Turbo? Gewoon proberen...
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Re: Turbo? Gewoon proberen...
Waarom heb je t plenum niet van metaal gemaakt? flink dikke isolator ertussen en zo warm zal ie dan niet worden toch? maar oké, alu is wel mooier/beter en als je de middelen hebt.. waarom niet:)
ik ben erg benieuwd, maak vooral ook veel foto's!
ik ben erg benieuwd, maak vooral ook veel foto's!
Belangrijkste reden is gewicht.
De carb hangt in een rubber die ik niet helemaal vertrouw, en de plenum hangt alleen aan de carb en de druk kant van de turbo met slang. Hoe lichter hoe beter leek me. Alleen alle verhalen over plenums hebben het over inhoud, maar niet over verhouding lengte/breedte. Ik kan mij voorstellen dat de vorm van de plenum ook invloed heeft, maar daar kan ik niks over vinden, dus ik gok maar wat.
General rule was bij 1 cilinder een plenum met 4x cilinderinhoud, hij wordt dus 400cc give or take, maar ook op een hoek gemaakt zodat het er leuk uitziet, plus er moet nog een BOV aansluiting komen. Hoop gekut. Ook tel je de buis van en naar de plenum mee met de inhoud? Geen idee, lijkt me wel.
Ik moet ook van verschillende diameters slang verlopen klussen. Benzineslang bijvoorbeeld. De tank uit is heel dun, benzinepomp in is soort middelmaat, benzinedrukregelaar is weer groter, en carb in is weer kleiner. Idem met turbodruk. Allemaal dat soort gehannes ben ik mee bezig. Niet heel leuk, moet wel.
De carb hangt in een rubber die ik niet helemaal vertrouw, en de plenum hangt alleen aan de carb en de druk kant van de turbo met slang. Hoe lichter hoe beter leek me. Alleen alle verhalen over plenums hebben het over inhoud, maar niet over verhouding lengte/breedte. Ik kan mij voorstellen dat de vorm van de plenum ook invloed heeft, maar daar kan ik niks over vinden, dus ik gok maar wat.
General rule was bij 1 cilinder een plenum met 4x cilinderinhoud, hij wordt dus 400cc give or take, maar ook op een hoek gemaakt zodat het er leuk uitziet, plus er moet nog een BOV aansluiting komen. Hoop gekut. Ook tel je de buis van en naar de plenum mee met de inhoud? Geen idee, lijkt me wel.
Ik moet ook van verschillende diameters slang verlopen klussen. Benzineslang bijvoorbeeld. De tank uit is heel dun, benzinepomp in is soort middelmaat, benzinedrukregelaar is weer groter, en carb in is weer kleiner. Idem met turbodruk. Allemaal dat soort gehannes ben ik mee bezig. Niet heel leuk, moet wel.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Er zijn die slangverloop stukjes te koop he! mijn dhz shop heeft ze in verschillende maten
Project is niet dood hoor!
Effe veel andere dingen die mijn aandacht en tijd vroegen. Komend weekend verder!
Effe veel andere dingen die mijn aandacht en tijd vroegen. Komend weekend verder!
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Neem je dat ding wel mee naar de HDD? Ook als ie nog niet klar is?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Sowiezo. Als het hele turboding niet werkt ruk ik het er allemaal af en ga ik 'naturally aspirated' naar de HDD.

-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
dan zou ik het er gewoon op laten zitten.Tedski schreef:Sowiezo. Als het hele turboding niet werkt ruk ik het er allemaal af en ga ik 'naturally aspirated' naar de HDD.
staat stoer
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Het moet nog wel vooruitkomen he.
Utrecht-Bunnik is best lopend te doen Niels 
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Uitlaat af, turbo olieafvoer ding gemaakt, aluminium van de plenum op maat gechopt (gaat gelast worden), silicone buizen besteld, ziek geworden 
Nog te doen, beugel voor de scavengepump, die moet lager komen.
Bedrading van alle pompjes, beugels voor tellers, benzinetoevoer regelen, etc.
Woensdag verder, zal wat foto's maken...
Nog te doen, beugel voor de scavengepump, die moet lager komen.
Bedrading van alle pompjes, beugels voor tellers, benzinetoevoer regelen, etc.
Woensdag verder, zal wat foto's maken...
Plenum bijna af!

Siliconeslang binnen.
Pff, einde komt in zicht. Jammer dat ik de rit heb gemist, maar er zit weer schot in de zaak.

Siliconeslang binnen.
Pff, einde komt in zicht. Jammer dat ik de rit heb gemist, maar er zit weer schot in de zaak.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
Lekker bezig:) ben benieuwd
Werkt het al? Zo ja: AUB niet laten ontploffen voor de hdd!! Ben benieuwd 
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Fuelpump aan.
Scavengepump aan.
Oliedruksensor check.
Morgenavond plenum installeren.
To do:
Scavengepump beugel.
Fuelsystem.
Boostgauge installeren.
Pakkingen knippen voor uitlaat, olieafvoer, een ander afdichtinkje voor de hotside.
Wat werkt tijdsdruk toch motiverend
Ik moet nog een hoop werken komende tijd, maar ik heb de week voor de HDD vrij gehouden, het wordt zo'n discovery channel biker build-off sessie, maar ik ga ervoor.
Scavengepump aan.
Oliedruksensor check.
To do:
Scavengepump beugel.
Fuelsystem.
Boostgauge installeren.
Pakkingen knippen voor uitlaat, olieafvoer, een ander afdichtinkje voor de hotside.
Ik moet nog een hoop werken komende tijd, maar ik heb de week voor de HDD vrij gehouden, het wordt zo'n discovery channel biker build-off sessie, maar ik ga ervoor.
Video camera aan en GAANTedski schreef:Fuelpump aan.
Scavengepump aan.
Oliedruksensor check.
To do:
Scavengepump beugel.
Fuelsystem.
Boostgauge installeren.
Succes
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok