zal hier maar eens mijn dax voorstellen die maar blijft en blijft veranderen, maar heb nu gevonden wat ik wil
zo heb ik em gekocht in oktober 2010:

is een honda dax st50ge type 1 van het jaar 1977
veel roest en vuil van jaren buiten te staan
dan in de kerstvakantie van 2010 alles laten zandstralen en heeft dan zowat een halfjaar op men kamer gestaan als meubelstuk (perfecte plek om men pakjes sigaretten te verstoppen in het kader
Ik wou een daxje dat de looks had van een oldschool racer, op sommige foto's is dit mooi gelukt, op andere dan weer niet
in maart dan begonnen met het spuiten. alles gedaan door men pa met spuitbistool, ik heb de zwarte stukken gedaan...
dan stond die een tijd zo aangezien geld sneller gaat dan komt en ik op rollementen moest wachten

toen heb ik het blokje terug leven ingeblazen, en men portefeuille op dieet gestuurd...
- kitaco 70 setje gestoken
- goedkoop een 18mm carbu en 20mm spruitstukje op de kop getikt
- inox boutjes zover het oog rijkt (of was het nu reikt)
- nieuwe assen
- en nog een hoop honda zakjes
uiteindelijk stond die dan zo:

nog een filmpje om te bewijzen dat ie gereden heeft (niemand wilt dit geloven dusja)
View My Video
(mijn toen nog ongetrainde lichaam
zonder licht en voorrem dan een paar weken rond gesjeesd. top lag rond de 70 en trok er wheelies mee
toen kwamen er problemen met het blok en inzag dat ik het fout had aangepakt (volgorde opbouw) en het eigenlijk een miskoop was, wou ik een Z50J1 halen voor een prikje bij een oud meneertje (zoals het moet
dus zo gezegd, zo gedaan, alles uiteen en toen alles omzeggens verkocht was kreeg ik thuis ruzie (en bij mij zijn die vrij heftig met alle gevolgen nadien), en eens alle buiten was kwam er geen brommer meer in huis tot ik zelf een huis had gekocht
dus net op tijd enkele deals kunnen afzeggen waardoor ik het "carroserie gedeelte" nog over had, samen met het rijwielgedeelte, de stukken zoals stuur en fourchepoten ect waren al lang buiten dus de zoektocht achter kleine stukken kon weer beginnen.
Ik heb toen besloten om belgische spatborden te steken en alles wat duits was (op h-stuk, koplamp en kader na) buiten te zwieren. Zogezegd zo gedaan en had dan een samenraapsel OT dax. ook nog een V8 uitlaat op de kop getikt met de bedoeling deze tijdelijk te houden tot ik een ori Ot uitlaat had gevonden. Deze kon naar goede gewoonte niet snel genoeg buiten en verkocht met dikke winst (zoals alle verkochte stukken).
eerst zo:

dan zo:

snelgas stond nog niet op stuur
Om mijn traditie voort te zetten terug wat stukken te koop gezed, nu zijn het de belgische stukken die buiten vliegen (op achterlicht na aangezien ik iets ga proberen in combinatie met duits achterlicht)
wat is er nieuw:
- st70 blokje als nieuw met gepolierde carters. hier komt mijn 18mm carburatie op. misschien met de tijd dat ik het bovenblok nog verander naar 85cc of iets in die buurt.
- ori OT uitlaat met hitteschild (allebei nieuw)
- duitse beentjes in perfecte staat
hier heb ik enkel nog maar foto's van van bij de verkoper:

als alles gemonteerd staat zal ik op een ritje eens wat foto's nemen en posten
dan nog het to do lijstje:
- duits achterlicht scoren voor een prijsje
- duitse spats vinden en indien nodig oplappen + ori grijs spuiten
- naven + rempotten zwart semi-gloss spuiten (zoals jantes)
- banden --> S1's komen binnenkort. ofwel zet ik er white walls op ofwel gwn michelin letters in het wit zetten
- stuur polieren ofwel ook zwart spuiten
- K3 zadel ofwel het typische broodjes zadel zien te scoren
- elentrique in orde brengen + zelf wat kabels trekken
Zo dit was de geschiedenis van men OT'tje tot nu toe. Laat maar weten wat jullie ervan vinden, is altijd leuk.
kleur gaat nog veranderen aangezien ik er een ori st70 met een oldschool sportieve toets van wil gaan maken. zodra ik eens een daily vind gaat dit plan van start!
mvg
Tom