Waarschijnlijk hebben de meeste van jullie nu rond deze tijd wel iets beters te doen
Maar ik ga toch even posten:
Mijn ss-50 gaat in de lente gekeurd worden. Ik heb er echt alles aan gedaan hem weer mooi en in orde te maken.
Laatst heb ik mijn carb + spruitstuk + kop laten wetblasten en dat is erg mooi geworden!! (http://www.wetblast.nl)
Toen ik alles terugkreeg was het netjes schoon.
Ik heb alles weer teruggezet netjes (nieuwe pakkingen overal ook)
Klepjes weer opnieuw ingeslepen en lekken niet.
Alleen nu het probleem: de ss loopt, maar stationair ho maar. Soms even, dan geef je even gas en duurt het heeel lang voor ie terugzakt in toeren. Maar dan valt ie ook helemaal uit. Dan draai je de stationairschroef op, loopt hij even goed. Dan geef je weer gas en blijft ie te hard stationair lopen etc.
Ik heb het idee dat de carb niet reageert op de luchtschroef.
Waar kan dit aan liggen? Gaskabel is nieuw en goed gemonteerd. Kleppen zijn niet lek. Valse lucht tussen carb en spruitstuk heb ik goed gechecked en ik denk niet dat dit het is. Ontsteking is voor de boel uit elkaar ging met een strobo afgesteld. Voorheen had ik dit probleem ook niet trouwens.
Mijn setup: Ori hoge uitlaat met demper, 19mm shengwei (ik weet het...) 50cc, vervroegend vliegwiel (en ja, nog een snelle nok) Sproeier is ook niet veranderd, beide sroeiers zitten goed vast.
Beetje rare setup, maar hij liep hier eerst wel goed genoeg mee voor een keuring)
Wie o wie heeft een idee waar ik moet gaan zoeken?
Alvast bedankt en fijne dagen!