skyteam gorilla en monkey
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
Re: skyteam gorilla en monkey
valt mee er zit ook een blok onder 2 wielen een frame stuur uitlaat.
maar kwa zit houding maakt het alle maal weinig uit
maar kwa zit houding maakt het alle maal weinig uit
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
Klopt, maar jij vroeg of je er op zou passen, Die SS en C modellen zijn heel bekend (bij dit zootje ongeregeld in ieder geval).tms20 schreef:maar dat zijn wel weer compleet andere brommers
Als je weet hoe die zitten/passen zou je dus een indruk kunnen krijgen hoe een "aap" zit/past.
Plaatjes bij de C en de SS

RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
lupomob
- 4T-MSB regular
- Bezit: Een heuze bami monkey
Ik maak morgen wel even een foto van hoe ik zit op de monkey.
Ik ben gelukkig ook slechts een kleine 1.90
Je moet er geen uren op willen zitten want dan krijg je pijn in je benen.
Ik ben gelukkig ook slechts een kleine 1.90
Je moet er geen uren op willen zitten want dan krijg je pijn in je benen.
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
Af en toe je benen strekken
Sleutel je zelf aan je brommer en zo ja wat doe je dan ???
Sleutel je zelf aan je brommer en zo ja wat doe je dan ???
-
butt head
- moppersmurf
90% van de mensen hier sleutelt zelf omdat het gewoon makkelijk is, als je het 1 keer hebt gedaan dan weet je hoe het in elkaar zit dan doe je het de volgende keer zelf. de eerste keer dat ik een brommer weg bracht was voor een verstopte carburateur dat kost toen 50 euro om schoon te laten maken. dus dat was gelijk de eerste en laatste keer dat ik zo iets heb gedaan.
wat er dan gesleuteld word. remblokjes wisselen, olie verversen, klepjes stellen, carburateur schoon maken, bandjes wisselen, ketting stellen, dat zijn wel de meest voor komende dingen.
maar je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. je kan bijvoorbeeld beginnen met een frampje te kopen, dan alle onderdelen er bij zoeken. een oud blokje kopen die reviseren, nieuwe lagers in de naven en balhoofd zetten, nieuwe achterbrug bussen.
wat er dan gesleuteld word. remblokjes wisselen, olie verversen, klepjes stellen, carburateur schoon maken, bandjes wisselen, ketting stellen, dat zijn wel de meest voor komende dingen.
maar je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. je kan bijvoorbeeld beginnen met een frampje te kopen, dan alle onderdelen er bij zoeken. een oud blokje kopen die reviseren, nieuwe lagers in de naven en balhoofd zetten, nieuwe achterbrug bussen.
-
lupomob
- 4T-MSB regular
Ik sleutel als het even kan zelf aan mijn brommer.
Wat ik dan die....tja wat nodig is of wat ik weer eens voor leuks heb bedacht.
Afgelopen 3000 km had ik enkel nodig olie verversen en een keer me klepoen stellen.
Wel vaak gerommeld met mijn velichting steeds maar dat was meer omdat ik vond dat het niet lekker zat.
Afgelooen winter maar een complete opknap beurt gegeven en dat is goed te doen.
Ze zitten vrij simpel in elkahier het resultaat van wat je zelf kan en je geen rraket geleerde bent.
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=15&t=22674
Wat ik dan die....tja wat nodig is of wat ik weer eens voor leuks heb bedacht.
Afgelopen 3000 km had ik enkel nodig olie verversen en een keer me klepoen stellen.
Wel vaak gerommeld met mijn velichting steeds maar dat was meer omdat ik vond dat het niet lekker zat.
Afgelooen winter maar een complete opknap beurt gegeven en dat is goed te doen.
Ze zitten vrij simpel in elkahier het resultaat van wat je zelf kan en je geen rraket geleerde bent.
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=15&t=22674
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
Maar het is dus mogelijk zelf een frame te kopen en zelf een skyteam ofzo in elkaar te sleutelen???
Zijn alle onderdelen verkrijgbaar en ben je net zo duur uit als je hem compleet in de winkel koopt???
Zijn alle onderdelen verkrijgbaar en ben je net zo duur uit als je hem compleet in de winkel koopt???
-
lupomob
- 4T-MSB regular
Duurder dan als je een complete koopt.
Losse onderdelen kosten nou eenmaal meer dan alles in 1 keer.
Losse onderdelen kosten nou eenmaal meer dan alles in 1 keer.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
@tms20
vraag 1, ja
vraag 2a, ja
vraag 2b, nee (Misschien met 2ehands onderdelen, even afgezien van de tijd die het kost alles bij elkaar te zoeken.)
vraag 1, ja
vraag 2a, ja
vraag 2b, nee (Misschien met 2ehands onderdelen, even afgezien van de tijd die het kost alles bij elkaar te zoeken.)
wat kost het ongeveer aan allround verzekering????
wat mij ook is op gevallen dat er geen benzine meter op zit zijn er benzinedoppen te koop met een meter er in ???
Die dingen rijden ± 1 op 40 dus benzine meter; who cares.
Als je motor stopt omdat de peut op is zet je hem op reserve en kan je makkelijk nog een paar km rijden. plenty tijd om te tanken dus
Als je motor stopt omdat de peut op is zet je hem op reserve en kan je makkelijk nog een paar km rijden. plenty tijd om te tanken dus
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
butt head
- moppersmurf
tms20 schreef:wat mij ook is op gevallen dat er geen benzine meter op zit zijn er benzinedoppen te koop met een meter er in ???
doppen met meter zijn duur.
vaak als je op reserve moet kan je nog wel een kilometer of 40 rijden als je een standaard brommer hebt.
Daar is wel over na gedacht dus je brommer slaat af en dan zet hem in zijn reserve stand en kan je 40 km rijden ???
-
butt head
- moppersmurf
afhankelijk hoeveel je brommer verbruikt jatms20 schreef:Daar is wel over na gedacht dus je brommer slaat af en dan zet hem in zijn reserve stand en kan je 40 km rijden ???
als je brommer 1 op 80 loopt en een reserve hebt van 1liter dan zou je in theorie 80km moeten kunnen rijden.
als je brommer 1 op 20 loopt en een reserve hebt van 1liter dan zou je in theorie 20km moeten kunnen rijden.
het beste is om voor je op reserve moet de tank vol te gooien. vaak zit er wat vuil onder in de tank en als je op reserve gaat kan dat in je kraan/carburateur komen en daar door kan je brommer er mee stoppen omdat er geen benzine langs het vuil kan komen.