Rene's SS50 en C50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
koen 50
4T-MSB addict
Bezit: een stoel

Re: Rene's SS50z K3 (filmpje toegevoegd)

Bericht door koen 50 »

strak ding! houwe zo! oja en klepjes maar dat loopt wel los denk ik. :mrgreen:
jeuj!
Rene77
4T-MSB regular
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50

Re: Rene's SS50z K3 (filmpje toegevoegd)

Bericht door Rene77 »

Vandaag weer een nieuwe mijlpaal bereikt !

Langzaam aan ben ik mijn SSje naar een betere staat aan het brengen, origineel hoeft het van mij allemaal niet zo nodig maar netjes en functioneel moet het wel zijn.

Onlangs heb ik met Dennis zitten mailen over het bestellen van nieuwe velgen en spaken, de oude ware namelijk geen gezicht meer. Uiteindelijk maar de knoop doorgehakt en er direct echt werk van gemaakt dwz: boutjes en moertjes laten verzinken, nieuwe remblokjes, buddy, remkabel, lagers, velglinten, keerringen, binnenbandjes en Conti go's. Naven gepolijst en vorige week dinsdag naar Dennis gebracht om te laten spaken. "Wanneer denk je ze klaar te hebben ?" "Wanneer wil je ze terug hebben ?" "Als het kan zo snel mogelijk" en zo liep ik donderdag met een setje nieuwe wielen de deur uit bij Dennis. :mrgreen:

Thnx Dennis ! Ziet er geweldig uit !!!!!

Vervolgens zou ik vrijdag in de ochtend mijn verzinkte meuk ophalen .... Niet dus want meneer toch even geen tijd, terwijl we toch echt een afspraak hadden. Jammer want ik had een heel weekend gepland staan :| vandaag de boel gehaald en toen was meneer een remarm kwijt geraakt :evil: gelukkig zat deze in een of andere pijp die inmiddels bij de sociale werkplaats lag - en nu komt het - bij mij om de hoek :lol: dus toch alles compleet gekregen.

Inmiddels had ik de bandjes er al omheen zitten en moest dus alleen maar de wielen erin hangen en de nodige boutjes en moertjes vast maken en vlammen dat ding. Wat een verschil zeg !!

Heerlijk bochtjes sturen, geen gezwabber, geen gehobbel een verademing. In alle enthousiasme ben ik even vergeten wat kiekjes te schieten maar die komen morgen hoop ik.
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object
PBR
4T-MSB beginner
Bezit: Skyteam PBR

Re: Rene's SS50z K3

Bericht door PBR »

Mooi werk hoop ook zulk mooi resultaat neer te zetten met mijn PBR.
Rene77
4T-MSB regular
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50

Re: Rene's SS50z K3

Bericht door Rene77 »

De foto's :mrgreen: :mrgreen:
Bijlagen
PHOTO_1332859835539.jpg
PHOTO_1332859807036.jpg
Rene77
4T-MSB regular
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50

Re: Rene's SS50z K3 én C50

Bericht door Rene77 »

Na wat zoeken en een paar brommertjes te hebben gezien ben ik tegen een mooie C50 aan gelopen. NL frame is in redelijk goede staat. Geverfd .... heel lelijk zelfs maar toch niet mijn kleur dus dat heb ik voor lief genomen. Volgens de vorige eigenaar is het blokje een keer gereviseerd maar heeft sinds '94 niet meer gelopen. Inmiddels loopt ie wel, netjes ook maar starten blijft nog lastig. Gedurende de zomermaanden wil ik deze C opknappen, zij (meisje) hoeft niet in top staat te zijn maar vrij van roest en in een goede kleur en bij voorkeur voor zo min mogelijk geld (zit allemaal in mijn SS :mrgreen: )

Op het moment heb ik geen papieren bij de brommer, wel een verkoopverklaring en bewijzen dat hij eerder verzekerd is geweest. Het RDW topic moet ik nog even doorfietsen maar ik verwacht niet al te veel problemen. Tips zijn overigens altijd welkom want ben nog redelijk onervaren met het keuren van bromfietsen.

Verder ben ik aangenaam verrast dat een brommertje wat zo lang stil heeft gestaan (BJ '68 en sinds '94 in de schuur) zo lekker kan rijden. Op de SS heb ik een hoop lol maar het rijdt geweldig !! De semi automaat is even wennen maar rijdt heerlijk soepel daarna.

Foto's zal ik af en toe eens plaatsen, verwacht geen gesplitste blokken ed maar dit wordt gewoon een lekker rij brommertje voor de leuk :mrgreen:
Bijlagen
C50.JPG
Daan
4T-MSB regular
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA

Bericht door Daan »

Lekker bezig! Goede keus :mrgreen:
Stond deze niet pas op marktplaats? Wel magneetje meegenomen?
Wat voor kleur gaat ie worden?
Oh, enneh volgens mij zijn NL ceetjes van '71.. :wink:
Net pindakaas gegeten dus.
Rene77
4T-MSB regular
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50

Bericht door Rene77 »

Yep stond inderdaad op marktplaats en magneetje had ik bij me. Er was ook bij de verkoper wat twijfels over het bouwjaar maar wil nog kijken of ik via de RDW of Honda NL wat meer info kan achterhalen. Moet zowiezo ivm kenteken straks. Ik denk dat de kleur straks mat zwart zal worden, weinig origineel maar een makkelijke kleur om zelf te spuiten.
Eric
zoomerlover
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Bericht door Eric »

IS het wel een nl frame, of is er ooit een nieuw achterkantje op gezet? Ik kan het niet goed zien, maar het lijkt er namelijk op dat deze een vaste achterlichtsteun heeft en een NL frame heeft dat nooit gehad.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Eric
zoomerlover
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Bericht door Eric »

Dat zeg ik ook...
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Daan
4T-MSB regular
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA

Bericht door Daan »

Eric schreef:IS het wel een nl frame, of is er ooit een nieuw achterkantje op gezet? Ik kan het niet goed zien, maar het lijkt er namelijk op dat deze een vaste achterlichtsteun heeft en een NL frame heeft dat nooit gehad.
Hm, heeft verder wel alle blitse features van een NL cee, en aangezien zo'n ulo al sneuvelt als je er hard naar kijkt zal het wel alleen het kontje zijn dan :wink:
Ben benieuwd naar de voortgang :)
Net pindakaas gegeten dus.
Rene77
4T-MSB regular
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50

Bericht door Rene77 »

Ik denk dat het wel een NL frame is, nu bent ik zeker geen kenner maar in de faq staan hier wat aanwijzingen voor. Onderstaande heb ik eruit gehaald en hierdoor lijkt het mij een NL frame. Niet dat ik hier wakker van zal liggen ..... Als ik maar een kenteken krijg :)

Typegoedkeur plaatje aanwezig en lijkt ori.
Ulo zit erbij, steun is wel gepuntlast maar ziet er wel erg goed uit voor zijn leeftijd dus kan vervangen zijn.
Trappers zitten erbij.
L frame nummer
Schakelpatroon 1 N 2 3
Brommer was origineel groen
Tank zit met 4 bouten vast

Morgen eens goed naar de pinkers kijken want die doen nog even niks, zelfs niet op spanning. Relais staat wel te tikken en lampjes zijn in orde.
Rene77
4T-MSB regular
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50

Bericht door Rene77 »

Ben rustig de Cee uit elkaar aan het trekken, moet wel want echt ruimte in mijn schuurtje heb ik niet meer. Vork eruit, wielen eruit, blok eraf en schuren maar. Ga er wel de tijd voor nemen want geld om echt volle bak aan de slag te gaan heb ik toch even niet. Maarrrr.... wel alvast een tipje van de sluier. Heb van de week bij de bouwmarkt een spuitbus gekocht en in ieder geval een fatsoenlijke basis te leggen.
Bijlagen
DSC04933.JPG
Op de foto komt niet echt lekker over maar het is echt een mooi kleurtje. Helemaal als je de teller erin laat zakken ;)
Op de foto komt niet echt lekker over maar het is echt een mooi kleurtje. Helemaal als je de teller erin laat zakken ;)
DSC05003.JPG
Nicoscub
bamilover
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Contacteer:

Bericht door Nicoscub »

Hee Rene zag je in Zoetermeer rijden op de ss samen met je dap maatje, jou hoorde ik van ver al aankomen en de dap niet! Blijft mooi dat 4takt geluid!
Was in de buurt van het Noord Aa meer, in een bocht bij een brug, wij waren op de fiets helaas maar onze kleine meid van 7 maanden kan nog niet op de brommer helaas!
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding
Mano
Krasser
Bezit: CD50

Bericht door Mano »

Rene77 schreef: Heb van de week bij de bouwmarkt een spuitbus gekocht en in ieder geval een fatsoenlijke basis te leggen.
Afbeelding

Hee, die ken ik (zit ook op mijn balkon hek,een paar fietsen en stukken van de CD)
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding
Rene77
4T-MSB regular
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50

Bericht door Rene77 »

Nicoscub schreef:Hee Rene zag je in Zoetermeer rijden op de ss samen met je dap maatje, jou hoorde ik van ver al aankomen en de dap niet! Blijft mooi dat 4takt geluid!
Was in de buurt van het Noord Aa meer, in een bocht bij een brug, wij waren op de fiets helaas maar onze kleine meid van 7 maanden kan nog niet op de brommer helaas!
Haha ! Volgende keer zal ik zwaaien naar je :mrgreen: . Was heerlijk weer om ff te rijden vandaag. Die kerel op die KS50 is een collega/vriend van me en ook helemaal gelukkig met zijn brommer. Ik ben vanuit Capelle naar Leidschenveen gereden, daar samen een tochtje gemaakt en toen verder gereden naar Scheveningen en via Rijswijk, Delft, R'dam weer naar huis 130 heerlijke km's gereden :wink: Volgende keer als ik die kant op kom bel ik ff :D
Plaats reactie