decibeltest
Re: decibeltest
De nieuwe richtlijnen bij geluidsmeting, indien je wordt verzocht je eraan te onderwerpen:
1ste meting, eerst dient het omgevingsgeluid te worden gemeten.
Meting geluid voertuig onbelast ..vol vermogen echter een zeer kort moment waardoor de machine geen schade ondervindt.(je mag vragen of men schriftelijk kan aantonen hoe lang dit is, beleeft natuurlijk)
De beambte dient een meetlat te kunnen tonen van 1,20 mtr (je kunt er altijd om vragen (wel beleefd natuurlijk)
2de meting, hoek 60graden.afstand 1.20 schuin achter de machine.
3de meting, hoek 45 graden, afstand 1,20 mtr schuin voor machine of andere zijde machine.
4de meting, laatste meting dient plaats te vinden op een grotere afstand van de machine.
Al de 4 de metingen worden bijelkaar geteld en door 4 gedeeld,dan heb het juiste aantal decibellen.
Is de machine omringd door muren e.d. kan je bezwaar maken tegen de geluidsmeting vanwege de weerkaatsing.
1ste meting, eerst dient het omgevingsgeluid te worden gemeten.
Meting geluid voertuig onbelast ..vol vermogen echter een zeer kort moment waardoor de machine geen schade ondervindt.(je mag vragen of men schriftelijk kan aantonen hoe lang dit is, beleeft natuurlijk)
De beambte dient een meetlat te kunnen tonen van 1,20 mtr (je kunt er altijd om vragen (wel beleefd natuurlijk)
2de meting, hoek 60graden.afstand 1.20 schuin achter de machine.
3de meting, hoek 45 graden, afstand 1,20 mtr schuin voor machine of andere zijde machine.
4de meting, laatste meting dient plaats te vinden op een grotere afstand van de machine.
Al de 4 de metingen worden bijelkaar geteld en door 4 gedeeld,dan heb het juiste aantal decibellen.
Is de machine omringd door muren e.d. kan je bezwaar maken tegen de geluidsmeting vanwege de weerkaatsing.

-
ml03zl
- Moderator
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gewoon zorgen dat je uitlaat zo luid is, dat niemand je meer kan horen.
Problem solved.

Problem solved.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
V.G.B
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda ss50
ik had met mijn ss50 112 decibel en dat was 180 boete en uitlaat werd er ter plekken
afgehaald
afgehaald
-
koen 50
- 4T-MSB addict
- Bezit: een stoel
ik kreeg een boete van 120 euro omdat de uitlaat niet geheel gasdicht zou zijn.
moeten ze daarvoor meten of hoe komen ze aan zo'n omschrijving van mijn overtreding?
de agent vertelde mij alleen dat ie te veel lawaai maakte. ze hebben er nooit aan gemeten sinds ie op het bureau stond. stond op precies dezelfde plek.
heb em al wel betaald, kan je dan nog steeds bezwaar maken?
moeten ze daarvoor meten of hoe komen ze aan zo'n omschrijving van mijn overtreding?
de agent vertelde mij alleen dat ie te veel lawaai maakte. ze hebben er nooit aan gemeten sinds ie op het bureau stond. stond op precies dezelfde plek.
heb em al wel betaald, kan je dan nog steeds bezwaar maken?
jeuj!
-
Blootkonijn
- 4T-MSB regular
- Bezit: Honda CD50
Honda C50 - Locatie: Ommen
je moet overal tegen ingaan koen, anders betaal je jezelf lazerus aan boetes, hoe denk dat ik het vol hou met 125cc en hoop kabaal zonder 1 boete ?!
(afkloppen!!3x)

(afkloppen!!3x)
Matig uw kinderen, denk om mijn snelheid!
-
V.G.B
- Bezit: Honda ss50
tuurlijk er tegen in gaan want ze hebben geen officieel bewijs.
-
koen 50
- 4T-MSB addict
please zeg jakoen 50 schreef: heb em al wel betaald, kan je dan nog steeds bezwaar maken?
jeuj!
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Op mijn singa kenteken staat 95 db en op het plaatje staat 97 db..
Word het aanvechten volgend jaar niet enorm duur door dat het griffierecht iets van 105 euro gaat worden?
Word het aanvechten volgend jaar niet enorm duur door dat het griffierecht iets van 105 euro gaat worden?
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/

Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/

-
Blootkonijn
- 4T-MSB regular
- Bezit: Honda CD50
Honda C50 - Locatie: Ommen
je moet toch altijd eerst betalen voordat je ergens inspraak in wilt brengen :S

Matig uw kinderen, denk om mijn snelheid!
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
113 db zat ik, uitlaat kon k houden 
Koen gewoon proberen, alle ijkresultaten van de apparatuur opvragen en dergelijke, als t niet lukt jammer, zowel dan is het mooi meegenomen
Koen gewoon proberen, alle ijkresultaten van de apparatuur opvragen en dergelijke, als t niet lukt jammer, zowel dan is het mooi meegenomen
-
koen 50
- 4T-MSB addict
dat ding is nooit gemeten, de brommer hebben ze niet verplaatst of gestart in de 2 weken dat ie daar stond,Christiaan schreef:113 db zat ik, uitlaat kon k houden
er staat ook niet bij dat ie te hard is, alleen dat ie niet gasdicht is. beetje rare boete vond ik....
maar stel ze zeggen van: kom dan maar langs met die uitlaat en dan gaan we em wel meten. hebbik ook geen zin in.
jeuj!
-
Sjaak
- Bezit: C310S
De decibel, afgekort tot dB, is geen eenheid, maar een logaritmische schaal om verhoudingen aan te duiden. Daarbij betekent 0 dB een verhouding 1, dus gelijkheid. Elke verhoging met 10 decibel betekent een vergroting in vermogen met een factor 10. Een verhoging met 20 dB betekent dus een factor 100, een verhoging met 30 dB een factor 1000 enz. Vooral verhoudingen van vermogens worden uitgedrukt in dB.
De decibel dankt zijn naam aan de bel (meervoud bels, genoemd naar Alexander Graham Bell).
Het menselijk gehoor werkt ook min of meer volgens een logaritmische schaal. Horen we een geluid dat twee keer zo sterk is (in geluidsdruk) als een eerder geluid en daarna weer een 2 maal zo sterk geluid, dan ervaren we het verschil in sterkte tussen de beide eerste als (ongeveer) even groot als het verschil tussen de laatste twee. Uitgedrukt in dB is er tussen het eerste en het tweede geluid een verschil van 3 dB, en tussen het tweede en het derde geluid eveneens 3 dB. In totaal bedraagt de toename dan 6 dB, wat overeenkomt met onze ervaring van een vier keer zo grote geluidsdruk, die met een tot zestien maal de oorspronkelijke geluidsintensiteit toegenomen geluidsterkte gepaard gaat. 113db zegt dus opzich niets, het is een verhoudings getal tót 0db, en is dus afhankelijk waarop je het 0 niveau (omgevingsgeluid) van de meter instelt
De decibel dankt zijn naam aan de bel (meervoud bels, genoemd naar Alexander Graham Bell).
Het menselijk gehoor werkt ook min of meer volgens een logaritmische schaal. Horen we een geluid dat twee keer zo sterk is (in geluidsdruk) als een eerder geluid en daarna weer een 2 maal zo sterk geluid, dan ervaren we het verschil in sterkte tussen de beide eerste als (ongeveer) even groot als het verschil tussen de laatste twee. Uitgedrukt in dB is er tussen het eerste en het tweede geluid een verschil van 3 dB, en tussen het tweede en het derde geluid eveneens 3 dB. In totaal bedraagt de toename dan 6 dB, wat overeenkomt met onze ervaring van een vier keer zo grote geluidsdruk, die met een tot zestien maal de oorspronkelijke geluidsintensiteit toegenomen geluidsterkte gepaard gaat. 113db zegt dus opzich niets, het is een verhoudings getal tót 0db, en is dus afhankelijk waarop je het 0 niveau (omgevingsgeluid) van de meter instelt
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
Het 0dB niveau is gewoon gedefinieerd. En dat is niet het niveau van omgevingsgeluid, maar de gehoordrempel (op 1kHz).
Vanwege de afhankelijkheid van de frequentie bestaat er dus ook de schaal dB(A). Aangezien een een 2-takt en een viertakt misschien wel evenveel geluidsdruk geven, maar het 2takt geluid een stuk hoger is, en het oor daar dus gevoeliger klinkt het veel harder dan de lagere tonen van een 4-takt (in normale omstandigheden uiteraard).
Vanwege de afhankelijkheid van de frequentie bestaat er dus ook de schaal dB(A). Aangezien een een 2-takt en een viertakt misschien wel evenveel geluidsdruk geven, maar het 2takt geluid een stuk hoger is, en het oor daar dus gevoeliger klinkt het veel harder dan de lagere tonen van een 4-takt (in normale omstandigheden uiteraard).