honda ss125

Hier kun je praten over je honda.
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Re: honda ss125

Bericht door butt head »

ricktammenaars schreef:
keppe schreef:Heb er zelf 2 staan. Eentje met Belgische papieren en een met Zwitserse.
Ben je zelf van Belgie? Ik heb er in januari ook eentje gekocht. Nu een beetje aan het opknappen (draaiende krijgen) en dan volgend jaar schilderen enzo...
Heeft iemand ervaring met het inschrijven van deze brommertjes in Belgie? Die van mij heeft franse papieren.

Afbeelding
volgens mij ga je die niet ingeschreven krijgen als brommer.
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Bezit: C50, CD50, Amigo
Contacteer:

Bericht door robertsp »

Waarom niet? C90 krijg je toch ook als brommer ingeschreven? En aan de brommer eisen voldoet hij sowieso? (uiteraard 50cc opzetten e.d.)
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.
butt head
moppersmurf

Bericht door butt head »

robertsp schreef:Waarom niet? C90 krijg je toch ook als brommer ingeschreven? En aan de brommer eisen voldoet hij sowieso? (uiteraard 50cc opzetten e.d.)
pressies en daar heb je het eerste probleem al.

ik denk dat er nooit voor dat blok een 49cc cilinder is ontworpen.

nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

robertsp schreef:Waarom niet? C90 krijg je toch ook als brommer ingeschreven? En aan de brommer eisen voldoet hij sowieso? (uiteraard 50cc opzetten e.d.)
Kijk eens naar de uitlaten (ja, meervoud)
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Bezit: C50, CD50, Amigo
Contacteer:

Bericht door robertsp »

butt head schreef:
pressies en daar heb je het eerste probleem al.

ik denk dat er nooit voor dat blok een 49cc cilinder is ontworpen.
Ah oke, maar je hangt er dan gewoon een ander blok onder lijkt me? Of is dat type niet uitwisselbaar?
nielspbr schreef:
Je gaat er toch ook 50cc onder moeten hangen wil je hem als brommer keuren, lijkt me niet meer dan logisch, anders is het tenslotte geen brommer, maar een motor.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.
butt head
moppersmurf

Bericht door butt head »

nielspbr schreef:
volgens mij is het wel een 1 cilinder niels. maar heeft hij de uitlaten net zo als zoon moderne dream 50 2 uitlaat poorten.

nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

butt head schreef:
nielspbr schreef:
volgens mij is het wel een 1 cilinder niels. maar heeft hij de uitlaten net zo als zoon moderne dream 50 2 uitlaat poorten.
De ss 125 is een tweecilinder http://www.cmsnl.com/ss125_model295/info/
Met, zoals honda wel meer deed, maar 1 carburateur.
ricktammenaars
4T-MSB beginner
Bezit: ss125a

Bericht door ricktammenaars »

butt head schreef: volgens mij ga je die niet ingeschreven krijgen als brommer.
Oei oei, blijkbaar heb ik dit een beetje verkeerd verwoord. Ik wil hem uiteraard gewoon inschrijven als motorfiets...
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Dat is dan duidelijk.

Om nog even terug te komen op het terugkeuren van motorfietsen: motorfietstypes die ook als brommer zijn uitgebracht met dezelfde specificaties kun je probleemloos als brommer laten keuren. C90, C70 en C50 zijn allemaal gelijk op het blokje na. Net als Chalies en daxen, bijvoorbeeld. Een SS125 heeft niets gemeen met een SS50. Je gaat een Norton Commando 850 ook niet op bromplaat krijgen door er een 50cc blokje in te prutsen. Een dikke harrie C90 zit al op het randje omdat de blokophanging verschilt met de C70 en C50, maar we weten dat die wel teruggekeurd worden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie