Gaten dichten C frame

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Daan
4T-MSB regular
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA

Gaten dichten C frame

Bericht door Daan »

Dit staat al een paar jaar in de schuur, en ik denk er nu over om dit barrel zonder budget weer een beetje toonbaar te maken als stadsbrommertje of zo (andere c staat nu altijd buiten en daar wordt ie ook niet beter van).
Heb de meeste onderdelen om hem weer een 'normale' c te maken wel liggen, maar de achterkant van het frame ziet er echt enorm beroerd uit (zie foto). Bij het bevestigingsoogje van de buddy zit een flink gat.
Afbeelding

Weet iemand hoe dit makkelijk een beetje dicht te maken is? Lassen kan ik niet en heb ik het spul niet voor en plamuur zal wel niet blijven zitten of wel? Iemand een tip?
Net pindakaas gegeten dus.
jeroenhonda
4T-MSB regular
Bezit: Chaly en monkey z50j1

Re: Gaten dichten C frame

Bericht door jeroenhonda »

Wil je het echt netjes hebben, zul je toch echt met het lasapparaat aan de slag moeten vrees ik
Eric
zoomerlover
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Bericht door Eric »

Polyester matjes...... Voor de vorm of wat dan ook(steviger zal het niet worden) kan je er ook een blikje bier in verwerken :D :D :mrgreen:
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Daan
4T-MSB regular
Citroën GSA

Bericht door Daan »

Ja, maar dat was ik dus juist ff niet van plan. Ik wil hem nu gewoon met een spuitbus en een een paar knaken er van een afstandje een beetje redelijk uit laten zien zodat ik niet helemaal dakloos lijk als ik langs brom. Als ik over een paar jaar een salaris en een spaarrekening heb dan ga ik met zo'n ding wel een keer een lasser aan het werk zetten, voordat ik er doorheen zak kunnen er nog wel een paar seizoenen buiten staan overheen.

Polyester matjes heb ik wel eens iets van gezien geloof ik... zoiets zoek ik wel ongeveer, enig idee hoe het werkt? Gewoon bij een bouwmarkt te krijgen ofzo?
Dennis
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Dennis »

Mooi he, die reparatiestukken :wink:

Maar dat gekloot met polyester kost ook gewoon geld en tijd natuurlijk.
Wel minder dan investeren in nieuw metaal, maar ik zou toch even doorsparen
dan, en iemand hier op het msb lief aankijken voor het inlassen.

Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''
Eric
zoomerlover
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Bericht door Eric »

De bouwmarkt heeft dit. Mooi werk, knetterhard en je wordt heerlijk high tijdens het werken ermee.

Dennis heeft hele mooie reparatie stukken.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Skiller
4T-MSB regular
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750

Bericht door Skiller »

Wat Dennis zegt en als ik de prijs van de achterkantjes zo zien lijkt het mij niet te lonen om met polyester in de weer te gaan.
Het vervelende van Polyester is dat de ondergrond (bij goed gebruik) geheel stof/roest/rotzooi vrij moet zijn. Ook moet je een aardig stukje overlap hebben wil het voldoende hechten.
Na een laag fijn polyster (1e aanschaf) aan de binnenkant zul je er 2 met grofmazig en dik materiaal (2e aanschaf) overheen moeten anders waait het er zo uit. Daar komt dan de hars bij mocht je deze loskopen of bij een van de eerdere aanschaffen meenemen. Het geheel afwerken met polyester plamuur (3e aanschaf) en dan na lang laten uitharden en veel schuren ben je klaar tot de eerste bobbel met een beetje pech de boel losmaakt.

Het aanschaffen van je materiaal op een gunstige manier is al de helft van het staalwerk.
De tijd zal om en nabij hetzelfde zijn, het resultaat qua stevigheid en zicht zeker niet.
Lassen zal hier vast wel voor je kunnen worden gedaan.
Daan
4T-MSB regular
Citroën GSA

Bericht door Daan »

Haha... ik zie het al..
Dan wordt het denk ik verfje erover, beenkap erop en met de lelijke kant tegen een muur parkeren.

Zijn inderdaad hele mooie reparatiestukken. Dat had er veel eerder moeten zijn, ben bang dat ze toch voor veel ceetjes te laat zijn gekomen...
Hou er maar eentje apart, dan kom ik er als ik ben afgestudeerd en een inkomen heb eentje halen! :wink:
Mano
Krasser
Bezit: CD50

Bericht door Mano »

Daan schreef: Hou er maar eentje apart, dan kom ik er als ik ben afgestudeerd en een inkomen heb eentje halen! :wink:
Gewoon ouwe kleren aan, die het hele weekend aanhouden zodat ze/en je, goed naar bier en rook stinken,hand ophouden en een paar liedjes zingen op Hoog Catharijne , en je hebt zo'n kontje zo bij elkaar :mrgreen:
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding
Dennis
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Dennis »

Mano heeft er verstand van, zo heeft ie zijn honda ook gefinancierd :lol:
''UNOX MAN''
Mano
Krasser
Bezit: CD50

Bericht door Mano »

Eg wel, wel twee brommers ook, :mrgreen: Wel uitkijken voor "echte" zwervers die stelen zo alle eurie's uit je schooienpot

Zonder dollen, ik heb gewerkt op HC en genoeg van die gasten aan het "werk" gezien. Die bedelende gasten halen echt met gemak € 100,= per dag op.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Plak een paar mooie HVN stickers op die gaten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Blootkonijn
4T-MSB regular
Bezit: Honda CD50
Honda C50

Bericht door Blootkonijn »

je schoonvader heel lief aankijken en belooft netjes op de bank naast zijn dochter te gaan zitten voortaan! hielp bij mij! en dan krijg je dit;
Afbeelding
Afbeelding
Matig uw kinderen, denk om mijn snelheid!
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

Blootkonijn schreef:je schoonvader heel lief aankijken en belooft netjes op de bank naast zijn dochter te gaan zitten voortaan! hielp bij mij! en dan krijg je dit;
plaatje
plaatje
zeg, was dat niet helemaal krom weer aan elkaar gebakken? zo lief was je dus ook weer niet voor z'n dochter :D
Plaats reactie