Hallo
Ik heb nu al een tijdje de brommer van m'n ma: een Honda PC50k en ik ben er heel tevreden mee. Hij is al 34 jaar oud en mag dus eens een revisie / restauratie krijgen. Ik ben van plan het kunststofgedeelte / benzinetank zelf te schilderen en het chassis te laten spuiten in 2k verf. De gechromeerde delen zal ik laten opnieuw chromeren ( er is een lichte roestvorming onder de chroomlaag + aan het achterwiel is de chroom zwart geworden door de uitlaat ).
Ik zou graag de motor ook eens willen reviseren maar momenteel zal ik er niet aan beginnen wegens gebrek aan onderdelen ( vooral dichtingen ). Ik heb gezien dat er een Amerikaanse site bestaat met onderdelen maar zou er hier ( benelux ) ook zoiets bestaan? Of weet iemand een winkel waar er nog ( liefst originele ) onderdelen verkocht worden van deze brommer? Ook een of andere werkplaatshandleiding zou handig zijn voor de revisie, ook tips waar te vinden??
Ikzelf woon in Brugge, België maar ik kan me gemakkelijk verplaatsen met de trein ( dit voor eventuele tips van winkels )
Groeten en hopelijk heb ik snel reactie!
Honda PC50k
-
Klaas
- Honda-fluisteraar
- Bezit: 2 x C310, TT50, C50H, 2 x SS50K3, Little Cub, CD50S Benly, Cubra Cub en Super Cub
- Contacteer:
Re: Honda PC50k
Leuk om te zien dat je een oude PC50 wil restaureren.
Een beetje afhankelijk van het motortype wat je eronder hebt (bovenliggende of onderliggende nokkenas) zijn pakkingen, keerringen, lagers nog goed te verkrijgen.
Van de bovenliggende nokkenas type worden de onderdelen schaarser zoals pakkingen.
Framedelen zijn nog wel beperkt beschikbaar bij een aantal 4-taktwinkels hier in Nederland.
Kijk maar eens hier voor een winkellijst:
http://www.hondavereniging.nl/index.php ... item&id=11
Werkplaatshandleiding heb ik wel digitaal voor je. Stuur even een PB met je mailadres
Suc6
Een beetje afhankelijk van het motortype wat je eronder hebt (bovenliggende of onderliggende nokkenas) zijn pakkingen, keerringen, lagers nog goed te verkrijgen.
Van de bovenliggende nokkenas type worden de onderdelen schaarser zoals pakkingen.
Framedelen zijn nog wel beperkt beschikbaar bij een aantal 4-taktwinkels hier in Nederland.
Kijk maar eens hier voor een winkellijst:
http://www.hondavereniging.nl/index.php ... item&id=11
Werkplaatshandleiding heb ik wel digitaal voor je. Stuur even een PB met je mailadres
Suc6
Hi,
ik heb een PC50K aangeschaft en zit nogal met de afstelling van de motor. Heb je een tip hoe ik dat kan aanpakken? Staat zoiets in het werkplaats handboek? De sparkplug is nogal dof met veel roet erop.
groet
franc
ik heb een PC50K aangeschaft en zit nogal met de afstelling van de motor. Heb je een tip hoe ik dat kan aanpakken? Staat zoiets in het werkplaats handboek? De sparkplug is nogal dof met veel roet erop.
groet
franc
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Franc, zie de afstelFAQ.. daarmee moet je het wel reddenfranc schreef:Hi,
groet
franc
luchtfilter was nodig. Dank voor de tip