Heb namelijk de volgende situatie:
Heb een onder blokje verkocht als Honda Dax blok als mp titel.
met de volgende advertentie tekst:
Onderblokje van een honda dax ST50. Te gebruiken voor onderdelen, de krukas(origineel hm) is goed!
Dus daar alleen al handig voor, verder zit er nog een versnellingsbak etc in.
Ook handig voor je ss50/cd50/c50/monkey etc.
Meneer heeft mij gebeld, met de vraag of de verdere inhoud van het blok goed was... Ik heb gezegd dat ik dat niet wist, maar wel kon nakijken. Ook heb ik gezegd dat in mijn ogen het blokje goed was voor de prima krukas en de rest er als bonus bij zat.
De versnellingsbak moest namelijk heel zijn, want daar had ie hem voor nodig.
Ik meneer de belofte gedaan dat ik het zou na kijken, en dat wanneer die stuk was ik de juiste onderdelen er bij zou doen om te repareren. En tevens vroeg ie of ik misschien een koppelings deksel had.
Ik dacht, weet het mooi gemaakt, krijg je die er kado bij.
Kortom, meneer krijgt garantie op een goede versnellingsbak(terwijl ik de prijs had bedacht met de gedachte, de rest is bonus, het gaat om de kruk) en een koppeling deksel er bij. Hij zou geld overmaken, en ik zou het opsturen.
Zo gezegd zo gedaan, de 10e heeft ie geld overgemaakt, en ik heb het gelijk verstuurd.
Lag er vandaag een briefje voor mij klaar of ik die meneer even wilde bellen.
Ik bel meneer op, en hij komt met het volgende.
Alles is ontvangen, enkel heeft ie er niks aan, want hij dacht dat het een 4bak was. Maar de kruk kon ie wel gebruiken.
Dus hij stelt voor dat we een prijs afspreken voor de kruk, en hij de andere spullen terug stuurt. Ik meneer uitgelegd dat de prijs al praktisch voor de krukas was... En daar dus niet aan ga beginnen. Ook uitgelegd dat de 3bak ook gewoon in een ss etc past, maar dat wilde ie niet. Ok, begrijpelijk.
Maar toen kwam ie met het volgende, ik stuur alles terug en jij stort het geld terug.
Hier was ik het niet mee eens, want na navraag bleek ik precies geleverd te hebben wat gezegd was, en daar had ie inderdaad niks op aan te merken. Maar hij had een 4bak nodig, dus moest ik het maar terug nemen.
Uitgelegd dat ik dat niet van plan was, had hem al gematst, speciaal naar de opslag gereden, pakketje gemaakt etc.
Ook uitgelegd dat ik geen winkel ben waar je je spullen weer kan retourneren.(je koopt toch ook geen stoel bij het kringloop om een tijdje later terug te komen met de woorden, hier, neem maar terug, ik dacht dat het een bank was. Het is een stoel zoals gezegd, maar neem maar terug)
Wel wilde ik het nog goed met hem maken door een originele honda 4bak met alles er op en er aan toe te sturen voor een spotprijs.
Dit wilde ie niet, ja wilde ie wel... maar moest dan ook het blokje terug nemen.
Hier ging ik niet mee akkoord.
Dus meneer stelt(zoals ie al de hele tijd deed) oke, dan zijn we klaar. Ik stort dan wel zelf mijn geld terug.
Of ie het blokje dan nog naar me terug stuurt is een tweede, maar kan meneer een overboeking die de 10e op mijn rekening is gekomen zomaar terug boeken????
Wat een flapkees