langere tapeinden
-Langere nokkenasketting
-Langeslag krukas
-Andere bevestigingsbeugel voor je uitlaat
Ik weet niet in hoeverre de set die je opgezocht hebt compleet is.
Voor een beginner is dit best een hele klus, je moet namelijk je hele blok openmaken.
Ik raad je aan om een kant-en-klaar blok met meer cc`s te kopen. Dit is in de meeste gevallen goedkoper, en een stuk beter behapbaar voor een beginner.
Een andere optie is nog een grotere cylinder (72cc, 85cc, 88cc (deze cylinders zijn ook 63mm hoog alleen een grotere boring)) te monteren, dit is nog te doen met wat basisvaardigheden.
je hebt nu waarschijnlijk een korte slag blok, met een cylinder die 63mm hoog is (de afstand tussen motorblok en cylinderkop). Om een 86cc langeslag blok te maken van je huidige blok heb je nodig:
-Langere tapeinden
-Langere nokkenasketting
-Langeslag krukas
-Andere bevestigingsbeugel voor je uitlaat
Ik weet niet in hoeverre de set die je opgezocht hebt compleet is.
Voor een beginner is dit best een hele klus, je moet namelijk je hele blok openmaken.
Ik raad je aan om een kant-en-klaar blok met meer cc`s te kopen. Dit is in de meeste gevallen goedkoper, en een stuk beter behapbaar voor een beginner.
Een andere optie is nog een grotere cylinder (72cc, 85cc, 88cc (deze cylinders zijn ook 63mm hoog alleen een grotere boring)) te monteren, dit is nog te doen met wat basisvaardigheden.
Life is too short for lousy coffee.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Het belangrijkste voor een 86cc zit er niet bij, de krukas. (= overigens hetzelfde als van de 107cc versie)
-
arend17
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Skyteam St50-3 Enduro wegens geldgebrek.
Spaart voor CB50 - Locatie: Winterswijk
Moet ik als ik een 85cc cilinder(wil ik perse) koop die passend is voor mijn blok ook nog een 70 kop kopen of kan het wel met de standaard kop. Het gaat mij vooral om de trekkracht en ik vind 75/80 (hij loopt nu 65 met heel veel toeren) een mooie top.
-
leon
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Ss50 '74
C70 '70
Yamaha XT500 '81
Benelli Tornado '71
HD WLC '43
HD FXD '02 - Locatie: Dalfsen
85cc voor 50 kop een eigenlijk een beetje overkill, je hebt dan veel compressie en je krukas gaat dat niet lang volhouden.
het beste is gewoon om een 70 kop aan te schaffen
het beste is gewoon om een 70 kop aan te schaffen