motodax aanschaffen!!!!
-
bob009
- 4T-MSB beginner
- Bezit: bordeaux Honda dax 72 cc zongcheng 20 mm carbu
motodax aanschaffen!!!!
Hallo.
Ik heb momenteel nog mijn oude dax.
deze heeft een zongcheng 72cc met 20 mm carbu.
Ik heb de motor al een jaartje of 3 maar hij staat nu al bijna een halfjaar stil gwn omdat ik hem niet snel genoeg meer vind.
hij gaat super maar ik wil een tandje hoger.
Kan ik mijn dax ombouwen naar motodax door een ander blok onder te plaatsen en te laten keuren.of ben ik eigenlijk beter met een motokader te kopen?
ik heb ook gelezen dat ik met mijn gewoon rijbewijs tot 125 cc kan rijden.
cheers bob
Ik heb momenteel nog mijn oude dax.
deze heeft een zongcheng 72cc met 20 mm carbu.
Ik heb de motor al een jaartje of 3 maar hij staat nu al bijna een halfjaar stil gwn omdat ik hem niet snel genoeg meer vind.
hij gaat super maar ik wil een tandje hoger.
Kan ik mijn dax ombouwen naar motodax door een ander blok onder te plaatsen en te laten keuren.of ben ik eigenlijk beter met een motokader te kopen?
ik heb ook gelezen dat ik met mijn gewoon rijbewijs tot 125 cc kan rijden.
cheers bob
-
jeroenhonda
- 4T-MSB regular
- Bezit: Chaly en monkey z50j1
Re: motodax aanschaffen!!!!
Helaas ben je niet in Belgie en mag je naar mijn weten (of er gaat een wereld voor me open) in Nederland niet op een motor rijden zonder motorrijbewijs. In Belgie mag dit namelijk wel tot 125 cc. Wat betreft dat keuren, ik heb hier ergens gelezen dat dat een erg duur grapje is. Best een motorframe scoren en alles overzetten.
Volgens mij is keuren goedkoper.. 125euri
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Laat de topic starter eerst even melden waar hij vandaan komt en of hij een echte dax heeft of een bamibal. Met halve info krijgt ie slechte antwoorden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Zegt degene die bijna in duitsland woont.
(Ik belgie red je het niet met 125 euro bij een keuring)
-
DAX11
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda ss50z k1
Honda ss50z k1
honda c50
Honda st50g
Honda st50e - Locatie: België
?, Alles boven 49cc is in België ook gewoon op motorrijbewijs hoor,jeroenhonda schreef:Helaas ben je niet in Belgie en mag je naar mijn weten (of er gaat een wereld voor me open) in Nederland niet op een motor rijden zonder motorrijbewijs. In Belgie mag dit namelijk wel tot 125 cc. Wat betreft dat keuren, ik heb hier ergens gelezen dat dat een erg duur grapje is. Best een motorframe scoren en alles overzetten.
en het herkeuren is nogal een duur grapje en langdurig proces in België, motokader kopen is de snelste en goedkoopste oplossing.
Laatst gewijzigd door DAX11 op 02 feb 2012 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Hee Jur, hou je een wedstrijdje met de deurknop?
-
DAX11
Honda ss50z k1
honda c50
Honda st50g
het is trouwens "duur zijn" of "veel kosten"
ik bedoelde dus motokader ipv motorrace maar mijn autocorrectie ging even moeilijk doen.
ik bedoelde dus motokader ipv motorrace maar mijn autocorrectie ging even moeilijk doen.
-
jeroenhonda
- 4T-MSB regular
- Bezit: Chaly en monkey z50j1
Laat ik het dan zo zeggen dat je na 2 jaar autorijbewijs bent toegestaan om motoren tot 125 cc te rijdenDAX11 schreef:?, Alles boven 49cc is in België ook gewoon op motorrijbewijs hoor,jeroenhonda schreef:Helaas ben je niet in Belgie en mag je naar mijn weten (of er gaat een wereld voor me open) in Nederland niet op een motor rijden zonder motorrijbewijs. In Belgie mag dit namelijk wel tot 125 cc. Wat betreft dat keuren, ik heb hier ergens gelezen dat dat een erg duur grapje is. Best een motorframe scoren en alles overzetten.
en het herkeuren is nogal een duur grapje en langdurig proces in België, motokader kopen is de snelste en goedkoopste oplossing.
-
DAX11
Honda ss50z k1
honda c50
Honda st50g
wordt ook verandert, men moet binnenkort minstens 4u lessen nemen voor motorijbewijsjeroenhonda schreef:Laat ik het dan zo zeggen dat je na 2 jaar autorijbewijs bent toegestaan om motoren tot 125 cc te rijdenDAX11 schreef:?, Alles boven 49cc is in België ook gewoon op motorrijbewijs hoor,jeroenhonda schreef:Helaas ben je niet in Belgie en mag je naar mijn weten (of er gaat een wereld voor me open) in Nederland niet op een motor rijden zonder motorrijbewijs. In Belgie mag dit namelijk wel tot 125 cc. Wat betreft dat keuren, ik heb hier ergens gelezen dat dat een erg duur grapje is. Best een motorframe scoren en alles overzetten.
mvg
Thomas
-
bob009
- 4T-MSB beginner
- Bezit: bordeaux Honda dax 72 cc zongcheng 20 mm carbu
ik ben idd een belg en 21 jaar!!! dus al meer dan 3 jaar mijn rijbewijs.
ik heb een jingcheng kader dat volledig herspoten is.sterretjes,koplamp,voorvork en achterbrug herspoten,chrome spatbordjes.ander zadel.
ik heb deze dax al van mijn 16 jaar en ik heb er veel tijd en energie ingestoken.en ik zou het persoonlijk jammer vinden moest ik hem moeten verkopen.
wel jammer dat het een moeilijk en duur proces is om hem te laten herkeuren.
ik heb een jingcheng kader dat volledig herspoten is.sterretjes,koplamp,voorvork en achterbrug herspoten,chrome spatbordjes.ander zadel.
ik heb deze dax al van mijn 16 jaar en ik heb er veel tijd en energie ingestoken.en ik zou het persoonlijk jammer vinden moest ik hem moeten verkopen.
wel jammer dat het een moeilijk en duur proces is om hem te laten herkeuren.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Koop een NL motorgekeurd frame en bouw daar je eigen dax op over. Belgisch kenteken is dan geen punt meer. de Jincheng is denk ik niet ouder dan '98 en is dan ook niet door een Nederlander voor je om te keuren naar motor.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
nonkel_petrol
- Bezit: Honda dax st50ge (I)
Honda dax st50b
g'craft honda dax (in progress) - Locatie: België, Lembeek (efkes onder brussel)
daar kan je ook niet keurennielspbr schreef:Zegt degene die bijna in duitsland woont.
+ gn motorijbewijs voor 125?!